Pagina 1 van 1

Citroën C5 X

Geplaatst: 12 apr 2021, 21:51
door ViveLaFrance
Citroën heeft een nieuw vlaggenschip die luistert naar de naam C5 X (4,81 x 1,87 x 1,49 m.). De volwaardige D-segmenter kan 545/1.640 liter bagage meenemen en wordt leverbaar als plug-in hybride (225 pk). Daarnaast staan twee benzinemotoren op de planning. Comfort speelt ook bij deze Citroën een sleutelrol, want de PHEV beschikt over adaptieve dempers bovenop het standaard Advanced Comfort-onderstel met Progressive Hydraulic Cushions.

https://i.imgur.com/O7GEH4Q.pnghttps://i.imgur.com/i9xXi2k.png
https://i.imgur.com/BDuWJuy.pnghttps://i.imgur.com/183R6j3.png
https://i.imgur.com/3gH2J0A.pnghttps://i.imgur.com/XlutyHK.png

Re: Citroën C5 X

Geplaatst: 13 apr 2021, 19:09
door WizardOfOss
Ik heb werkelijk geen idee of ik dit nu mooi vind of niet. Het oogt net wat lichter verteerbaar dan de C4, maar het blijft vanuit alle hoeken toch een tamelijk eigenaardig ding. Doet ook wel wat denken aan de DS 5, naar waar dat een uitgesproken fraaie auto was vergt dit toch wat meer gewenning. Maar hé, voor een Citroën is er toch haast geen groter compliment denkbaar? Wat dat betreft wordt ik hier wel een stuk enthousiaster van dan van de DS 9.

Re: Citroën C5 X

Geplaatst: 16 apr 2021, 00:26
door nvdw
Inderdaad. Als je dan toch een grote Citroën wilt, en dat kan ik maar al te zeer begrijpen ( :clown: ) dan koop je deze en ga je toch niet voor die opgewarmde Chinese prak?

Slordig en knullig trouwens dat de kentekenplaat op de achterkant uit het lood zit omdat degene die hem erop heeft gekit de achteruitrijcamera, die zelf uit het lood zit en ook nog eens oogt als een Aliexpressgeval van drie dubbeltjes, als centreerpunt heeft genomen.

Re: Citroën C5 X

Geplaatst: 21 apr 2021, 23:13
door ViveLaFrance
Ik ben positief verrast :) Ook al is hij een stuk langer, de C5 X komt het meest in de buurt van een directe opvolger van de DS5. Niet iedereen stapt over op een C5 Aircross. Citroën lijkt erin geslaagd te zijn om eigenzinnigheid te verwerken in een moderne, grote auto zonder dat het te speels wordt zoals bij de C3 Aircross of C4. Slim, want de doelgroep van dit segment verkiest ingetogenheid boven uitbundigheid. Daarnaast laat PSA ook weer even zien dat verschillende merken best een eigen gezicht mogen hebben. Top! :thumbup: