Renault Mégane GT/GT Line

De nieuwe modellen worden hier besproken
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Renault Mégane GT/GT Line

Bericht door ViveLaFrance »

Autointernationaal schreef:Renault introduceert Mégane GT/GT-Line

Renault heeft op de autosalon van Genève de GT en GT Line uitvoering van de Mégane gepresenteerd. Beide modellen zouden geïnspireerd zijn op de Mégane RS. Kenmerken zijn een sportief uiterlijk, een opgewaardeerd interieur en een dynamischer rijgedrag.
De nieuwe versie van de Mégane kan als een vervolg op de Laguna GT worden beschouwd. Alle carrosserievarianten komen in aanmerking voor de sportieve behandeling. De GT modellen onderscheiden zich van de reguliere uitvoeringen door een andere voorbumper, een nieuwe achterbumper met diffuser en 17-inch lichtmetalen velgen voor de GT Line (18-inch voor de GT). Het interieur werd voorzien van de stoelen uit de Mégane RS, van koolstofvezel details op het dashboard, van diverse ‘GT’ logo’s en van aluminium pedalen. De GT Line-variant beschikt bovendien over het stuurwiel van de Mégane RS.
Renault zorgt bij de Mégane GT en GT Line niet alleen voor een sportiever uiterlijk en een rijker uitgerust interieur, maar ook voor aangepaste techniek. Standaard worden beide modellen geleverd met een dynamischer afgesteld onderstel dat door de Renault Sport divisie werd ontwikkeld. De Mégane GT beschikt daarnaast over krachtigere remmen, aangepaste stuurbekrachtiging en dezelfde schokdempers achter als de RS.
De Mégane GT en GT Line zijn vanaf juni leverbaar. Er kan worden gekozen uit alle carrosserievarianten, inclusief de nieuwe Coupé-Cabriolet. Qua aandrijving biedt Renault de keuze uit een 3-tal motoren, waaronder de 110 pk sterke 1.5 dCi dieselmotor. Meer vermogen is beschikbaar bij de 2 benzinemotoren zijnde de 130 pk sterke 1.4 TCe of de 2.0 TCE met 180 pk. De prijzen van de GT en GT Line uitvoeringen zijn nog niet bekend.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor wie de RS net een stap te hoog is zijn dit mooie uitvoeringen :D
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Renault Mégane GT/GT Line

Bericht door Leeuw »

Ja leuke uitvoeringen !

Ligt het aan mij of ziet de CC er op deze foto gewoon goed uit. :? :oops:
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Renault Mégane GT/GT Line

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:Ligt het aan mij of ziet de CC er op deze foto gewoon goed uit. :? :oops:
Wellicht zorgde de ongepaste introductiekleur van de Mégane CC ervoor dat je zijn schoonheid nog niet zag :puh:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Renault Mégane GT/GT Line

Bericht door WizardOfOss »

Ach, van voren gezien valt de lelijkheid gewoon niet op. En volgens mij hebben ze gewoon de laatste anderhalve meter van het achterdek hier met PhotoShop weggepoetst...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Renault Mégane GT/GT Line

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:En volgens mij hebben ze gewoon de laatste anderhalve meter van het achterdek hier met PhotoShop weggepoetst...
Oftewel, Sander is het met Tom eens ;)

:twisted:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Renault Mégane GT/GT Line

Bericht door WizardOfOss »

Nee, want de achterkant oogt zo nog steeds niet mooi. Alleen iets minder lelijk. Nuanceverschilletje.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Renault Mégane GT/GT Line

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Nee, want de achterkant oogt zo nog steeds niet mooi. Alleen iets minder lelijk. Nuanceverschilletje.
Oké, kan :) Ik vond de overdrijving nogal raar, alsof je niet toe wilde geven aan de goede smaak die je vast wel ergens hebt :twisted:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Timo
.
.
Berichten: 378
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:49
Locatie: Berlin

Re: Renault Mégane GT/GT Line

Bericht door Timo »

Oeh, die Estate ziet er goed uit :clap: Voorbumpers vind ik ook een stuk mooier dan bij de normale uitvoeringen!
Gebruikersavatar
Vanquish
.
.
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 mar 2010, 21:25
Contacteer:

Re: Renault Mégane GT/GT Line

Bericht door Vanquish »

Ik ben over het algemeen geen fan van Renault, maar vooral die estate ziet er echt niet verkeerd uit. Wit met zwarte velgen lijkt me wel wat 8-)
http://www.vanquishdesign.nl/forum - Het grootste teken- en ontwerpforum van Nederland.
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Renault Mégane GT/GT Line

Bericht door #3 Micha »

Vanquish schreef:Ik ben over het algemeen geen fan van Renault, maar vooral die estate ziet er echt niet verkeerd uit. Wit met zwarte velgen lijkt me wel wat 8-)
Ja, lijkt mij zeker ook een mooie combinatie ;).
Plaats reactie