Pagina 1 van 1

Aiways U5

Geplaatst: 05 mar 2020, 00:36
door ViveLaFrance
De Aiways U5 komt in augustus naar Nederland. Kopers dienen de middelgrote Chinese SUV online te bestellen en krijgen dan een uitvoering met 190 pk en een accupakket van 63 kWh (actieradius: 400 km.).

https://i.imgur.com/Rot8GNQ.jpghttps://i.imgur.com/nn9caPo.jpg
https://i.imgur.com/HrxGcOO.jpghttps://i.imgur.com/8JgkrWE.jpg

Re: Aiways U5

Geplaatst: 05 mar 2020, 22:24
door WizardOfOss
Ik zag prijzen genoemd worden vanaf 35k, en dan zie ik toch wel wat bescheiden kansen voor een model als dit. Het ziet er niet verkeerd uit, het schijnt ook best prima te rijden, en voor de prijs van een elektrische 208 krijg je hier toch wel heel veel meer ruimte. Alleen nog even oefenen met crashtests.....

Re: Aiways U5

Geplaatst: 06 mar 2020, 23:06
door ViveLaFrance
Kansloos in Europa. Velen hebben nog steeds moeite met Koreaanse of Japanse auto's (Mazda ondergewaardeerd o.b.v. recente verkoopcijfers), dus ik zie niet in waarom Chinese merken een graantje kunnen meepikken door alleen maar een alternatief zonder meerwaarde te zijn.

Tesla gaf het goede voorbeeld door vanaf de start succesvol te zijn door de auto en hun klanten totaal anders te benaderen m.b.t. design, accutechniek en superchargernetwerk. Alleen zo kun je overtuigend van start gaan in het lastige Europa.

Re: Aiways U5

Geplaatst: 07 mar 2020, 00:01
door WizardOfOss
Mwah, ik zie de MG anders toch al vrij regelmatig rijden. Er lijkt dus best een markt te zijn voor veel EV voor relatief weinig geld. Ze zullen de markt er echt niet massaal mee veroveren, maar bij gebrek aan echte concurrentie geef ik dit toch veel meer kans dan de Byton (tenzij ik die zoals daarbij ook aangegeven véél te duur inschat).

Re: Aiways U5

Geplaatst: 07 mar 2020, 10:27
door nvdw
Wat MG (of eigenlijk SAIC) slim doet is de auto’s online verkopen in een klein aantal uitvoeringen en de aflevering en het onderhoud uitbesteedt aan een dealergroep als Van Mossel.

Dat zal voor deze Aiways (stomme naam) ook wel gaan gelden, en die Byton lift gewoon mee op het dealernetwerk van Louwman. Voor mij hoeft het allemaal niet maar er is vraag naar relatief goedkope elektrische auto’s. Je rijdt zo’n ding voor de prijs van een elektrische 208 dus ik snap het enthousiasme van de handel wel. En als het kunstje niet meer werkt, dan is zo’n Aiways net als Landwind en Brilliance zo weer vergeten.

Re: Aiways U5

Geplaatst: 04 apr 2020, 23:48
door ViveLaFrance
WizardOfOss schreef: 07 mar 2020, 00:01 Mwah, ik zie de MG anders toch al vrij regelmatig rijden.
Naamsbekendheid doet wonderen. Zeker Europeanen zullen MG nog steeds als Brits merk zien.

Re: Aiways U5

Geplaatst: 05 apr 2020, 00:32
door WizardOfOss
ViveLaFrance schreef: 04 apr 2020, 23:48Naamsbekendheid doet wonderen. Zeker Europeanen zullen MG nog steeds als Brits merk zien.
Zou dat dan juist niet eerder afschrikken? En juist de mensen die bij de naam MG nog wél een warm gevoel krijgen lijken me niet de doelgroep van een elektrische SUV.

Nee, dan denk ik toch echt dat het (bescheiden) succes eerder komt door concurrentieloos veel EV voor weinig geld dan door de naam.

Re: Aiways U5

Geplaatst: 11 apr 2020, 14:12
door ViveLaFrance
WizardOfOss schreef: 05 apr 2020, 00:32Zou dat dan juist niet eerder afschrikken?
Misschien, maar in Europa kom je nog altijd beter voor de dag met een Europese in plaats van een onbekende (en al dan niet gekke) Chinese naam.