Bugatti Veyron Super Sport

De nieuwe modellen worden hier besproken
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Bugatti Veyron Super Sport

Bericht door WizardOfOss »

AutoWeek.nl schreef:Bugatti Veyron Super Sport is snelste ter wereld

Bugatti heeft orde op zaken gesteld in supercarland. Door de introductie van de Veyron Super Sport heeft het merk de kroon van ’snelste productieauto’ weer terugveroverd. En hoe.

Op Volkswagens enorme testcircuit in Ehra-Lessien behaalde de Bugatti Veyron 16.4 Super Sport een gemiddelde topsnelheid van 431 km/h. Dat was boven verwachting van de ingenieurs, die op ’slechts’ 425 km/h hadden gehoopt.

Die extra topsnelheid komt er natuurlijk niet zomaar. De 8,0-liter W16 heeft in de Bugatti Veyron Super Sport dankzij grotere turbo’s een vermogen van 1.200 pk. Het maximumkoppel is een nauwelijks voorstelbare 1.500 Nm. De topsnelheid is voor de klanten begrensd op 415 km/h. De begrenzer is aanwezig om de banden te beschermen. Maar alle productieauto’s zijn zonder begrenzer in staat tot dezelfde prestaties, benadrukt Bugatti.

Aanpassingen
De Bugatti Veyron Super Sport is meer dan een extra potente Veyron. Zo hebben de ingenieurs het chassis aangepast voor extra stabiliteit op de nog hogere snelheden. De aanpassingen bestaan uit een iets grotere bodemspeling, sterkere stabilisatoren en nieuwe schokdempers die afkomstig zijn uit de racerij. Tenslotte heeft het koolstofvezel van het monocoque een nieuwe structuur. Daardoor daalt het leeggewicht ten opzichte van de huis-tuin-en-keuken-Veyron.

De Super Sport heeft twee in het dak geïntegreerde luchtinlaten, die de plek van de luchtinlaten boven de motor innemen. Ook de luchtinlaat aan de voorkant van de auto is groter geworden en heeft bovendien een andere vorm gekregen. Een ander uitlaatsysteem en een dubbele diffusor zorgen voor nog meer onderscheid.

Bugatti heeft inmiddels 260 Veyrons en 35 Veyron Grand Sports gemaakt. De productie van de Super Sport begint in de herfst. De eerste vijf auto’s vormen de World Record Edition en hebben de zwart-oranje kleurstelling van de foto’s. Mocht u interesse hebben: ze zijn al verkocht. Op het Pebble Beach Concours d’Elegance in augustus kunnen ook de iets minder rijken zich vergapen aan deze ultieme Veyron.
Bron

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Bugatti Veyron Super Sport

Bericht door Leeuw »

holy S
:o
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Bugatti Veyron Super Sport

Bericht door WizardOfOss »

Technisch: waanzinnig, een andere omschrijvng kan ik niet bedenken.

Uiterlijk: waanzin. Ziet eruit alsof ie door een slechte tuner is aangepakt. De extra luchtgaten her en der gaan op zich nog wel, die op het dak vind ik zelfs ronduit gaaf. Maar welke idioot heeft deze kleurstelling bedacht? Een Bugatti hoort extravagant te zijn, maar wel ten alle tijde stijlvol. En daar is hier geen sprake van.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Bugatti Veyron Super Sport

Bericht door Joël D. »

Hmm, da's wel redelijk hard, ja.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Bugatti Veyron Super Sport

Bericht door ViveLaFrance »

Geweldige machine, maar de kleurstelling doet inderdaad goedkoop aan voor een Bugatti.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Bugatti Veyron Super Sport

Bericht door Leeuw »

Nog een GT3 RS sticker en hij kan als porsche Ultra door het leven
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Bugatti Veyron Super Sport

Bericht door WizardOfOss »

Leeuw schreef:Nog een GT3 RS sticker en hij kan als porsche Ultra door het leven
Eigenlijk vind ik die sleuf onderin de neus ook al meer iets wat je op een Porsche zou verwachten. Zouden zij de ontwikkeling van Bugatti overgenomen hebben?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Bugatti Veyron Super Sport

Bericht door WizardOfOss »

En nog wat meer (en betere) plaatjes:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Bugatti Veyron Super Sport

Bericht door HondArd »

De originele Veyron kan in een kwartier tijd door zijn brandstof en banden heen zijn, deze doet het naar alle waarschijnlijkheid binnen de 10 minuten. Is dit het zogenaamde "gepaste" antwoord op de Hennesey Venom GT waar die Bugatti-hotemetoot het over had?
"The closest to reality car that money can buy"
Carnerd
.
.
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 mei 2010, 14:19
Locatie: De Meern
Contacteer:

Re: Bugatti Veyron Super Sport

Bericht door Carnerd »

Er hoppa! 5 dagen na de onthulling gespot! Helaas niet in de oranje kleuren combinatie.
Afbeelding
Afbeelding
Auto-emblemen ruilen of kopen? Check mijn topics op het forum.

http://forum.autoforumonline.nl/viewtop ... 5411#p5411
Plaats reactie