Autowereld.com schreef:Fiat 500L: eerste beelden en details
Na vele geruchten onthult Fiat de eerste beelden van de 500L. Het model zal op de Autosalon van Genève zijn werelddebuut beleven en belichaamt een MPV-versie op basis van de 500.
Zoals we eerder al schreven staat de L simpelweg voor Large. En dat geeft meteen ook de intentie van het model weer. Wie uit de 500 gegroeid is door bijvoorbeeld de komst van kinderen kan voortaan bij de Fiat-dealer ook voor deze groot uitgevallen 500 terecht. Fiat ziet het als de ultieme combinatie tussen ruimte en Italiaanse flair.
De Fiat 500L meet 4,14 meter in de lengte, is 1,78 meter breed en torent 1,66 meter de lucht in. Daarmee is de auto bijna 60 centimeter langer en ruim 17 centimeter hoger dan een gewone 500. Fiat spreekt dan ook over de binnenruimte van een MPV, maar volgens de Italianen met de looks van een SUV. In eerste instantie wordt gesproken over een vijfzitter, maar als we de geruchten mogen geloven staat er ook nog een 7-persoons van de 500L op stapel.
Het motorengamma bestaat bij zijn introductie uit twee benzinemotoren (TwinAir en een 1.4 liter) en een 1.3 liter MultiJet II-dieselmotor. De Fiat 500L zal geproduceerd worden in Fiat´s fabriek in het Servische Kragujevac. Vanaf het laatste kwartaal van 2012 staat de auto bij de dealers.
Opzich niet verkeerd, maar ik mis de koddigheid van de 500 Toch denk ik dat Fiat een nieuwe hit in handen heeft. Prachtige achterlichten trouwens!
Wat je zegt: ik vind de gelijkenis met de Countryman wel heel duidelijk. Nu is het concept ook min of meer identiek natuurlijk. Dat geldt eveneens voor mijn mening erover, want hoe goed dit ding ook mag zijn, ik word er niet warm of koud van. Idem voor de Countryman: als ik meer ruimte wil, koop ik wel een 1-serie...
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Autoweek.nl schreef:Fiat doet avontuurlijk met 500L Trekking
Nog voor de Los Angeles Autoshow stuurt Fiat de 500L Trekking de wereld in. De avontuurlijk uitgedoste 500L is niet enkel voorbehouden aan de Amerikaanse markt.
Goed nieuws dus voor de Nederlanders die hun 500L een wat ruiger voorkomen willen geven. De term Trekking wordt bij het Italiaanse merk al langer gebruikt voor modellen die een wat robuustere uitstraling krijgen, zonder daar direct de prestaties tegenover te zetten. De 500L Trekking krijgt aangepast bumperwerk, dikker vormgegeven wielkasten en wordt op nieuw 17-inch lichtmetaal gezet. De visuele opsmuk blijft niet gereserveerd voor de buitenkant, ook de binnenzijde wordt onder handen genomen, al zijn de aanpassingen gering. Kopers krijgen een interieur dat in two-tone lak is uitgevoerd en kunnen kiezen uit een selectie speciale materialen.
De 500L Trekking is een kleine voorbode van wat we volgend jaar uit de 500-stallen van Fiat kunnen verwachten. Enige tijd geleden al kondigde het Italiaanse merk de 500X aan, de zoveelste afgeleide van de 500. De 'X' wordt een SUV die wel degelijk de beschikking krijgt over vierwielaandrijving, iets wat bij deze Trekking niet het geval is. Wie graag veel mensen meezeult kan volgend jaar eveneens bij Fiat terecht voor de zevenzits 500L.
Hij kan 't hebben. Sowieso een leuke auto die 500L
In het vorige nummer van Autovisie stond out of the blue een kort rijverhaaltje over de 500L met 1.4 MultiAir Turbo en TCT-automaat. Die combinatie krijgen de Amerikanen sowieso, misschien 'wij' hier ook wel.
Ik vind het nog steeds een draak van een ding maar als Trekking vind ik het dan nog te pruimen.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Jak...
Ik haat het als kleintjes vergroot worden, je hebt toch geen baby's van 1,75m. dat ziet er ook niet uit, en zelfs angsaanjagend... ook al is het een baby