Audi A8

De nieuwe modellen worden hier besproken
Plaats reactie
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Audi A8

Bericht door ViveLaFrance »

Audi onthult de vierde generatie A8 (5,17/5,30 x 1,94 x 1,48 m.; wielbasis = 3/3,13 m.). Het topmodel is 200 kg. lichter en kan tot 60 km/h autonoom rijden dankzij AI Traffic Jam Pilot. Automatisch inparkeren zonder bestuurder is geen probleem middels Remote Parking Pilot. Vanaf december komt de nieuwe A8 op de markt als 3.0 V6 TFSI (340 pk, als E-tron 449 pk; 50 km. volledig elektrisch), 4.0 V8 TFSI (460 pk), 6.0 W12 (608 pk), 3.0 V6 TDI (286 pk) en 4.0 V8 TDI (435 pk).

http://i.imgur.com/s7Rb62A.jpghttp://i.imgur.com/CpuYzOO.jpg
http://i.imgur.com/lskpqxi.jpghttp://i.imgur.com/0zq4vJk.jpg
http://i.imgur.com/MJSED7c.jpg
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Audi A8

Bericht door nvdw »

Die Joker smile vind ik behoorlijk misstaan op een verder oerconservatief vormgegeven auto. Verder: het hobbelt nog altijd achter de S-Klasse en 7-serie aan als het om 'voorsprong door techniek' gaat. Dat-ie als enige een V8 diesel heeft is toch geen pre meer.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Audi A8

Bericht door HondArd »

Vraag me af hoelang ze nog door gaan met multicilindermotoren. Het argument zal vast zijn dat de cliëntele "er naar vraagt", maar in deze periode van energietransitie is het leveren van motoren met meer dan 8 cilinders volstrekt ridicuul.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Audi A8

Bericht door nvdw »

Ze kunnen doorgaan met een W12 zolang de kopers er een willen en zolang de wetgeving het toelaat. En al zou er in Europa geen verkocht worden, dan zijn er nog vele markten waar er wel vraag is. En een zescilinder volstaat net zo goed, maar dat is natuurlijk niet de essentie van dit soort auto's - met een Daewoo Matiz kom je immers ook op je werk.

De huidige S-Klasse is een doorontwikkeling van de vorige (zelfs de typegoedkeuring was hergebruikt om dat R134-koelmiddel in de airco te kunnen blijven gebruiken) en ik denk dat dat voor deze A8 ook wel zal gelden. Maar het echte nieuws zit dus niet in dit topmodel en dat is ergens toch een beetje sneu.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Charger
.
.
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2010, 15:38

Re: Audi A8

Bericht door Charger »

Mooi dat auto's steeds luxer worden,maar die autonome dingen hoeven voor mij echt niet,hulpmiddelen als waarschuwingssystemen prima,maar ik wil niet door een zelfrijdende auto vervoerd worden.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Audi A8

Bericht door ViveLaFrance »

Nou, dit is dus de designrevolutie? En ze zeggen dat Duitsers geen humor hebben. Audi daagt Lexus uit wat betreft de lelijkste voorkant :sick: Enige voordeel is dat onze koning een in zijn geheel optisch lichtere auto krijgt als hij weer voor een A8 gaat. Interieur is netjes, maar erg kil.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Audi A8

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, ik verwacht dat de grille bij de volgende generatie buiten de carrosserie gaat uitsteken....

Maar ik moet zeggen dat alles wat achter die ridicule neus aankomt me behoorlijk meevalt. De vloeiende daklijn doet me aan de A6 B5 denken, en de achterkant is on-Audi sierlijk. En sowieso oogt de auto een heel stuk lichter en eleganter dan dat nijlpaard-op-wielen dat hij opvolgt.

Het interieur daarentegen vind ik wel erg kil ogen, met een erg gekunsteld ogend stuur. En was het echt niet mogelijk geweest de deuren een beetje netter op het dashboard aan te laten sluiten?

Maareh, had Marc Lichte niet de hele tijd lopen verkondigen dat dit een hele spectaculaire auto zou gaan worden, dat wanneer je deze naast de Prologue concept zou zien je zou denken dat de A8 de concept was? Nu toch de grote vraag: had hij daadwerkelijk hele wilde plannen maar is hij door hogerhand teruggefloten, of zou hij vanaf het begin gewoon uit z'n nek hebben lopen blaten?

De autonome techniek kan ik overigens alleen maar toejuichen, ook al staat het allemaal nog steeds in de kinderschoenen, het rijdt vast beter dan de gemiddelde Audi-bestuurder. Of zou dat in de toekomst gewoon een instelling worden, een aso-modus? Of dat je bij de betere systemen nauwkeurig kan aangeven in welke mate het dient te bumperkleven, hoeveel het te hard moet rijden, en of de richtingaanwijzers gebruikt mogen worden. :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Audi A8

Bericht door HondArd »

Charger schreef:Mooi dat auto's steeds luxer worden,maar die autonome dingen hoeven voor mij echt niet,hulpmiddelen als waarschuwingssystemen prima,maar ik wil niet door een zelfrijdende auto vervoerd worden.
Hé, een medestander :thumbup:
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Audi A8

Bericht door Leeuw »

Ik werd net ingehaald wat -na wat googlen- een Audi A8 bleek te zijn. Het was een wit model zonder ringen op de koffer en ik had de voorkant niet gezien.

Oftewel wat een vreselijk anoniem model, Ik wist echt niet of ik naar een Audi, VW of toch een Suberb zat te kijken, of een grote Koreaan ofzo. Nu wordt ook pijnlijk duidelijk dat ik niet zo heel erg meer op de hoogte ben van nieuwe modellen.

Vooral de eerste V8 en A8 waren gewoon dikke gedistingeerde bakken, daar is niks meer van over, ok hij is groot, maar kon net zo goed een Passat of A6 zijn geweest (voor mij)
Plaats reactie