Alfa Romeo Giulia

De nieuwe modellen worden hier besproken
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Alfa Romeo Giulia

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, Fiat heeft inmiddels ook nog nauwelijks modellen in huis waarop je een Alfa onder de Giulia zou kunnen baseren. Wellicht dat de fusie met PSA nog wat hoop kan geven? Als PSA in ieder geval één ding bewijst is dat ze nu ook met Opel erbij er goed in blijven slagen meerdere modellen op hetzelfde platform een duidelijk eigen karakter te geven. Voor de échte Alfisten is dit waarschijnlijk nog steeds blasfemie, maar anders weer ik het ook niet meer.

Wat betreft de Tonale: ik blijf het gevoel houden dat de Alfisten niet op een SUV zitten te wachten en SUV-kopers niet op een Alfa. Zie ook de Stelvio, die toch zo goed een SUV was als je maar kan hopen van Alfa. En toch flopt. Je kan wel achter alle trends aan hobbelen, als je klanten geen typische trendvolgers zijn gaat het niet werken.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Alfa Romeo Giulia

Bericht door ViveLaFrance »

Ergens grappig om te zien dat de Amerikaanse tak van FCA juist teert op SUV's en daarmee het concern enorm helpt :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Alfa Romeo Giulia

Bericht door nvdw »

ViveLaFrance schreef: 06 mar 2020, 23:25Een Giulia SW werd niet als rendabel beschouwd, maar deze ongein, hoe leuk ook, kan dan wel? Ik snap werkelijk niks meer van Alfa Romeo.
Dit is echt stukken goedkoper dan een compleet nieuwe carrosserievariant ontwikkelen. Het verkoopresultaat is helaas ook wel navenant aan de investering ;)

Ik ben namelijk bang dat het juist NIET de QV is die de meeste aandacht nodig heeft. De modale varianten van de Giulia zijn toch de uitvoeringen die de aantallen moeten draaien...
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Alfa Romeo Giulia

Bericht door ViveLaFrance »

Rond de 700 miljoen euro heb ik ooit gelezen waar de ontwikkeling van een volledig nieuw model ongeveer 5 miljard kost. Dat is inderdaad een hoop geld, zeker voor Alfa, maar als je wel een Stelvio lanceert met een andere carrosserie dan begrijp ik nog steeds niet waarom je in het D-segment geen stationwagen aanbiedt, terwijl dit concept zeer populair is in het Europese D-segment.

De keuze voor de Stelvio snapt iedereen, maar het niet leveren van een Giulia SW is een gemis. Juist nu Alfa hoger in de markt mikte, de luxemerken het D-segment domineren en de meest gewilde merken allemaal een stationwagen in huis hebben met Tesla als uitzondering. Het is ook niet onlogisch dat Jaguar, Infiniti en Lexus geen potten kunnen/konden breken in deze klasse.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie