weer een forummer schreef:Overigens vervoer ik mij veel liever in de matige C6 dan in een uitstekende Legend.
+1 Al is een C6 allesbehalve matig. Ik heb tests gelezen waarin hij de A6 versloeg...
C6 rijden is geweldig weet ik uit ervaring, maar ik zat wel met mijn hoofd tegen het dak door de lage bouw. Eigenlijk is het de opvallende Phaeton van het E-segment. En zo zijn we weer terug Bert
En waarom zou een Phaeton compleet anders moeten zijn dan een A8? Ze zijn nagenoeg even lang, nagenoeg even hoog, nagenoeg even breed en hebben nagenoeg dezelfde wielbasis. En verder zijn er nog een hoop andere specificaties (nagenoeg) gelijk aan elkaar. Het enige echt grote verschil: de A8 is in basisuitvoering 1670kg zwaar en de Phaeton doet daar 300kg bovenop. Lijkt mij duidelijk een gevalletje alu v.s. staal.
HondArd schreef:En waarom zou een Phaeton compleet anders moeten zijn dan een A8? Ze zijn nagenoeg even lang, nagenoeg even hoog, nagenoeg even breed en hebben nagenoeg dezelfde wielbasis. En verder zijn er nog een hoop andere specificaties (nagenoeg) gelijk aan elkaar. Het enige echt grote verschil: de A8 is in basisuitvoering 1670kg zwaar en de Phaeton doet daar 300kg bovenop. Lijkt mij duidelijk een gevalletje alu v.s. staal.
Pheaton is echt een compleet andere auto dan de A8. Ik kan je nog wel een lijstje geven met auto's die ongeveer net zo lang, hoog, breed en zwaar zijn en dezelfde specs hebben. Zijn die dan ook gelijk?
Dan betreft het een toevallige overeenkomst. In het geval van de A8 v.s. de Phaeton is er echt sprake van een overeenkomst. De A8 (2e generatie) staat op het D2 platform, en dat platform is in gewijzigde vorm het D1 platform geworden waarop de Phaeton staat. Maar dan met stalen carosseriepanelen in plaats van aluminium.