Pagina 2 van 3

Re: Volkswagen Golf

Geplaatst: 05 mar 2020, 00:54
door ViveLaFrance
Lijkt me toch wel als je dergelijke modellen presenteert? De introductie van de Golf was al vertraagd. Eerder was het interieur niet af en de techniek niet op orde. ID.3 is ook weer vertraagd door gedoe met de software.

Re: Volkswagen Golf

Geplaatst: 05 mar 2020, 21:51
door WizardOfOss
Tsja, je krijgt tegenwoordig soms de indruk dat er geen enkel verband meer is tussen moment van presentatie en moment van verkoopstart. En niet alleen bij VAG, en ook lang niet altijd vanwege problemen. Rare trend als je het mij vraagt.

Re: Volkswagen Golf

Geplaatst: 11 sep 2020, 20:50
door ViveLaFrance
De Golf krijgt versterking van de 35 cm. langere Variant met een bijna 7 cm. grotere wielbasis. Achterin past 611/1.642 liter bagage. Naast mild-hybride en plug-in hybrides staat ook een R op de planning, maar de getoonde Alltrack komt zeer waarschijnlijk niet naar Nederland.

https://i.imgur.com/e5vRBWk.jpghttps://i.imgur.com/TyE0J3S.jpg
https://i.imgur.com/Gmj1ml0.jpghttps://i.imgur.com/U0EBO9Q.jpg
https://i.imgur.com/UBirlmY.jpghttps://i.imgur.com/UtWH84T.jpg

Re: Volkswagen Golf

Geplaatst: 18 sep 2020, 00:30
door ViveLaFrance
Voor een Golf Variant valt het mee. Of is het de kleur? :?

Re: Volkswagen Golf

Geplaatst: 11 nov 2020, 23:53
door ViveLaFrance
Volkswagen completeert het aanbod van de Golf met de R: 2.0 TSI, 320 pk/420 Nm, 0-100 km/h in 4,7 seconden.

https://i.imgur.com/2c5r6a9.jpghttps://i.imgur.com/on7sKAv.jpg
https://i.imgur.com/kYjq537.jpghttps://i.imgur.com/gMkv4Mx.jpg
https://i.imgur.com/Pi10SnZ.jpg

Re: Volkswagen Golf

Geplaatst: 12 nov 2020, 20:58
door WizardOfOss
De snelste :yawn: op de markt.

Re: Volkswagen Golf

Geplaatst: 21 nov 2020, 09:51
door ViveLaFrance
Tja, mijn smaak is het ook niet, maar voor de doelgroep moet ook deze uitvoering doorsnee zijn. In die zin een ware Golf.

Re: Volkswagen Golf

Geplaatst: 21 nov 2020, 16:39
door WizardOfOss
Wat ik eigenlijk vooral niet begrijp is dat VW door de jaren heen toch best een hele variatie aan snelle Golf-varianten heeft gehad, met meerdere GTI-uitvoeringen en dus ook die R, en dan ook nog voorzien van allerhande instelmogelijkheden, maar dat ze desondanks toch nooit eens aandurven een echte uitgesproken hardcore-uitvoering te maken.

Ik moet dan toch ook denken aan een vergelijk op AW met een Megane RS en ik meen een Golf GTI TCR. Waarbij je eigenlijk de eigenaardige situatie had dat de Golf voorzien was van een instelbaar onderstel waarbij zelfs de meest sportieve setting nog steeds veel te comfortabel en beweeglijk was, terwijl de Megane juist zo genadeloos hard was dat daar juist een instelbaar onderstel zou wensen.

Re: Volkswagen Golf

Geplaatst: 28 nov 2020, 11:27
door ViveLaFrance
De clientèle wil geen hot hatch. Naar mijn mening vormen de Civic Type-R, Mégane R.S. en Focus RS een eigen klasse. Helaas vindt Ford een ST tegenwoordig genoeg. Ergens dus slim dat VW duidelijk een andere weg kiest.

Re: Volkswagen Golf

Geplaatst: 28 nov 2020, 16:13
door WizardOfOss
Ik kan wel begrijpen dat de doelgroep voor een puur hardcore hot hatch erg klein is. Het zal ook geen toeval zijn dat de voornaamste verandering bij de huidige CTR t.o.v. z'n voorganger een instelbaar onderstel is dat perfect comfort kan bieden, maar op afroep ook weer net zo snaarstrak als die oude kan zijn. Best of both worlds. En bij Renault moet je dan weliswaar in de showroom al kiezen, maar met een "gewone" Megane RS en de Trophy-R bedienen ze toch ook een zeer brede doelgroep. Terwijl VW ondanks een variëteit aan varianten met allerhande instelmogelijkheden steevast aan de softe kant van het spectrum blijft zitten.