De Showroom van...

De nieuwe modellen worden hier besproken
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: De Showroom van...

Bericht door ViveLaFrance »

Een goed moment om het vizier te richten op Renault, want deze week presenteerden de Fransen het strategisch plan van Groupe Renault voor de komende jaren. Onder de noemer 'Renaulution' komt de focus te liggen op technologie, schone energie, mobiliteit en winstmarge. Renault gaat zich presenteren als modern en innovatief. Elektrificatie van het aanbod is hierbij belangrijk met aandacht voor alle smaken inclusief brandstofceltechniek. Tegen 2025 is het merk zeven C- en D-segmenters rijker. Ongetwijfeld hoort daar de vijfde generatie Mégane, al dan niet als EV-crossover, bij. Renault werkt ook aan moderne versies van de 4 en 5. Wat kunnen we volgens jou nog meer verwachten?

Renault (sinds 1899)

Huidig aanbod:
  • Twizy - 2 drs hatchback
  • Twingo - 5 drs hatchback
  • Zoe - 5 drs hatchback
  • Clio - 5 drs hatchback
  • Captur - SUV
  • Mégane - 5 drs hatchback/stationwagen
  • Kadjar - SUV
  • Scénic - MPV
  • Talisman - 4 drs sedan/5 drs stationwagen
  • Espace - MPV
Toekomstige modellen:
  • Arkana - SUV
  • Kangoo III - personenbus
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: De Showroom van...

Bericht door nvdw »

Die R5 zie ik nog wel eens verschijnen als side-kick (of misschien wel opvolger) van de Zoé. Ik denk dat dat wel in het streven van Renault past om wat meer marge per auto los te peuteren.

Voor de rest is zo'n plan als dit gewoon een opzet om er eens flink de bezem door te halen. Dat betekent waarschijnlijk juist het einde van heel veel productlijnen: de Twingo en het trio Scénic/Talisman/Espace. Voor de Mégane en Kadjar komt er hoe dan ook wel een opvolger, inclusief varianten kom je dan al snel richting de 7 stuks in het C/D-segment.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: De Showroom van...

Bericht door ViveLaFrance »

Luca de Meo heeft inmiddels bevestigd dat de R5 de Zoe zal opvolgen. Een nieuwe 4 zit ook in de planning en die zal wat eenvoudiger van aard zijn om meerdere doelgroepen te bereiken. Lijkt me slim :) Een stevige basis opbouwen met de Zoe en daarop voortborduren door gebruik te maken van de eigen geschiedenis om inderdaad wat meer centjes te verdienen per verkochte auto, net als Fiat en Mini. Dit lijkt nog de enige manier te zijn om kleine auto's te verkopen in Europa.

De nieuwe Mégane maakt hopelijk een goede indruk à la de tweede generatie (le derrière!). Impressies van de eVision zijn veelbelovend. Mooi, want voor mijn gevoel is de huidige Mégane te inwisselbaar. Daar had ik een tijdje geleden een leuke discussie over met iemand die vond dat Renault nog altijd genoeg opvalt in het C-segment. Er mag van mij best een tandje of twee bij :yes:

Waar ik verder op hoop is een model boven de Mégane. Geen slagschip van het formaat Talisman, maar precies ertussenin. Daar is voldoende ruimte voor en met de betrouwbaarheid van Renault zit het al jaren goed. Misschien een liftback-achtige waar ook Citroën op lijkt te gokken met de nieuwe C5.

En uiteraard wordt het tijd voor een Avantime II :oranje: Zeker nu de ene na de andere (inwisselbare) crossover wordt gelanceerd. Trakteer de wereld en vooral Scénic en Espace-rijders dan ook op een moderne versie van één van de meest spraakmakende en originele crossovers.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: De Showroom van...

Bericht door ViveLaFrance »

Uiteraard mag Dacia niet ontbreken bij het bespreken van de Frans-Japanse alliantie. Het strategisch plan ‘Renaulution’ betekent voor het Roemeense merk onder andere een nauwere samenwerking met Lada en de komst van een model voor het C-segment. Sinds de overname door Renault in 1999 staat Dacia meer op de kaart in geheel Europa. In het begin van dit millennium was Dacia nog zoekende, maar inmiddels heeft men ongeveer 3,5% marktaandeel in handen en behoren ze tot de 15 populairste automerken. Hoe kan Dacia volgens jou het succes vasthouden?

Dacia (sinds 1966)

Huidig aanbod:
  • Spring - SUV
  • Sandero - 5 drs hatchback
  • Duster - SUV
  • Lodgy - MPV
Toekomstige modellen:
  • Logan MCV - 5 drs stationwagen
  • Bigster - SUV
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: De Showroom van...

Bericht door ViveLaFrance »

De Logan MCV heet dus Jogger. Slimme zet van Dacia :) De Sandero was de best verkopende auto in juli en augustus in Europa.

Er schijnt een model voor het C-segment in de coulissen te staan. Ik geloof al vrij lang in een Dacia voor het D-segment, al dan niet in een moderne verpakking in plaats van de traditionele hatchback, sedan en stationwagen. Als je ziet wat de succesvolle Duster tegenwoordig kost in Europa en beseft dat Dacia zeer goed scoort onder particulieren dan zie ik best een doelgroep voor me die zelfs bij dit merk een paar duizend euro extra wil betalen voor veel meer auto.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie