Fiat Uno

De nieuwe modellen worden hier besproken
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Fiat Uno

Bericht door weer een forummer »

Ik vind het wel een aardig alternatief voor de low budget markt. Het kan goed concurreren met Dacia. Zou me niet verbazen als de auto op termijn toch naar Europa komt. Dat is slimmer dan al die ingewikkelde plannen met Zastava destijds.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Fiat Uno

Bericht door Leeuw »

De uno zelf is o.k. maar die ecology studio vind ik minder dan een Dacia, maar ik hem toch kiezen boven een dacia omdat er geen belachelijk grote fanclub van is met mensen waar ik bang van wordt zoals de dacia club....brrrr
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Fiat Uno

Bericht door weer een forummer »

Leeuw schreef:de dacia club....brrrr
Dat is nog enger dan een samenwerking tussen Hitchkock en King. :clown:
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Fiat Uno

Bericht door HondArd »

Op die manier gaat een budget knaller er wel heel goedkoop uitzien.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Fiat Uno

Bericht door WizardOfOss »

AutoWeek.nl schreef:Fiat Uno gooit de heupen los

In Zuid-Amerika rijdt sinds enige tijd weer een Fiat Uno rond als low budget-auto. Die gooit nu eens de heupen los en dat levert een leuk cabriootje op.

Bij Fiat wordt in Zuid-Amerika de Uno gebouwd. Die staat op het chassis van de Panda en is bestemd voor de Braziliaanse markt. Op de autoshow in Sao Paulo toont Fiat een cabrioversie van de Uno-nieuwe-stijl. Er wordt meteen bij verteld dat het strikt een eenmalige exercitie is.

Het koetswerk is veranderd in een roadster en heeft dus maar twee zitplaatsen. Verder is er een lekker agressief ogende Aero-kit en zijn er stevige 17 inch wielen. Ter verhoging van de feestvreugde is er een 1,4-liter turbomotor geplaatst, die goed is voor 152 pk.

Een stuk realistischer is de Uno Sporting, de oranje auto op de foto’s. Die is voorzien van een 85 pk sterk één-punt-viertje, heeft sportveren die de auto twee centimeter dichter bij het asfalt legt en natuurlijk een knetterend oranje kleur. De Sporting is voor de Brazilianen binnenkort gewoon te koop.
Bron

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Fiat Uno

Bericht door weer een forummer »

Eigenlijk vind ik dit heel leuk!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Fiat Uno

Bericht door WizardOfOss »

Ik eigenlijk ook wel, en dan vooral de Sporting. De Roadster oogt toch ietwat mismaakt.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Fiat Uno

Bericht door ViveLaFrance »

Erg begin jaren '90.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Fiat Uno

Bericht door HondArd »

Begin jaren '90 waren de auto's op hun top. De benzinebroeders waren allemaal meer dan goed schoon, technisch waren ze nog heel goed te begrijpen, kon je als zelfsleutelaar nog makkelijk overal zelf bij (Iets simpels als een lampje vervangen ging nog gewoon, ook voor de huisvrouw met twee linkerhanden) en vele waren gewoon erg betrouwbaar. Dus ja, ik zit wel te wachten op een nieuwe jaren '90 auto. Al vraag ik me af of alle door mij aangegeven pluspunten hierin terugkomen.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie