Renault Clio (V)

De nieuwe modellen worden hier besproken
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Renault Clio (V)

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 26 feb 2019, 23:22En dat is dan denk ik toch waar wij van mening verschillen: ik vind enige mate van continuïteit qua design helemaal niet erg en in zekere mate zelfs gewenst om een merk/model van een herkenbare identiteit te voorzien. Je moet er alleen niet in doorslaan.
Nee hoor, ben ik helemaal met je eens. Aan het eind van de dag vind ik de uitvoering belangrijk en dan verkies ik in dit opzicht de Clio en Polo toch echt boven de Fiesta en Swift.

Ik zie ook liever auto's die in een oogopslag nieuw zijn, maar soms is stilstand met een aantal verfijnde aanpassingen beter dan stilstaan en tegelijk het model onderuithalen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Renault Clio (V)

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, in het kader van stilstaan en toch achteruit gaan is de Polo wat mij betreft toch de ultieme kampioen. Hetzelfde alleen dan wat meer uitgezakt. Ik zal nooit begrijpen hoe jij dit kan prefereren boven een oneindig veel radicaler vernieuwd model als de Swift.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Renault Clio (V)

Bericht door WizardOfOss »

Ook jammer: de station-uitvoering keert niet meer terug. De klant zou tegenwoordig toch voor een crossover danwel een maatje groter kiezen, aldus Renault. Dan ben ik ergens toch wel benieuwd hoe de verhouding tussen hatchbacks en stations in andere landen was, want in ons landje leek die toch zeker bestaansrecht te hebben. En in z'n laatste gedaante was het toch ook een aantrekkelijke auto om te zien.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Renault Clio (V)

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 04 mar 2019, 01:09 Tsja, in het kader van stilstaan en toch achteruit gaan is de Polo wat mij betreft toch de ultieme kampioen. Hetzelfde alleen dan wat meer uitgezakt. Ik zal nooit begrijpen hoe jij dit kan prefereren boven een oneindig veel radicaler vernieuwd model als de Swift.
Waar jij de Polo meer uitgezakt vindt, vind ik juist dat VW de nieuwe generatie meer body heeft gegeven ten opzichte van de iele voorganger. Alleen de gelijkenis met zijn Zuid-Amerikaanse neef, de Gol, blijft teleurstellend. Bij de Swift mag het nu best bekend zijn dat naar mijn mening niet elke vernieuwing, radicaal of niet, goed is. De huidige Swift is een karikatuur geworden. Zonde van het sportieve, strakke basisontwerp.

Smaken verschillen :)
WizardOfOss schreef: 04 mar 2019, 21:38 Ook jammer: de station-uitvoering keert niet meer terug. De klant zou tegenwoordig toch voor een crossover danwel een maatje groter kiezen, aldus Renault. Dan ben ik ergens toch wel benieuwd hoe de verhouding tussen hatchbacks en stations in andere landen was, want in ons landje leek die toch zeker bestaansrecht te hebben. En in z'n laatste gedaante was het toch ook een aantrekkelijke auto om te zien.
Dit ging al rond in Franse autobladen. Jammer inderdaad, maar gezien de nivellering in autoland niet onverwacht. Volgens mij is Nederland een uitzondering wat betreft de populariteit van de Clio Estate. In andere landen zie ik veel minder compacte stationwagens.

Binnenkort meer hierover in 'Anders nog iets?' :D
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Renault Clio (V)

Bericht door HondArd »

ViveLaFrance schreef: 26 feb 2019, 21:51
HondArd schreef: 20 feb 2019, 17:18Ben jij dan zo iemand die na een paar nachten op het mooie plaatje is uitgekeken en haar inruilt voor het volgende? :devil:
Een vraag beantwoorden met een vraag :clap:... Vandaar de vraag over jouw vrouw. Ik mag hopen voor haar dat je haar ook best een beetje leuk vindt qua uiterlijk en haar niet louter hebt uitgekozen op basis van rationele argumenten :puh:
Ik vind mijn vrouw zeker niet lelijk... en dan nu de antwoord op mijn vraag :devil:
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Renault Clio (V)

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef: 17 mar 2019, 11:19Ik vind mijn vrouw zeker niet lelijk...
:lol: Ik hoop dat jouw vrouw deze site niet kent :clown:
HondArd schreef: 17 mar 2019, 11:19en dan nu de antwoord op mijn vraag :devil:
Op een mooi plaatje raak ik nooit uitgekeken ;)
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie