Fiat 500L

De nieuwe modellen worden hier besproken
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Fiat 500L

Bericht door ViveLaFrance »

Autowereld.com schreef:Fiat 500L: eerste beelden en details

Na vele geruchten onthult Fiat de eerste beelden van de 500L. Het model zal op de Autosalon van Genève zijn werelddebuut beleven en belichaamt een MPV-versie op basis van de 500.
Zoals we eerder al schreven staat de L simpelweg voor Large. En dat geeft meteen ook de intentie van het model weer. Wie uit de 500 gegroeid is door bijvoorbeeld de komst van kinderen kan voortaan bij de Fiat-dealer ook voor deze groot uitgevallen 500 terecht. Fiat ziet het als de ultieme combinatie tussen ruimte en Italiaanse flair.
De Fiat 500L meet 4,14 meter in de lengte, is 1,78 meter breed en torent 1,66 meter de lucht in. Daarmee is de auto bijna 60 centimeter langer en ruim 17 centimeter hoger dan een gewone 500. Fiat spreekt dan ook over de binnenruimte van een MPV, maar volgens de Italianen met de looks van een SUV. In eerste instantie wordt gesproken over een vijfzitter, maar als we de geruchten mogen geloven staat er ook nog een 7-persoons van de 500L op stapel.
Het motorengamma bestaat bij zijn introductie uit twee benzinemotoren (TwinAir en een 1.4 liter) en een 1.3 liter MultiJet II-dieselmotor. De Fiat 500L zal geproduceerd worden in Fiat´s fabriek in het Servische Kragujevac. Vanaf het laatste kwartaal van 2012 staat de auto bij de dealers.
http://www.autowereld.com/imagesDB/640/2221271747_0.jpghttp://www.autowereld.com/imagesDB/640/22212720198_0.jpg

Opzich niet verkeerd, maar ik mis de koddigheid van de 500 :puh: Toch denk ik dat Fiat een nieuwe hit in handen heeft. Prachtige achterlichten trouwens! :clap:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Fiat 500L

Bericht door Leeuw »

Leuke auto, maar 500 vind ik een niet goed gekozen naam. Iets als 600 familiaire vind ik beter.
Nu ga je automatisch vergelijken met de leuke 500
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Fiat 500L

Bericht door WizardOfOss »

Ligt het aan mij als ik er een behoorlijke dosis Mini CountryMan en een vleugje DS3 in zie?

Toch een leuk karretje.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Fiat 500L

Bericht door nvdw »

Wat je zegt: ik vind de gelijkenis met de Countryman wel heel duidelijk. Nu is het concept ook min of meer identiek natuurlijk. Dat geldt eveneens voor mijn mening erover, want hoe goed dit ding ook mag zijn, ik word er niet warm of koud van. Idem voor de Countryman: als ik meer ruimte wil, koop ik wel een 1-serie...
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
De Schaduw
.
.
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 dec 2011, 10:33
Locatie: Provincie Utrecht / Limburg

Re: Fiat 500L

Bericht door De Schaduw »

Hm, ben alsnog niet erg enthousiast. Kan misschien nog veranderen als ik 'em in het wild zie.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Fiat 500L

Bericht door ViveLaFrance »

Autoweek.nl schreef:Fiat doet avontuurlijk met 500L Trekking

Nog voor de Los Angeles Autoshow stuurt Fiat de 500L Trekking de wereld in. De avontuurlijk uitgedoste 500L is niet enkel voorbehouden aan de Amerikaanse markt.
Goed nieuws dus voor de Nederlanders die hun 500L een wat ruiger voorkomen willen geven. De term Trekking wordt bij het Italiaanse merk al langer gebruikt voor modellen die een wat robuustere uitstraling krijgen, zonder daar direct de prestaties tegenover te zetten. De 500L Trekking krijgt aangepast bumperwerk, dikker vormgegeven wielkasten en wordt op nieuw 17-inch lichtmetaal gezet. De visuele opsmuk blijft niet gereserveerd voor de buitenkant, ook de binnenzijde wordt onder handen genomen, al zijn de aanpassingen gering. Kopers krijgen een interieur dat in two-tone lak is uitgevoerd en kunnen kiezen uit een selectie speciale materialen.
De 500L Trekking is een kleine voorbode van wat we volgend jaar uit de 500-stallen van Fiat kunnen verwachten. Enige tijd geleden al kondigde het Italiaanse merk de 500X aan, de zoveelste afgeleide van de 500. De 'X' wordt een SUV die wel degelijk de beschikking krijgt over vierwielaandrijving, iets wat bij deze Trekking niet het geval is. Wie graag veel mensen meezeult kan volgend jaar eveneens bij Fiat terecht voor de zevenzits 500L.
http://media.autoweek.nl/m/m1ny4cubdq2x.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1ny4cubha2v.jpg

Hij kan 't hebben. Sowieso een leuke auto die 500L :D
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Fiat 500L

Bericht door nvdw »

In het vorige nummer van Autovisie stond out of the blue een kort rijverhaaltje over de 500L met 1.4 MultiAir Turbo en TCT-automaat. Die combinatie krijgen de Amerikanen sowieso, misschien 'wij' hier ook wel.

Ik vind het nog steeds een draak van een ding maar als Trekking vind ik het dan nog te pruimen.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Fiat 500L

Bericht door Leeuw »

Jak...
Ik haat het als kleintjes vergroot worden, je hebt toch geen baby's van 1,75m. dat ziet er ook niet uit, en zelfs angsaanjagend... ook al is het een baby

stop het :x zo heeft god het niet bedoeld
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Fiat 500L

Bericht door WizardOfOss »

Leeuw schreef:je hebt toch geen baby's van 1,75m. dat ziet er ook niet uit, en zelfs angsaanjagend... ook al is het een baby
Afbeelding

Overigens vind ik de gewone 500L nog wel aardig, maar dit is geen vooruitgang.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Fiat 500L

Bericht door Leeuw »

:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
Plaats reactie