BMW 6-serie Gran Turismo

De nieuwe modellen worden hier besproken
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: BMW 6-serie Gran Turismo

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Met de 6GT blijft BMW wel ver uit dat twijfelgebied, maar naar hedendaagse standaarden was er maar bar weinig nodig geweest om van de 5GT een SUV te maken.
HondArd schreef:Hoe anders is het met de 3-GT. Wel duidelijk een vijfdeurs zonder stationwagon te willen zijn die niet hint naar een SUV.
Ik vind beide BMW GT's totaal niet overkomen als mogelijke SUV's. Ze lijken eerder op verre, dikke neven van de 3 Compact.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: BMW 6-serie Gran Turismo

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, alles is relatief. Ik vind de 5GT er inderdaad niet uitzien als een SUV, maar de Model X evenmin. Beiden gewoon hele forse, hoge hatchbacks. Maar als we de één een SUV noemen, dan zie ik niet in welk opzicht de ander het niet zou zijn.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: BMW 6-serie Gran Turismo

Bericht door ViveLaFrance »

Heb je in de Model X gezeten? Het is echt een kolos. Oké, misschien niet de hoogste zit onder de SUV's, maar daardoor had ik juist nog meer het gevoel een dikke bak om me heen te hebben. Als ik het gevoel van een bus-/vrachtenwagenchauffeur wens in een auto stap ik wel in een Daihatsu Materia of Renault Kangoo. Of in een bus of vrachtwagen natuurlijk.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: BMW 6-serie Gran Turismo

Bericht door WizardOfOss »

Nee, nooit in gezeten. Maar zou dat mijn mening over het uiterlijk veranderen? Genoeg auto's met een hoge zit en veel ruimte die géén SUV zijn.

Ik heb wel in een 5GT gezeten, en die is toch ook duidelijk hoger dan andere BMW's. Oké, het is geen X5, alles is relatief. Maar geen idee hou hij zich verhoudt tot een Model X.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: BMW 6-serie Gran Turismo

Bericht door weer een forummer »

Ik vind de 5 GT in het echt iets mooier dan op de foto's. Maar heel mooi is het allemaal natuurlijk niet. De naamswijziging begrijp ik wel. De auto is echt een kolos om te zien. Dus een trapje hoger is op zich logisch. Hoewel het niet echt past bij de overige 6 serie modellen die wel fraai zijn. Wanneer krijgen we een 6 serie touring? :no:
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: BMW 6-serie Gran Turismo

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Nee, nooit in gezeten. Maar zou dat mijn mening over het uiterlijk veranderen?
Aha, dus het uiterlijk is leidend of iets een SUV is. Dat lees ik ook in diverse testen, vooral het front schijnt niet SUV-waardig te zijn. In dit opzicht zijn er genoeg kleine auto's die een meer robuust voorkomen hebben dan menig grote auto. Bodemvrijheid, hoogte en dergelijke lijken me belangrijker voor een SUV en dat heeft de Model X.
weer een forummer schreef:De naamswijziging begrijp ik wel. De auto is echt een kolos om te zien. Dus een trapje hoger is op zich logisch. Hoewel het niet echt past bij de overige 6 serie modellen die wel fraai zijn. Wanneer krijgen we een 6 serie touring? :no:
Hoi Bert :) Leuk je weer eens te lezen.

Over de naamgeving van BMW, de even nummers worden gebruikt voor de 'bijzondere' modellen (cabrio's, (SUV-)coupes, hatchbacks, MPV's), de oneven nummers voor de gangbare modellen. De huidige 6-serie wordt opgevolgd door de 8-serie. Een nieuwe 6-serie zal meer richting Porsche 911/MB SLS kruipen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: BMW 6-serie Gran Turismo

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Aha, dus het uiterlijk is leidend of iets een SUV is.
Euh, ja. Toch? Want wat is een SUV: een auto die oogt als een terreinauto, maar in veel (maar niet alle) gevallen bij het eerste het beste karrepad afhaakt.

Maar inderdaad, ik zie in Carbase dat de Model X een 5cm grotere bodemspeling heeft dan een Model S en 5GT. Dus inderdaad, het zal dan toch wel een echte SUV zijn. Net als een Sandero Stepway, die zelfs nog 2cm hoger van de grond staat maar toch echt niet zomaar een wat hoog uitgevallen hatchback is.

Maar goed, we kunnen een hele discussie gaan voeren over wat een SUV is, maar punt staat: wat mij betreft heeft de 5GT praktisch evenveel SUV-uitstraling als de Model X. Dus blijft het een gemiste kans van BMW om dat ding met slimme marketing, en vooruit, wellicht een klein verhogingskitje, tot een succes te maken.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: BMW 6-serie Gran Turismo

Bericht door nvdw »

Ja, maar dan kun je dus net zo goed een X5 nemen. Alhoewel, een BMW 6-serie GT met 'Adventure'-pakket klinkt als een niche die broodnodig gevuld moet worden!!!1
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: BMW 6-serie Gran Turismo

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:
ViveLaFrance schreef:Aha, dus het uiterlijk is leidend of iets een SUV is.
Euh, ja. Toch? Want wat is een SUV: een auto die oogt als een terreinauto, maar in veel (maar niet alle) gevallen bij het eerste het beste karrepad afhaakt.
Eerder omschreef ik een SUV als: "...een verhoogde grote stationwagen die praktische eigenschappen van een MPV combineert met kwaliteiten van een terreinwagen."

Jij vond de looks van een terreinwagen belangrijker dan kwaliteiten van een terreinwagen.

Kijkend naar de 5/6 GT en Model X, dus lettend op het uiterlijk, zou ik de Model X nog steeds een SUV noemen, want meer bodemvrijheid (zij het centimeters, maar de 5 GT kwam niet eens tot een halve cm. t.o.v. de 5) en praktischer (bv. 7-zits). De Tesla lijkt dan ook meer op een verhoogde Model S dan de 5/6 GT verhoogde 5-series zijn. Ik beschouw de BMW's als luxe, grotere versies van de Renault Vel Satis en Opel Signum. Laatstgenoemden hingen als grote hatchbacks tussen het D- en E-segment in, de BMW's tussen het E- en F-segment.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: BMW 6-serie Gran Turismo

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Jij vond de looks van een terreinwagen belangrijker dan kwaliteiten van een terreinwagen.
Uiteraard. Want driekwart van de SUV's heeft naast het asfalt niks te zoeken, en dan zullen we het nog maar niet hebben over SUV's die überhaupt niet met 4WD leverbaar zijn.

Daarnaast, zijn de meeste echte terreinauto's feitelijk ook niet gewoon verhoogde stationwagons, met eveneens praktische eigenschappen die een MPV benaderen? Wat is dan het verschil met een SUV?

Laat even duidelijk zijn: ik vind zowel de 5GT als de Model X in de verste verte geen SUV's. Gewoon allebei hoge hatchbacks die wat naar een MPV neigen. En vooruit, de Tesla staat net iets hoger op z'n poten. Een soort CrossGolf XXL dus. Maar zo direct achter elkaar rijdend was de gelijkenis onmiskenbaar.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie