BMW X3

De nieuwe modellen worden hier besproken
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: BMW X3

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:...maar bij de achterkant is iets mis gegaan.
Vind ik dan weer het mooiste deel van de auto met juwelen van achterlichten ;)

Knap van BMW om de nieuwe X3 compacter te laten ogen dan zijn voorganger die bijna 10 cm. korter is. Geeft voor mij de betere proportionering aan. De vorige X3 was te recht en gestrekt waar ie dat niet moest zijn.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: BMW X3

Bericht door Leeuw »

absoluut een verbeteringh, maar het blijft een lelek ding. Die "sierlijke" lijn op de flanken misstaat enorm. :lolno:
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: BMW X3

Bericht door WizardOfOss »

Die lijn over de flank vind ik dan juist wel weer geslaagd, maar volgens mij weet ik nu wel wat me precies stoort: het achterste zijruitje. Op de een of andere manier komt dat wat gedateerd op me over. Recht van achteren is ie wel weer helemaal goed, misschien zelfs we de meest geslaagde SUV ooit van BMW.

Vreemd genoeg lijkt ie al rijdend beter tot z'n recht te komen dan stilstaand:



He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: BMW X3

Bericht door #3 Micha »

Verrassend interieur :emo:.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: BMW X3

Bericht door WizardOfOss »

Een bericht wat ook echt alleen maar uit de VS kan komen:
egmCarTech.com schreef:BMW NA urged Munich designers to offer better cupholders in 2011 X3

Afbeelding

German automakers are widely known for lacking ergonomics in designing cupholders – so it was pretty amusing when BMW of North America focused on telling Munich designers to get cupholders right in the 2011 BMW X3.

Why would Munich listen? Well, the rise in BMW’s U.S. sales over the past two years, which even eclipsed BMW sales in the German market, made designers and engineers in Munich more willing to accommodate quirky American preferences.

“That didn’t mean we could take over the design,” said Joe Wierda, the X3 product manager at BMW. “But it did mean we could get good cupholders and we won’t get dinged by J.D. Power for not having them. “That was one thing I spent the past three years doing — trying to get the guys back in Munich to understand that we’ve got to get the cupholders right. We sent over Big Gulp cups and big McDonald’s cups and said, ‘This is really what we have to address.’ ”
Bron
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: BMW X3

Bericht door HondArd »

Echt te gek voor woorden. In Europa willen autojournalisten vooral knuffelen met dashboards, in de VS concentreren ze zich op bekerhouders :bonk:
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: BMW X3

Bericht door WizardOfOss »

En terecht. Niks zo irritant als een auto waarin je je beker of flesje drinken niet fatsoenlijk kwijt kunt. Zeker als je een paar honderd kilometer te rijden hebt.

We doen weleens lacherig over die gekke Amerikanen, maar hun auto's zijn gewoon perfect aangepast aan het gebruik daar.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: BMW X3

Bericht door HondArd »

Een paar bekerhouders kan ik wel waarderen, maar je kan ook overdrijven. Één per persoon voor een flesje van een halve liter is echt meer dan voldoende. Na twee uur moet je toch stoppen om te rusten, en als je dan al door je flesje heen bent drink je eigenlijk te veel, maar anders haal je toch een nieuwe of vul je hem toch bij? Je hoeft toch geen kopstoot kwijt te kunnen per persoon?
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: BMW X3

Bericht door WizardOfOss »

En bij hoeveel Europese of Japanse auto's kan je zelfs zo'n flesje al niet fatsoenlijk kwijt? Of dan misschien eentje. En dan nog maar hopen dat ie niet in de weg zit, bijvoorbeeld om nog fatsoenlijk te kunnen schakelen.

En bedenk ook dat het in grote delen van de VS gedurende het grootste deel van het jaar gewoon bloedheet is, en je dus (ook met airco) sowieso meer moet drinken. En daarbij zijn er genoeg stukken waarbij je niet elke twee uur een gelegenheid tegenkomt om een nieuw drankje te halen, of dat je daarvoor eerst een eind de interstate af moet. Ik heb zelf afgelopen jaar het stuk van Flagstaff naar Laughlin gereden, volgens Google Maps 182 mijl oftewel ruim 3 uur rijden, en onderweg kom je direct langs de interstate echt helemaal niks tegen. En dan is zo'n beker van 1,5 liter van de McD toch wel praktisch...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie