Toyota Mark X (JDM)
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Toyota Mark X (JDM)
Weliswaar niet voor onze markt bedoeld, maar Toyota heeft op de thuismarkt de Mark X, een achterwielaangedreven model wat het een en ander aan techniek deelt met de Lexus GS, een flinke opfrisbeurt gegeven:
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Toyota Mark X (JDM)
Ziet eruit als een in eerste instantie normale auto waar Toyota de lijnen en details achteraf heeft tegenaan gegooid
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Toyota Mark X (JDM)
Het is dan ook een facelift, geen compleet nieuw model. En een echte beauty is het dan zeker niet, maar ik vind dit toch meer hebben dan de huidige Avensis. Maar goed, hij zit dan ook een halve klasse hoger, niet zozeer qua formaat, wel qua techniek en prijsstelling.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Toyota Mark X (JDM)
Juist een moment voor de designers om boven zichzelf uit te stijgen ondanks dat ze bij Toyota werken.WizardOfOss schreef:Het is dan ook een facelift, geen compleet nieuw model.
Vive la France, Vive la Différence
Re: Toyota Mark X (JDM)
Nou, daar is een facelift als deze juist niet het moment voor.
De Mark X in zijn huidige vorm is nu drie jaar oud. Het is een model met een relatief beperkte afzet, daar gaat een facelift slechts een kortstondige boost aan geven. De Mark X wordt vrijwel alleen in Japan verkocht, en daar haalt-ie de top-30 nog niet eens. Dan heb je wel een beetje een idee over de grootte van het budget voor deze update. Blijkt ook wel: eigenlijk zijn alleen de kont en neus anders. Voor wat betreft de technische updates lift dit model gewoon met zijn broertjes mee, namelijk de Toyota Crown en de Lexus GS.
Een facelift is juist heel ondankbaar werk. De designer die (of eigenlijk het team dat) het origineel heeft getekend, had veel meer budget en vrijheid tot zijn beschikking, en dan mag jij dat werk met een schijtbegroting proberen te verbeteren zodat het nog een jaar of drie, vier mee kan. Eigenlijk zijn de beste facelifts die waar zo min mogelijk aan de auto wordt veranderd. Daar kan Renault ook over meepraten.
For the record: ik heb de Mark X altijd een fraaie auto gevonden. Deze facelift maakt het allemaal net wat aansprekender, de oorspronkelijke versie was wel een beetje aan de bleke kant. Het is alleen wel een auto die ik alleen zou willen rijden als ik in Japan had gewoond. Daarbuiten valt-ie toch wat uit de toon. Dat spoilerpakket vind ik dan weer heel ranzig.
De Mark X in zijn huidige vorm is nu drie jaar oud. Het is een model met een relatief beperkte afzet, daar gaat een facelift slechts een kortstondige boost aan geven. De Mark X wordt vrijwel alleen in Japan verkocht, en daar haalt-ie de top-30 nog niet eens. Dan heb je wel een beetje een idee over de grootte van het budget voor deze update. Blijkt ook wel: eigenlijk zijn alleen de kont en neus anders. Voor wat betreft de technische updates lift dit model gewoon met zijn broertjes mee, namelijk de Toyota Crown en de Lexus GS.
Een facelift is juist heel ondankbaar werk. De designer die (of eigenlijk het team dat) het origineel heeft getekend, had veel meer budget en vrijheid tot zijn beschikking, en dan mag jij dat werk met een schijtbegroting proberen te verbeteren zodat het nog een jaar of drie, vier mee kan. Eigenlijk zijn de beste facelifts die waar zo min mogelijk aan de auto wordt veranderd. Daar kan Renault ook over meepraten.
For the record: ik heb de Mark X altijd een fraaie auto gevonden. Deze facelift maakt het allemaal net wat aansprekender, de oorspronkelijke versie was wel een beetje aan de bleke kant. Het is alleen wel een auto die ik alleen zou willen rijden als ik in Japan had gewoond. Daarbuiten valt-ie toch wat uit de toon. Dat spoilerpakket vind ik dan weer heel ranzig.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Toyota Mark X (JDM)
Voor verfijning is altijd tijd Anders moet je er gewoon vanaf blijven. Dit is typisch zo'n half-half faceliftje, straalt alleen maar uit dat de auto op moet vallen ten opzichte van zijn voorganger. Tja, in Azië krijg je dan al snel rommel op het tekenbord.nvdw schreef:Nou, daar is een facelift als deze juist niet het moment voor.
Vive la France, Vive la Différence
Re: Toyota Mark X (JDM)
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Toyota Mark X (JDM)
En je punt is? Dat je niet van Franse auto's houdt? Mag hoor
Ik zie louter geslaagde dan wel gepaste facelifts, zeker de Laguna!
Ik zie louter geslaagde dan wel gepaste facelifts, zeker de Laguna!
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Toyota Mark X (JDM)
Kom op, hoewel het wat mij betreft zeker niet allemaal mislukkingen zijn, vooral die Megane was toch om te janken? En de Laguna kon nu eenmaal niet beroerder meer...
Nee, dan vind ik die Toyota in ieder geval nog een verbetering van een toch al best aardig model. Zoals ik al zei, stukken beter dan de Avensis. Al is daarop uiteraard dan wel weer het Laguna-verhaal enigszins van toepassing...
Nee, dan vind ik die Toyota in ieder geval nog een verbetering van een toch al best aardig model. Zoals ik al zei, stukken beter dan de Avensis. Al is daarop uiteraard dan wel weer het Laguna-verhaal enigszins van toepassing...
Re: Toyota Mark X (JDM)
Over smaak valt niet te twisten... over gebrek aan smaak ook niet
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"