Aiways U5

De nieuwe modellen worden hier besproken
Plaats reactie
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Aiways U5

Bericht door ViveLaFrance »

De Aiways U5 komt in augustus naar Nederland. Kopers dienen de middelgrote Chinese SUV online te bestellen en krijgen dan een uitvoering met 190 pk en een accupakket van 63 kWh (actieradius: 400 km.).

https://i.imgur.com/Rot8GNQ.jpghttps://i.imgur.com/nn9caPo.jpg
https://i.imgur.com/HrxGcOO.jpghttps://i.imgur.com/8JgkrWE.jpg
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Aiways U5

Bericht door WizardOfOss »

Ik zag prijzen genoemd worden vanaf 35k, en dan zie ik toch wel wat bescheiden kansen voor een model als dit. Het ziet er niet verkeerd uit, het schijnt ook best prima te rijden, en voor de prijs van een elektrische 208 krijg je hier toch wel heel veel meer ruimte. Alleen nog even oefenen met crashtests.....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Aiways U5

Bericht door ViveLaFrance »

Kansloos in Europa. Velen hebben nog steeds moeite met Koreaanse of Japanse auto's (Mazda ondergewaardeerd o.b.v. recente verkoopcijfers), dus ik zie niet in waarom Chinese merken een graantje kunnen meepikken door alleen maar een alternatief zonder meerwaarde te zijn.

Tesla gaf het goede voorbeeld door vanaf de start succesvol te zijn door de auto en hun klanten totaal anders te benaderen m.b.t. design, accutechniek en superchargernetwerk. Alleen zo kun je overtuigend van start gaan in het lastige Europa.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Aiways U5

Bericht door WizardOfOss »

Mwah, ik zie de MG anders toch al vrij regelmatig rijden. Er lijkt dus best een markt te zijn voor veel EV voor relatief weinig geld. Ze zullen de markt er echt niet massaal mee veroveren, maar bij gebrek aan echte concurrentie geef ik dit toch veel meer kans dan de Byton (tenzij ik die zoals daarbij ook aangegeven véél te duur inschat).
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Aiways U5

Bericht door nvdw »

Wat MG (of eigenlijk SAIC) slim doet is de auto’s online verkopen in een klein aantal uitvoeringen en de aflevering en het onderhoud uitbesteedt aan een dealergroep als Van Mossel.

Dat zal voor deze Aiways (stomme naam) ook wel gaan gelden, en die Byton lift gewoon mee op het dealernetwerk van Louwman. Voor mij hoeft het allemaal niet maar er is vraag naar relatief goedkope elektrische auto’s. Je rijdt zo’n ding voor de prijs van een elektrische 208 dus ik snap het enthousiasme van de handel wel. En als het kunstje niet meer werkt, dan is zo’n Aiways net als Landwind en Brilliance zo weer vergeten.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Aiways U5

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 07 mar 2020, 00:01 Mwah, ik zie de MG anders toch al vrij regelmatig rijden.
Naamsbekendheid doet wonderen. Zeker Europeanen zullen MG nog steeds als Brits merk zien.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Aiways U5

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef: 04 apr 2020, 23:48Naamsbekendheid doet wonderen. Zeker Europeanen zullen MG nog steeds als Brits merk zien.
Zou dat dan juist niet eerder afschrikken? En juist de mensen die bij de naam MG nog wél een warm gevoel krijgen lijken me niet de doelgroep van een elektrische SUV.

Nee, dan denk ik toch echt dat het (bescheiden) succes eerder komt door concurrentieloos veel EV voor weinig geld dan door de naam.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Aiways U5

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 05 apr 2020, 00:32Zou dat dan juist niet eerder afschrikken?
Misschien, maar in Europa kom je nog altijd beter voor de dag met een Europese in plaats van een onbekende (en al dan niet gekke) Chinese naam.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie