Mitsubishi ASX

De nieuwe modellen worden hier besproken
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Mitsubishi ASX

Bericht door Joël D. »

Mitsubishi neemt de ASX crossover mee als Europese primeur naar de Autosalon van Genève. Voordat de beurs zijn poorten opent, geeft Mitsubishi al meer informatie vrij.
De Mitsubishi ASX kun je zien als regelrechte concurrent van de Nissan Qashqai. Mitsubishi ziet ‘m zelf als een Outlander-alternatief in het C-segment. Zo komt de wielbasis met een lengte van 2,67 meter overeen met die SUV. Ook deze Mitsubishi gebruikt het ‘Project Global’-platform.
Mitsubishi levert de ASX met een zelf ontwikkelde 1,8-liter diesel met een vermogen van 150 pk. Die voldoet aan de Euro V-emissie-eisen en is voorzien van technologieën als variabele kleptiming en een ClearTec-pakket. Dat bestaat onder meer uit een start/stop-systeem, roetfilter, elektrische stuurbekrachtinging, een regeneratief remsysteem en banden met een lage rolweerstand. Daarmee moet de CO2-uitstoot van de ASX binnen de perken blijven.
De benzinemotor is een 1,6-liter met 116 pk en is alleen leverbaar in combinatie met tweewielaandrijving. Ook hier is het ClearTec-pakket toegepast. Mitsubishi belooft dat er in een later stadium ook nog een 116 pk sterke diesel aan het programma wordt toegevoegd. Bij de diesel heeft de koper de keuze tussen voor- en achterwielaandrijving.
Al in het begin van de zomer wordt het nagelnieuwe model leverbaar. Op 2 maart kunnen we de nieuweling op de Autosalon van Genève bewonderen.
Bron

http://www.autoweek.nl/images/800/c/c0409e9e66057f610179af9e4292681c.jpghttp://www.autoweek.nl/images/800/b/cdeef107d58e6b573825e37ee4b383eb.jpghttp://www.autoweek.nl/images/800/4/cd09e762f69ea43c474d648858f33154.jpghttp://www.autoweek.nl/images/800/a/65cdb8625f412926fb7057e5c24a6dda.jpg
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mitsubishi ASX

Bericht door ViveLaFrance »

Over het geheel niet verkeerd, maar de voorzijde verpest alles en de binnenkant is het toppunt van saaiheid. Jammer, want de Outlander Sport was een zeer leuke auto.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mitsubishi ASX

Bericht door Leeuw »

Tja het is zeker niet mijn smaak, maar voor dit segment is het niet zo heel erg. Maar de Yeti vind ik leuker
Gebruikersavatar
Leon
.
.
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 mar 2010, 10:53

Mitsubishi ASX

Bericht door Leon »

Afbeelding
Het succes van de Nissan Qashqai is bij Mitsubishi niet onopgemerkt gebleven. Het antwoord van Mitsubishi heet de ASX. Rijdt deze cross-over met Outlander-techniek een beetje goed?

(overgenomen van autoweek site)
Zelf vind ik dit een leuk model, maar ben wel benieuwd hoe deze er in het echt uit zal zien.
"I'm a simple man, Hobbes."
"You?? Yesterday you wanted a nuclear powered car that could turn into a jet with laser-guided heat-seeking missiles!"
"I'm a simple man with complex tastes."
Gebruikersavatar
TomSR
.
.
Berichten: 162
Lid geworden op: 10 feb 2010, 23:19
Locatie: Haarlem

Re: Mitsubishi ASX

Bericht door TomSR »

Ik vind die nieuwe Mitsubishi neus echt geen gezicht, ook niet op deze.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mitsubishi ASX

Bericht door WizardOfOss »

De neus vind ik in werkelijkheid nog wel meevallen, hij is ook wat forser dan ie op foto's lijkt. De achterkant daarentegen is weer eens zo anoniem als het maar zijn kan. Nee, doe mij dan toch maar een Qashqai, ook na de ietwat mislukte facelift ziet die er nog altijd stukken beter uit.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mitsubishi ASX

Bericht door Leeuw »

De neus staat bij een Lancer en Galant wel prima vind ik.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mitsubishi ASX

Bericht door ViveLaFrance »

Verschrikkelijke neus, trekt totaal het verband uit de auto.
PSA gaat trouwens met een Peugeot- en Citroën-variant komen van de ASX.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
TomSR
.
.
Berichten: 162
Lid geworden op: 10 feb 2010, 23:19
Locatie: Haarlem

Re: Mitsubishi ASX

Bericht door TomSR »

ChrisRenault schreef:Verschrikkelijke neus, trekt totaal het verband uit de auto.
PSA gaat trouwens met een Peugeot- en Citroën-variant komen van de ASX.
Als ik ze alle drie zo zie, is de Citroën met een hele grote voorsprong de mooiste.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mitsubishi ASX

Bericht door WizardOfOss »

Als ze er zo uit komen te zien is de Citroën inderdaad veruit de leukste van het stel, en wat is die Peus weer eens angstaanjagend lelijk...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie