Maybach 57S coupé

De nieuwe modellen worden hier besproken
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Maybach 57S coupé

Bericht door WizardOfOss »

AutoWeek.nl schreef:“Als Maybach het zelf niet doet, doen we het zelf maar,” moet het Duitse Xenatec hebben gedacht toen deze Maybach 57S coupé werd getekend. Het is de bedoeling dat er honderd van worden geproduceerd.

Omdat Maybach weinig succesvol is, heeft het niet zo veel armslag om nieuwe modellen te ontwikkelen. Dat wordt koren op de molen van de verschillende carrosseriebouwers. Neem nou Xenatec uit het Duitse Weinsburg: daar worden al sinds jaar en dag allerlei auto’s verlengd, verhoogd en verlaagd voor de meest uiteenlopende klanten.

Nu is de Maybach 57 aan de beurt. Van de korte Maybach is deze coupé getekend. De auto gebruikt de zelfde motor en het zelfde onderstel als het origineel. Ook de lengte van 5,70 meter blijft behouden. Wel groeit de breedte tot 2,18 meter en is de auto slechts 1,48 meter hoog. Ook wordt de voorruit verder naar achteren geplaatst.

Het project is goedgekeurd door Daimler en de auto wordt gezien als concurrent voor bijvoorbeeld de Bentley Brooklands en de Rolls-Royce Phantom coupé. Er is een productie gepland van honderd stuks en de prijs zonder belastingen ligt op het niveau van wat een standaard 57 bij ons met belastingen kost. Reken dus op een nettoprijs van een tonnetje of acht à negen.
Bron

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Maybach 57S coupé

Bericht door ViveLaFrance »

Er kwam toch nog een S-Klasse Coupé? :crazy: Of wordt dat de 'budget'-uitvoering?
Een enorme vooruitgang ten opzichte van de normale 57, maar wie kan een Bentley Brooklands laten staan?
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Maybach 57S coupé

Bericht door WizardOfOss »

ChrisRenault schreef:Een enorme vooruitgang ten opzichte van de normale 57
Absoluut, ik vind hem bijna echt mooi. Er zit ineens lijn in het hele design, iets wat de sedan totaal mist.
ChrisRenault schreef:maar wie kan een Bentley Brooklands laten staan?
Ik, best een mooie wagen, maar haalt het bij lange na niet bij z'n broertjes met twee deuren meer. Doe mij dan maar een Rolls Royce Phantom Coupé. Of als het dan toch een Bentley moet zijn, dan maar een Continental GT die bij Touring op bezoek is geweest...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Maybach 57S coupé

Bericht door Leeuw »

Ha deze Maybach is bijna mooi
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Maybach 57S coupé

Bericht door HondArd »

Ik krijg hier een beetje Excalibur visioenen van. Als Elvis Presley en Liberace nog geleefd hadden zouden die meteen hun chequeboek hebben getrokken.
"The closest to reality car that money can buy"
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Maybach 57S coupé

Bericht door weer een forummer »

Nee, ik vind het helemaal niets.
Carnerd
.
.
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 mei 2010, 14:19
Locatie: De Meern
Contacteer:

Re: Maybach 57S coupé

Bericht door Carnerd »

Het is prachtig, zo'n ding, maar van mij hoeft het niet. Maybach die met zo'n model komt, zie je het al aankomen? Laat dat aan andere merken over.
Auto-emblemen ruilen of kopen? Check mijn topics op het forum.

http://forum.autoforumonline.nl/viewtop ... 5411#p5411
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Maybach 57S coupé

Bericht door WizardOfOss »

AutoWeek.nl schreef:Maybach coupé in productie

Er komen honderd exemplaren van de coupéversie van de Maybach 57. Carrosseriebouwer Xenatec ontwikkelde de auto in samenwerking met Maybach.

Mercedes komt niet verder dan de CL als het om grote coupés gaat. Wie meer wil, moet aankloppen bij carrosseriebouwer Xenatec, dat honderd Maybachs 57 gaat ombouwen tot coupé. Het bedrijf staat ook bekend als ontwikkelcentrum voor de autobranche en als toeleverancier – geen amateurs dus. De eerste koopcontracten voor de Maybach coupé zijn getekend en dit is het eerste exemplaar uit de productie. De auto is getekend door Frederik Burchhardt, die in 2004 ook al opzien baarde met de vormgeving van de Maybach Exelero showauto. De Exelero kwam in samenwerking met bandenfabrikant Fulda tot stand.

De coupé is door Xenatec met Maybach ontwikkeld en vandaar dat de vier jaar garantie op de auto behouden blijven. De motor en aandrijflijn van de auto zijn zonder wijzigingen overgenomen uit de 57. De B-stijl is twintig centimeter naar achteren verplaatst en de A- en C-stijl zijn schuiner op de carrosserie gezet om een sportievere lijn te krijgen. Hoofd- en schouderruimte zouden niet lijden onder de verbouwing. Ook de voor- zij- en achterdelen van de carrosserie zijn anders ten opzichte van de reguliere modellen. De auto behoudt zijn lengte van 5,70 meter.

Verder is de spoorbreedte aan de achterzijde twee centimeter groter en de auto staat naar wens op 20 of 21 inch wielen. Tot slot is er een glazen dak leverbaar en kan de auto desgewenst gepantserd worden geleverd. De prijs zonder belastingen komt op 675.000 euro.
Bron

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Maybach 57S coupé

Bericht door Joël D. »

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Maybach 57S coupé

Bericht door ViveLaFrance »

De koplampen kunnen nog steeds niet, maar dit is vele malen beter dan de normale 57. Mooi? Nee, de zijkant laat goed zien dat de auto te lang is om een mooie coupé te creëren.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie