Pagina 1 van 3

Lamborghini Huracán LP 610-4

Geplaatst: 20 dec 2013, 01:17
door ViveLaFrance
De Gallardo, waarvan ruim 14.000 stuks verkocht zijn, mag na 10 jaar succesvolle dienst met pensioen. Niet de Cabrera, maar de Huracán neemt het stokje over. Lamborghini onthult de auto officieel tijdens de Autosalon van Genève in 2014. De nieuwe stier wordt aangedreven door een 5.2-liter V10 van 610 pk (bij 8.250 rpm) en 560 Nm (bij 6.500 rpm). Middels AWD sprint de auto in 3,2 seconden naar de 100 km/h en 0-200 gaat in 9,9 seconden. De top ligt bij 325 km/h. Een 7-trapsautomaat met dubbele koppeling zorgt voor de transmissie. Om het karakter van de auto in te stellen kan de bestuurder met een schakelaar op het stuur kiezen uit 3 rijmodi: STRADA, SPORT en CORSA. Het gewicht bedraagt 1.422 kg. dankzij het gebruik van koolstofvezel en aluminium, dit levert een verhouding op van 2,33 kg. per pk. Voor de milieufetisjisten bericht het Italiaanse merk over de aanwezigheid van een start/stop-systeem waarmee een verbuik van 1 op 8 gerealiseerd kan worden. Per 100 km. stoot de Huracán 290 gram CO2 uit.

http://i.imgur.com/mRM85lS.jpghttp://i.imgur.com/hdJpJ7Y.jpg
http://i.imgur.com/4p6hlp1.jpghttp://i.imgur.com/dhpCJew.jpg
http://i.imgur.com/dvfAMIz.jpghttp://i.imgur.com/8JvRb0q.jpg
http://i.imgur.com/xZRWCED.jpghttp://i.imgur.com/JRfyezp.jpg

Lekker kerstcadeau 8-) Alleen de zijkant doet mij een beetje fronsen, er lijkt iets niet te kloppen, maar wat precies kan ik nog niet zeggen :crazy:

Re: Lamborghini Huracan LP610-4

Geplaatst: 20 dec 2013, 09:14
door Jurjen
Heel mooi. Maar joh, dat een instapper nu 600+ pk's heeft. Daar kan geen hobby-ist (Hoe schrijf ik dat?) mee uit de voeten.

Re: Lamborghini Huracán LP 610-4

Geplaatst: 20 dec 2013, 18:51
door ViveLaFrance
*Beginpost aangevuld.

Toch wel een schone auto hoor :D De achterzijde vind ik zelfs een verbetering ten opzichte van de Gallardo.

Re: Lamborghini Huracán LP 610-4

Geplaatst: 20 dec 2013, 19:00
door WizardOfOss
Het is wellicht vloeken in de kerk, maar hoewel ik het zeker geen lelijke auto vind (en inderdaad, de achterkant is zeker z'n sterkste kant) wekt ie totaal geen hebberigheid in me op. Voor een Lamborghini oogt ie domweg niet extreem genoeg. Wellicht toch weer de VAG-invloed?

Re: Lamborghini Huracán LP 610-4

Geplaatst: 20 dec 2013, 19:15
door ViveLaFrance
WizardOfOss schreef:Wellicht toch weer de VAG-invloed?
Dat sluit ik niet uit :twisted:

Re: Lamborghini Huracán LP 610-4

Geplaatst: 20 dec 2013, 22:42
door Martin
Vind hem wel weer fijn. Voor mij hoeft een Lamborghini niet persé extreem te zijn. Hij is wel wat meer uitgesproken dan de Gallardo.

Re: Lamborghini Huracán LP 610-4

Geplaatst: 21 dec 2013, 09:58
door HondArd
ChrisRenault schreef:Lekker kerstcadeau 8-) Alleen de zijkant doet mij een beetje fronsen, er lijkt iets niet te kloppen, maar wat precies kan ik nog niet zeggen :crazy:
Wat denk je van: wielbasis is (optisch) te klein, de voor overhang te groot net als de wielen? Achteroverhang is daarentegen weer net te klein en de diffusor/uitlaat steekt er iets te veel bij af.
Maar 600pk(+) is voor een instapper echt extreem veel. Of is het een voorbode op een model daaronder met een V8 en rond de 400?

Re: Lamborghini Huracán LP 610-4

Geplaatst: 21 dec 2013, 11:25
door nvdw
Het is een auto met middenmotor dus dan krijg je dit soort verhoudingen.

Wel is het heel duidelijk een gekrompen Aventador. Maar de Gallardo was ook heel duidelijk een kleine Murcielago.

Ik vind hem nog een beetje klinisch, misschien dat WOO dat bedoelt. Dat kan ook aan de studiofoto's liggen.

Re: Lamborghini Huracán LP 610-4

Geplaatst: 21 dec 2013, 11:42
door HondArd
nvdw schreef:Het is een auto met middenmotor dus dan krijg je dit soort verhoudingen.
Een middenmotor auto hoeft echt niet zo'n absurd grote vooroverhang te hebben, en de achteroverhang kan best en stukje langer.

Re: Lamborghini Huracán LP 610-4

Geplaatst: 21 dec 2013, 12:57
door WizardOfOss
nvdw schreef:Ik vind hem nog een beetje klinisch, misschien dat WOO dat bedoelt. Dat kan ook aan de studiofoto's liggen.
Dat niet direct, een Murcièlago was ook tamelijk klinisch maar dat vond ik juist een van de meest geslaagde Lamborgini's ooit.

Maar een Lamborghini hoort te verbazen, zelfs een beetje te choqueren. Een echte Lamborghini hoeft ook niet echt te kloppen, auto's als de Countach, Diablo maar ook oudere modellen als de Espada en 350GT hebben toch altijd iets raars over zich gehad, het zijn geen traditionele schoonheden.

Deze Huracán is zeker niet lelijk, het is misschien wel de meest "kloppende" Lambo ooit, maar is een uiterst voorspelbaar vervolg van de door Luc Donckerwolke ingezette lijn. Dit had 10 jaar geleden de Gallardo moeten zijn, dan had ik hem vast heel anders benaderd. Maar nu kennen we dit kunstje inmiddels wel, tijd voor iets nieuws.