Fiat Uno

De nieuwe modellen worden hier besproken
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Fiat Uno

Bericht door WizardOfOss »

AutoWeek.nl schreef:Fiat heeft een nieuwe budgetauto klaar. Die draagt opnieuw de naam Uno. Hij is vooralsnog alleen bedoeld voor de Braziliaanse markt en daar wordt de naam Uno tot op de dag van vandaag gebruikt voor kleine Fiats.

Fiat is een grote speler op de Zuid-Amerikaanse automarkt. Onlangs is Brazilië zelfs Italië voorbijgestreefd als de belangrijkste markt voor Fiat. Geen wonder dus, dat er speciaal voor Zuid-Amerika modellen worden ontwikkeld. De nieuwste daarvan is de deze Uno, die in Brazilië in de plaats komt voor de oude Uno.

De oude typenaam van Fiat is uit de kast gehaald voor een compacte budgetauto die zijn platform deelt met onze Panda. Naast deze reguliere versie is er ook de Uno Way. Die heeft een offroad-achtig uiterlijk.

In Brazilië wordt de Uno geleverd met een 1,0- en een 1,4-liter motor die beide geschikt zijn voor het gebruik van bio-ethanol – een in dat land heel gebruikelijke brandstof. Fiat beraadt zich nog of het in Brazilië gebouwde model ook een carrière in Europa krijgt. Als dat gebeurt is de kans groot dat hij alleen in de Oost-Europese landen leverbaar wordt.
Bron

Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Fiat Uno

Bericht door Leeuw »

Ik las net in de AV dat fiat al bezig is met ontwikkeling, dus ik dacht dat duurt nog wel even.
Maar dit is hem dan, ik vind het leuk voor een budget auto.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Fiat Uno

Bericht door ViveLaFrance »

Gaat vast een hit worden, maar ik vind hem erg basic.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Fiat Uno

Bericht door WizardOfOss »

Doet me eigenlijk meer aan de oer-Panda denken dan de huidige Panda. Geinig karretje, maar niet echt een toevoeging voor het modellengamma in ons land.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Fiat Uno

Bericht door HondArd »

Associaties met de oer-Panda zag ik ook, en dan vooral de grille. Hij is voor de rest wel heel erg basis, maar dat lijkt mij in dat soort landen nou net een enorme pré.
"The closest to reality car that money can buy"
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Fiat Uno

Bericht door weer een forummer »

HondArd schreef:Associaties met de oer-Panda zag ik ook, en dan vooral de grille. Hij is voor de rest wel heel erg basis, maar dat lijkt mij in dat soort landen nou net een enorme pré.
Helemaal mee eens. Overigens vind ik die oude Pandaneus een erg leuk detail.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Fiat Uno

Bericht door Leeuw »

Die stootstrip op de deur oogt wel erg cheapo.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Fiat Uno

Bericht door WizardOfOss »

AutoWeek.nl schreef:Fiat Uno Ecology Studio vol milieu-innovaties

Wie denkt dat Fiat met de nieuwe Uno puur een budgetauto wil neerzetten, heeft het mis. De Uno Ecology Studio Concept laat zien dat Fiat ook milieu-innovaties naar de nieuweling wil brengen.

De Ecology Studio Concept is daarom meer dan een opgeruigde Uno. De concept-car onderscheidt zich van andere Uno’s met een start-/stopsysteem en zonnecellen op het dak voor elektrische functies. Binnenin gebruikt Fiat veel gerecyclede materialen. Onder de kap ligt een 77 pk sterke 1,0-liter viercilinder, die geschikt is voor benzine en het in Brazilië populaire E85.

De reguliere Uno is ook beschikbaar met deze motor. Daarnaast is er een versie met 1,4-liter Flexfuel motor. De Uno staat op het platform van onze Panda. Fiat beraadt zich of de auto ook naar Europa komt. Mocht dat het geval zijn, dan is het waarschijnlijk dat de Uno alleen in Oost-Europa als Dacia-concurrent op de markt wordt gezet.
Bron

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Fiat Uno

Bericht door Leeuw »

niet zo fraai... :no:
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Fiat Uno

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:niet zo fraai... :no:
Understatement van het jaar? :puh:
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie