Panoz Abruzzi

De nieuwe modellen worden hier besproken
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Panoz Abruzzi

Bericht door WizardOfOss »

AutoWeek.nl schreef:De 24-uursrace op Le Mans komt met rasse schreden dichterbij en daarmee ook de onthulling van een nieuwe Panoz. Het merk komt nu eindelijk met een eerste teaser op de proppen.

Volgens insiders op de website Panozlife wordt de Abruzzi een raceauto voor de GT2-raceklasse. Er komt ook een straatversie, die rond de 150.000 dollar gaat kosten. Dat is in de Verenigde Staten de prijs van, pak ‘m beet, een Audi R8 V10 of een Porsche 911 Turbo. De aandrijflijn van de Abruzzi is op dit moment nog een groot vraagteken, net als de overige specificaties van de sportauto.

De huidige Panoz, de Esperante, heeft zijn sporen verdiend in de racerij. In 2006 won de auto bijvoorbeeld de 12 uur van Sebring in de GT2-klasse. De straatversie heeft een 4,6-liter V8 van Ford onder de kap, al dan niet met supercharger. De Panoz Esperante zal bij de computerliefhebbers bekend zijn uit de spellen Gran Turismo 4 en Forza.
Bron

Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Panoz Abruzzi

Bericht door weer een forummer »

Panoz maakt leuke auto's. Aan deze teaser is helaas niet zoveel af te zien. Nou ja, het komt waarschijnlijk toch niet naar Europa.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Panoz Abruzzi

Bericht door HondArd »

Panoz, grappige auto's. In de hoofdklasse van Le Mans gewoon uitkomen met een auto waarvan de motor voor de bestuurder ligt waardoor de proporties compleet uit balans zijn, maar ze stuurden (gelet op mijn ervaringen met een computerspel) wel geweldig.
Ik kwam al Googelende deze impressie van de Abruzzi tegen.
Afbeelding
Afbeelding
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Panoz Abruzzi

Bericht door ViveLaFrance »

Op basis van bovenstaande foto ben ik niet direct enthousiast.
Vive la France, Vive la Différence
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Panoz Abruzzi

Bericht door weer een forummer »

Ik ook niet. Lelijkste Panoz ooit. Jammer.
Gebruikersavatar
TomSR
.
.
Berichten: 162
Lid geworden op: 10 feb 2010, 23:19
Locatie: Haarlem

Re: Panoz Abruzzi

Bericht door TomSR »

Het komt niet heel erg Amerikaans op me over als ik de plaatjes zie. krijg er meer een Engels kitcar gevoel bij, waarmee ik ze waarschijnlijk zwaar tekort doe. We wachten af...
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Panoz Abruzzi

Bericht door Leeuw »

Panoz ken ik vooral van Midtown Madness
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Panoz Abruzzi

Bericht door WizardOfOss »

Leeuw schreef:Panoz ken ik vooral van Midtown Madness
Jeugdsentiment!
(en gewoon een waardeloos spel, je kon niet eens de voetgangers raken...)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Panoz Abruzzi

Bericht door HondArd »

WizardOfOss schreef:(en gewoon een waardeloos spel, je kon niet eens de voetgangers raken...)
Daar hadden we toch Carmgeddon voor?
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Panoz Abruzzi

Bericht door WizardOfOss »

En daar is ie dan:
AutoWeek.nl schreef:De sportwagenfabrikant Panoz wist onze aandacht de afgelopen maanden vast te houden met teasers van z’n nieuwe Abruzzi Spirit of Le Mans. Nu is dan eindelijk het moment dat we kennis kunnen maken met deze Panoz.

Panoz heeft zich helemaal uitgeleefd met het design van de Abruzzi Spirit of Le Mans. De auto heeft trekken van de GTR-1 ‘Batmobile’ racer uit de jaren negentig. Grote wielen met daarachter rode remklauwen maken het extreme plaatje af.

Voorin ligt een opgevoerd motorblok met een vermogen van 600 pk en een maximumkoppel van 800 Nm. Verdere details van deze krachtbron zijn, net zoals de afkomst, onbekend. We gokken op een V8 van Ford, omdat Panoz in het verleden ook techniek van dat merk gebruikte.

Panoz gaat tot en met 2013 slechts 81 exemplaren van de Abruzzi Spirit of Le Mans bouwen. De prijs is nog niet bekend, maar reken gerust op een paar euroton. Kopers krijgen wel gratis een racecursus op het Bugatti circuit in Le Mans cadeau.
Bron

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie