Pagina 1 van 1
BMW i8
Geplaatst: 07 aug 2013, 17:44
door ViveLaFrance
De i3 beet het spits af, maar zoals bekend komt BMW ook met een serieuze sportwagen onder het i-label. Officiële foto's volgen later, bij deze alvast de eerste gegevens. Het gaat om een plug-in hybride (4,67 x 1,94 x 1,29, cW-waarde: 0,26) met een driecilinder 1,5-liter TwinPower turbomotor (231 pk/320 Nm) die de achterwielen aandrijft. De voorwielen worden aangedreven door twee elektromotoren goed voor 131 pk en 250 Nm. Gecombineerd sprint de i8 in 4,5 seconden naar de 100 km/h en de top wordt begrensd bij 250 km/h. Geheel elektrisch kom je 35 km. ver, maar 500-600 km. is mogelijk afhankelijk van de gekozen rijmodus (Eco Pro/Comfort/Sport). Gemiddeld verbuikt de i8 2,5 l/100 km en de CO2-uitstoot bedraagt 59 g/km. Om gewicht te besparen heeft BMW gebruikgemaakt van aluminium en CFRP, een met koolstofvezel versterkt plastic. Het instrumentarium bestaat daarnaast uit magnesium. In totaal weegt de i8 1.490 kilogram. Het zwaartepunt is geoptimaliseerd door onder andere de accu's zo laag mogelijk in het midden te plaatsen. Mede hierdoor zou de gewichtsverdeling 50/50 moeten zijn.
Re: BMW i8
Geplaatst: 07 aug 2013, 18:49
door Leeuw
Kekke kleur,
Re: BMW i8
Geplaatst: 07 aug 2013, 20:01
door HondArd
Delfts blauw. Of de kleuren van de vlag van Bayern in de blender.
Re: BMW i8
Geplaatst: 07 aug 2013, 22:06
door nvdw
Is die i3 met opzet zo lelijk dat al de hipmensen nu massaal deze i8 gaan rijden?
Re: BMW i8
Geplaatst: 03 sep 2013, 15:37
door ViveLaFrance
Volgende week presenteert BMW de i8, hier alvast twee foto's:
Re: BMW i8
Geplaatst: 10 sep 2013, 16:26
door ViveLaFrance
Re: BMW i8
Geplaatst: 02 dec 2017, 21:25
door ViveLaFrance
Re: BMW i8
Geplaatst: 03 dec 2017, 19:14
door Leeuw
Beetje druk, maar wel fraai
Re: BMW i8
Geplaatst: 03 dec 2017, 21:11
door ViveLaFrance
Een open dak staat hem goed, maar ik zou voor de coupé gaan.
Re: BMW i8
Geplaatst: 03 dec 2017, 22:01
door WizardOfOss
Idem hier. Nog steeds een apart model waar de tijd geen vat op krijgt.
Wat me echter wel opvalt: afgaand op de verkoopcijfers doet hij het in verhouding tot andere prijzige sportwagens helemaal zo beroerd nog niet. En toch zie ik hem maar zeer zelden rijden, veel minder vaak dan auto's die op papier zeldzamer zouden moeten zijn. Waar zijn die i8'en dan toch allemaal?