Maserati Quattroporte

De nieuwe modellen worden hier besproken
Plaats reactie
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Maserati Quattroporte

Bericht door ViveLaFrance »

Autoweek.nl schreef:Fraai mysterie: Maserati Quattroporte

Aan al het goede komt een einde, dus ook aan de carrière van de huidige Maserati Quattroporte. Maar geen nood: de sportwagenfabrikant is bepaald niet over een nacht ijs gegaan bij het ontwikkelen van de opvolger. Zojuist heeft de auto officieel het levenslicht gezien.
We moeten het nu nog met zes foto's doen: Maserati heeft besloten pas later de technische specificaties vrij te geven. Het is echter een publiek geheim dat het Italiaanse merk overstapt naar turbotechniek. Er komt in ieder geval een V8 biturbomotor (zie foto 6) en wellicht ook een geblazen V6. Als we naar het kenteken op foto 3 kijken, zou het vermogen zomaar 530 hp (535 pk) kunnen bedragen, een flinke stap vooruit ten opzichte van de huidige 400 pk van de instap-Quattroporte.
Door het gebruik van lichtgewicht materialen wordt de Quattroporte ook een stuk minder zwaar. Het gewicht daalt met maar liefst 150 kilogram. Dit lagere gewicht en de nieuwe motorisering moet voor een flink lager verbruik zorgen. Maserati heeft in de afgelopen maanden een verbruiksreductie van maar liefst 30 procent beloofd.
Maserati gaat sowieso flink wat nieuwe wegen inslaan met de nieuwe Quattroporte. Er komt volgens Car Magazine bijvoorbeeld een dieselversie en ook wordt vierwielaandrijving een optie. Standaard is de auto uiteraard gewoon weer voorzien van achterwielaandrijving.
Mede door de introductie van de nieuwe Quattroporte, de Ghibli (het kleine broertje van de Quattroporte, dat ook voor 2013 gepland staat) en de Levante SUV (2014) hoopt Maserati vanaf 2015 op jaarbasis 50.000 auto's te gaan bouwen.
De Quattroporte debuteert in januari op de NAIAS in Detroit. In de aanloop naar die show krijgen we dan eindelijk te horen hoe veel vermogen de auto heeft en hoe zuinig-ie dan eigenlijk is.
http://media.autoweek.nl/m/m1ny2wibr15y.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1ny2wibsj5x.jpg
http://media.autoweek.nl/m/m1ny2wibuj5w.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1ny2wibjx5u.jpg

Zo, ga er maar aan staan, een juweel laten opvolgen. Vergelijken is zinloos, want wat ik nu zie kan niet tippen aan de uitlopende Quattroporte. Ik zie echter wel een paar leuke dingen zoals de voorste luchtinlaten en de XF-achtige koplampen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door Leeuw »

Nou, toch wel een schoonheid hoor. :heart:
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door weer een forummer »

Doe mij maar een Dacia Dokker.
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door #3 Micha »

weer een forummer schreef:Doe mij maar een Dacia Dokker.
2nd that.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door WizardOfOss »

Gemengde gevoelens. Op zichzelf zeker geen lelijke auto, en vergelijken met z'n voorganger is inderdaad per definitie een verloren zaak. Maar er bekruipt me toch het gevoel dat ze eerst een compleet nieuwe auto getekend hebben, en toen wat krampachtig nog wat herkenbare elementen erin geplakt hebben, als geheel lijkt ie domweg niet te kloppen. Maar misschien is het net als met z'n voorganger: eerst eens in het echt zien.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door WizardOfOss »

Nog twee plaatjes:

Afbeelding Afbeelding

Interieur is beschaafd maar wel erg lekker...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door WizardOfOss »

En bewegend beeld met blablabla:

He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door ViveLaFrance »

Door de video word ik al enthousiaster. De potentie straalt er echt vanaf, maar tegelijk straalt hij ook een enorme rust uit :) Alleen het derde zijruitje oogt niet heel lekker, maar goed, laten ze hem weg dan lijkt de auto op zijn voorganger.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Maserati Quattroporte

Bericht door nvdw »

Mij valt vooral op hoe de verhoudingen zijn veranderd. De wielbasis is gestrekt en de achterpassagiers lijken nu voor in plaats van op de achteras te zitten. Echt mooi zou ik hem ook niet durven noemen, maar dat zei ik ook van zijn voorganger. En flatteus zijn die plaatjes van Maserati nooit...
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Plaats reactie