Renault Fluence GT

De nieuwe modellen worden hier besproken
Plaats reactie
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Renault Fluence GT

Bericht door ViveLaFrance »

Wij kennen de Mégane Sedan tegenwoordig als milieuvriendelijke Fluence Z.E, maar in andere landen, waaronder België en Duitsland, rijdt een conventionele variant rond. In Sao Paolo presenteren de Fransen een potente versie genaamd Fluence GT. Een 4-deurs middenklasse sedan met hardere vering, spoilers rondom en.....180 pk. Gaat wel vooruit denk ik :)

http://media.autoweek.nl/m/m1ny202b8vo5.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1ny201bobo7_800.jpg

Oogt netjes :) Niet overdreven sportief, maar het is geen doetje. Ik vind het jammer dat Renault Nederland de Fluence niet voert, zijn voorgangers waren altijd prettige verschijningen binnen het Mégane-gamma.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Renault Fluence GT

Bericht door WizardOfOss »

Niks mis mee. Als ik het bij Renault voor het zeggen had zou ik het wel weten: de zieltogende Laguna eruit, deze ervoor in de plaats. Het D-segment zijn ze toch kwijt, maar dan hebben ze toch iets voor wie het een halve klasse lager zoekt. Gezien het aantal oersaaie Jetta's wat ik zie rijden is daar toch wel wat te halen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Renault Fluence GT

Bericht door ViveLaFrance »

Daarop inhakend las ik op AW het volgende:
De opvolger van de Laguna blijft een vierdeurs sedan hatchback, maar met een excentriek sausje. Volgens designchef Anthony Lo moet Renault iets onverwachts met de middenklasser uithalen. Lo meent dat het uiterlijk van de huidige Laguna de reden is dat het model de verkooplijsten niet domineert. "Het is de juiste auto met de verkeerde kleren aan." Volgens Lo zijn mensen onder de indruk van de kwaliteiten van de auto, maar weerspiegelt hij met zijn uiterlijk niet de klasse van een auto in dat marktsegment.

Renault gelooft dus nog steeds in het D-segment en terecht. Het moet alleen anders, eigenlijk kwam de Laguna III net te vroeg, want daarna brak de hel van de bakbeesten los. Een Insignia, Mondeo, C5, 508, ze lijken allemaal 'meer auto' dan de Laguna. Al zou ik hem niet schrappen voor de Fluence, want de C5 verkoopt marginaal beter in Nederland, de huidige Mazda6 wordt gewaardeerd, maar niet door consumenten en Honda krijgt de Accord nog steeds niet aan de man. Subaru en Alfa Romeo doen het eveneens slechter dan Renault. In 2011 was het voorgaande ook het geval.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Renault Fluence GT

Bericht door Leeuw »

ChrisRenault schreef: ......... Ik vind het jammer dat Renault Nederland de Fluence niet voert, zijn voorgangers waren altijd prettige verschijningen binnen het Mégane-gamma.
Ik begrijp het wel, ding zal gewoon niet verkopen. Hooguit als ze een 14% model maken.
Andre leuke of mooie auto's in deze klasse worden gewoon niet meer verkocht.
In deze klasse zijn er geen mensen die het uit eigen portemonnee betalen, enkel lease. Mensen die zelf afrekenen kiezen voor duurder of goedkoper, itt jaren geleden.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Renault Fluence GT

Bericht door WizardOfOss »

Maar zoals ik al aangaf, de Jetta lijkt toch wel een succes, dus er valt wel degelijk wat te halen. En wat hebben ze te verliezen? Ze kunnen nu wel op een nieuwe Laguna gaan zitten wachten, maar die zal praktisch vanaf nul weer een plaatsje in de markt moeten zien te veroveren, het marktaandeel wat ze ooit hadden zijn ze met de vorige generatie al grotendeels verloren, en met het huidige model is het alleen maar verder bergafwaarts gegaan. Nee, als er dan toch een model voorhanden is om de wel succesvolle Megane-reeks naar boven uit te breiden, dan zou ik het wel weten.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Renault Fluence GT

Bericht door Leeuw »

Dat een Jetta verkoopt is omdat het een VW is.
En wat ze hebben verliezen is een reclame campagne, en aangezicht als er wéér een model flopt.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Renault Fluence GT

Bericht door ViveLaFrance »

In Istanboel toont Renault de gefacelifte Fluence. Leverbaar met een verse 1.6 gekoppeld aan variabele transmissie of diesels van 110 en 130 pk. Komt ook nu niet naar ons land, maar de importeur laat weten dat de Z.E. niet vergeten wordt. Oftewel, de elektrische variant krijgt een nieuw neusje. Broodnodig, want de huidige is toch een potje lelijk van voren :nopompom:

http://media.autoweek.nl/m/m1ny2kgbavxt.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1ny2kgb9dxu.jpg
http://media.autoweek.nl/m/m1ny2kgb0bxr.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1ny2kgb3txp.jpg

Nette sedan hoor :) Mankeert niks aan.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Renault Fluence GT

Bericht door nvdw »

Bijzonder dat Renault nu ook de 1.6 met CVT van Nissan aanbiedt. Blijkbaar is de eigen 1.6 (die feitelijk vervangen is door de 1.2 TCe) nu definitief met pensioen gestuurd.

Dat R-Link navigatiesysteem ziet er honderd keer beter uit dan de TomTom die er voorheen in zat. Weet iemand eigenlijk of TomTom nog steeds de navigatiespullen aan Renault levert? Het zou wel nieuws zijn als dat niet meer het geval was.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Renault Fluence GT

Bericht door ViveLaFrance »

nvdw schreef:Weet iemand eigenlijk of TomTom nog steeds de navigatiespullen aan Renault levert?
:yes:
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie