BronegmCarTech.com schreef:…and we thought we’d have to wait until Friday. Chrysler Group LLC has finally released all the details, high-res images and a video of the all-new 2011 Jeep Grand Cherokee. Read to go on sale nationwide next month, the 2011 Grand Cherokee has been completely reengineered and redesigned for 2011 with a new sculpted body, panoramic dual-pane sun roof and a world-class interior with premium soft-touch materials. Chrysler says this will be our first hint at the future quality of its vehicles – as a result of its partnership with Fiat SpA.
“Capability highlights include a choice of three 4×4 systems, new Jeep Quadra-Lift Air Suspension and Selec-Terrain systems and towing capability of 7,400 lbs,” Chrysler said in a statement. “On-road dynamics are improved courtesy of new independent front and rear suspension systems and a new body structure that dramatically increases torsional stiffness.”
Power for the 2011 Jeep Grand Cherokee will come from Chrysler’s 3.6L Pentastar V6 unit making 290-hp delivering up to 23 mpg and over 500 miles on one tank of gas. That boasts an 11 improvement in fuel-economy over the outgoing model.
The 2011 Jeep Grand Cherokee will be available in 3 models: Laredo, Limited and Overland. The 2011 Jeep Grand Cherokee Laredo 4×2 model starts at $30,995, while the 4×4 Grand Cherokee Laredo model starts at $32,995. Prices for the 2011 Grand Cherokee Limited 4×4 start at $39,995, while the Overland 4×4 model start at $42,995. Optional features include a 360-hp 5.7L V8 and a Trailer Tow Group
The all-new 2011 Jeep Grand Cherokee will be built at the Jefferson North Assembly Plant (JNAP) in Detroit.
Jeep Grand Cherokee
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Jeep Grand Cherokee
Het uiterlijk mag dan al maanden bekend zijn, nu is ie ook officieel:
-
- .
- Berichten: 2458
- Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
- Contacteer:
Re: Jeep Grand Cherokee
Krachtige neus maar een bedroevend slappe bijna Koreaanse achterkant. De Cherokee wordt steeds minder stoer. Best jammer.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Jeep Grand Cherokee
Idd, wat mij ook opvalt is dat ie vooral erg braaf en nietszeggend is geworden.
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Jeep Grand Cherokee
Lelijk vind ik hem zeker niet, zowel van binnen en buiten is ie best netjes. Maar een Jeep moet niet best netjes zijn, die hoort een tikje bruut te zijn. En dat is dit model totaal niet meer.
Re: Jeep Grand Cherokee
Hij is iets minder blokkig, maar nog steeds stoer genoeg om als Jeep Cherokee herkenbaar te zijn. Een Range Rover Mk1 lijkt ook niet meer in de verste verte op de meest recente.
"The closest to reality car that money can buy"
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Jeep Grand Cherokee
Appels en bananen. De eerste Range Rover was in zijn tijd misschien de ultiem verfijnde terrein-limo, inmiddels liggen de normen daarvoor totaal anders. Van oorsprong was het de enige terreinwagen waarmee je ook buiten de blubber nog redelijk kon rijden, tegenwoordig is het niet meer en niet minder dan een terreinwaardig alternatief voor bijvoorbeeld een S-klasse, zonder noemenswaardige concessies aan comfort en wegligging. En net als de techniek z'n uiterlijk met die eisen mee geëvolueerd. Maar ondanks wat meer bling-bling is het nog steeds een uitermate stoere en bovenal zeer herkenbare auto om te zien, niks minder dan de eerste versie.
De Grand Cherokee daarentegen was altijd een stoere luxe-SUV, maar is nu verworden to een niet meer zo stoere luxe-SUV, waarbij vooral de achterkant eenheidsworst is. Niks evolutie.
De Grand Cherokee daarentegen was altijd een stoere luxe-SUV, maar is nu verworden to een niet meer zo stoere luxe-SUV, waarbij vooral de achterkant eenheidsworst is. Niks evolutie.
-
- .
- Berichten: 2458
- Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
- Contacteer:
Re: Jeep Grand Cherokee
Precies. De Range Rover is altijd een begeerlijke auto gebleven. Of je het nu over mk 1, mk 2, mk 3 hebt. Ook de Sport vind ik prachtig. Jeep zet met deze auto echt een stap terug.WizardOfOss schreef:Appels en bananen. De eerste Range Rover was in zijn tijd misschien de ultiem verfijnde terrein-limo, inmiddels liggen de normen daarvoor totaal anders. Van oorsprong was het de enige terreinwagen waarmee je ook buiten de blubber nog redelijk kon rijden, tegenwoordig is het niet meer en niet minder dan een terreinwaardig alternatief voor bijvoorbeeld een S-klasse, zonder noemenswaardige concessies aan comfort en wegligging. En net als de techniek z'n uiterlijk met die eisen mee geëvolueerd. Maar ondanks wat meer bling-bling is het nog steeds een uitermate stoere en bovenal zeer herkenbare auto om te zien, niks minder dan de eerste versie.
De Grand Cherokee daarentegen was altijd een stoere luxe-SUV, maar is nu verworden to een niet meer zo stoere luxe-SUV, waarbij vooral de achterkant eenheidsworst is. Niks evolutie.
Re: Jeep Grand Cherokee
Yeps, RangeRover maakt wel SUV's die (bijna) begeerlijk zijn.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Jeep Grand Cherokee
Autoweek schreef:Bijna angstaanjagend: Jeep Grand Cherokee SRT8
Ook van de nieuwe Jeep Grand Cherokee komt er weer een supersnelle SRT8-versie. De prestaties zijn bijna angstaanjagend.
Jeep neemt de indrukwekkende Grand Cherokee SRT8 mee als wereldprimeur naar de IAA in Frankfurt. Hij is voorzien van een compleet nieuwe 6,4-liter V8 Hemi-motor met een vermogen van 470 pk De maximale trekkracht is 630 Nm. Jeep claimt dat dit het snelste model uit de historie is. Met een sprinttijd van 4,8 seconden van 0 naar 100 km/u en een topsnelheid van 255 km/u kunnen wij daar geen speld tussen krijgen. Overigens melden de Amerikanen ook trots dat de remweg van 100 naar 0 km/u 35 meter is. Dus ook daaraan is gedacht.
Waar ook aan is gedacht is het brandstofverbruik. De nieuwe SRT8 is uitgerust met Fuel Saver Technology, waarmee de auto ook op vier cilinders kan rijden. Dat zorgt voor een verbruik dat dertien procent lager ligt dan voorheen. Jeep meldt alleen dat de actieradius van de auto is toegenomen tot 720 kilometer. Een verbruik of uitstoot wordt niet gemeld. Ter vergelijk: de vorige SRT8 scoorde gemiddeld 1:6,2.
De SRT8 staat verder standaard op 20 inch wielen en heeft een trekvermogen van 2.270 kilo. De auto wordt op de beurs getoond met een rood lederen interieur. Het stuurwiel is gevat in lederen en heeft een matchromen sectie en een afgeplatte onderzijde. Verder kunnen in de auto de Performance Pages worden bekeken. Dat systeem geeft feedback over stuurinputgegevens, vermogen, de sprinttijden, remweg, G-krachten en de afgelegde rijtijden.
Tot slot zit het interieur lekker in het leer, zijn er op diverse plekken SRT8-emblemen en zijn er koolstofvezel accenten. Het Command View zonnedak op de top-Grand Cherokee is twee keer zo groot als dat van de standaardversie.
Lekkere motorkap
Vive la France, Vive la Différence