Volkswagen Phaeton facelift

De nieuwe modellen worden hier besproken
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Volkswagen Phaeton facelift

Bericht door WizardOfOss »

egmCarTech.com schreef:Meet the 2011 Volkswagen Phaeton – but wait, it doesn’t look so much like a redesign – well, that’s because it’s not. For 2011, Volkswagen focused its attention on giving the Phaeton a much needed facelift and with that in mind, the German automaker won’t bring this model to the United States.

Volkswagen probably won’t attempt to re-introduce the Phaeton to the U.S., which it had a lot of trouble selling here, until after it gets a full redesign in 2013 or 2014.

Overall, the 2011 Volkswagen Phaeton gets some minor exterior restyling touches to the front that give it a more luxurious feel. There are also a lot of new technical features including Dynamic Light Assist (camera-based dynamic main beam regulation) and a navigation system that can integrate online data from Google into the map display. There is also an optional front camera can ‘read’ road signs, with speed limit signs displayed on the instrument panel and center console’s touchscreen. The system can recognize ‘no overtaking’ signs – the first in the world to do so.

The 2011 Volkswagen Phaeton comes standard with a 3.0L FSI V6 making 276-hp and offers all the way up to a 6.0L W12 making 444-hp.
Bron

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Volkswagen Phaeton facelift

Bericht door Leeuw »

Onbegrijpelijk dat deze auto bestaat.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Volkswagen Phaeton facelift

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, blijkbaar zien ze er toch nog steeds een markt voor, al vraag ik me toch echt af hoeveel ze er nog van zullen slijten. En hij is er ook niet echt op vooruit gegaan, de neus valt nog mee, maar die nieuwe achterlichten zien er niet uit. En de oude waren in het donker nu juist zo mooi...

En wat is dat voor raar stuk plastic op de middentunnel achterin? Misschien dat het in werkelijkheid meevalt, maar zo op die afbeelding ziet het er niet uit. Alsof het een aftermarket stuk plastic troep van de Halfords is.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Volkswagen Phaeton facelift

Bericht door ViveLaFrance »

Briljante achterverlichting :worshippy:
Toch wel leuk dat VW deze miskende auto in productie laat. Schijnbaar zijn er voldoende klanten die een afschrijving van een paar tienduizend euro per jaar niet erg vinden.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Volkswagen Phaeton facelift

Bericht door WizardOfOss »

Wat is er dan zo briljant aan? Mij doet het nog het meeste denken aan een ouder model Kia Magentis...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Volkswagen Phaeton facelift

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Wat is er dan zo briljant aan?
Zo'n imposante, droge limo dergelijke verlichting geven, vind ik bijzonder voor VW. De M-vorm van de LEDjes geeft hem meer cachet aan de achterzijde. De voorkant is trouwens ook een vooruitgang.
WizardOfOss schreef:Mij doet het nog het meeste denken aan een ouder model Kia Magentis...
Welke dan? :crazy:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Volkswagen Phaeton facelift

Bericht door WizardOfOss »

Die ene met die oplichtende vierkantjes ;)
(volgens mij was dat het eerste model, maar ik kan zo even geen plaatjes van die wagen in het donker vinden om dat te bevestigen)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Volkswagen Phaeton facelift

Bericht door HondArd »

Ik vond die vorige achterlichten nog het enige waar de Phaeton bestaansrecht aan ontleende, nu is het niets meer dan een dubbel Polo-achterlicht wat ze van ledjes hebben voorzien. Hadden ze beter wat meer energie kunnen steken om van die losse voorledjes één brandend geheel te maken.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Volkswagen Phaeton facelift

Bericht door Leeuw »

Waarom heeft 1 concern 3 van dit soort auto's? Er is best een markt voor, ik denk zeker in Duitsland.
Maar een audi A6/A8 een VW Pheaton en een Skoda Suberb.
Deze VW ziet er niet slecht uit, maar hij is nog wat anoniemer geworden dan de vorige.
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Volkswagen Phaeton facelift

Bericht door Jurjen »

DE auto in deze klasse. Wat een fantastische auto.
Plaats reactie