"Lancia" Stratos

De nieuwe modellen worden hier besproken
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: "Lancia" Stratos

Bericht door WizardOfOss »

Ja, echt doodzonde dat die Fulvia het niet tot het productiestadium gered heeft. Pure schoonheid.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: "Lancia" Stratos

Bericht door WizardOfOss »

AutoWeek.nl schreef:Nuova Lancia Stratos is snelle jongen

Afbeelding

Langzaam maar zeker druppelt er informatie binnen over de nieuwe Lancia Stratos. Die auto is als straatauto een ‘one off’, maar op het circuit kunnen we andere Stratossen binnenkort zien racen.

In opdracht van de Duitse ondernemer Michael Stroschek (63) bouwde Pininfarina op basis van de Ferrari 430 Scuderia een moderne interpretatie van de Lancia Stratos. Stoschek is de baas bij Brose Fahrzeugteile GmbH, een toeleverancier voor de auto-industrie. In zijn vrije tijd is hij bekend als springruiter en als deelnemer van klassiekerrally’s. Bij Pininfarina is de auto getekend door Jason Castriota, die inmiddels in dienst is bij Saab.

De Stratos is 4,18 meter lang, wat 33 centimenter minder is dan de F430 en legt 1.247 kilo op de schaal. Van het gewicht drukt 44 procent op de vooras; de overige 56 procent ligt achteraan. Het vermogen van 540 pk is dertig pk meer dan de 430 Scuderia. Dat betekent dat de Nuova Stratos slechts 2,3 kilo per pk meesleept. De auto accelereert in 3,3 seconden van 0 naar 100 en na 9,7 seconden is de 200 km/u bereikt.

Op het moment haalt de Stratos gemakkelijk een topsnelheid van 300 km/u. Een aanpassing aan de achteras moet in de toekomst zorgen voor een nog fellere acceleratie, maar de topsnelheid wordt er mee gereduceerd tot 274 km/u.

Inmiddels is bevestigd dat er 25 exemplaren van de Nuova Stratos worden gebouwd voor gebruik op het circuit. Dat aantal is het minimum dat is vereist door de FIA om mee te mogen doen in het GT2-kampioenschap. De preparatie van de raceauto’s wordt gedaan door Danisi Italians Engineering in Turijn.
Bron

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leon
.
.
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 mar 2010, 10:53

Re: "Lancia" Stratos

Bericht door Leon »

Ik vind dit wel een jammer project. Neem een mooie ferrari, ontdoe die van de mooie elementen en hang er een lelijk jasje omheen. Hoop dat het een flop wordt, zodat niet nog een keer zoiets geprobeerd wordt.
"I'm a simple man, Hobbes."
"You?? Yesterday you wanted a nuclear powered car that could turn into a jet with laser-guided heat-seeking missiles!"
"I'm a simple man with complex tastes."
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: "Lancia" Stratos

Bericht door WizardOfOss »

Afgezien van de koplampen (die op de raceversie wel beter overkomen, omdat ze daar nadrukkelijker de lijn van het voorscherm volgen) vind ik hem juist veel geslaagder dan welke recente Ferrari dan ook...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leon
.
.
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 mar 2010, 10:53

Re: "Lancia" Stratos

Bericht door Leon »

Nee echt niet.
De daklijn klopt niet, de achterspoiler lijkt er wel later bij bedacht.
De wielkassen zien eruit alsof de desginer later ineens aan de wielen dacht, maar ze liever niet had toegevoegd.


Vind de velgen en spiegels wel mooi :puh:
"I'm a simple man, Hobbes."
"You?? Yesterday you wanted a nuclear powered car that could turn into a jet with laser-guided heat-seeking missiles!"
"I'm a simple man with complex tastes."
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: "Lancia" Stratos

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, het is en blijft natuurlijk een Stratos, die wielkasten en spoiler horen er nu eenmaal wel bij.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: "Lancia" Stratos

Bericht door Leeuw »

Tja, best een tof ding, maar er blijft dat een top Ferrari gesloopt wordt voor een retro auto, met geen enkel doel.
Gebruikersavatar
Leon
.
.
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 mar 2010, 10:53

Re: "Lancia" Stratos

Bericht door Leon »

WizardOfOss schreef:Tsja, het is en blijft natuurlijk een Stratos, die wielkasten en spoiler horen er nu eenmaal wel bij.
Het feit dat ze op het origineel zaten, is natuurlijk geen reden dat ze ook perse op dit model moeten zitten. Een nieuwe versie zou een verbetering moeten zijn en geen kopie van domme en lelijke onderdelen alleen maar om de reden dat ze ook op het origineel zaten.
"I'm a simple man, Hobbes."
"You?? Yesterday you wanted a nuclear powered car that could turn into a jet with laser-guided heat-seeking missiles!"
"I'm a simple man with complex tastes."
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: "Lancia" Stratos

Bericht door ViveLaFrance »

Ik vind het helemaal niks :sick:
Vive la France, Vive la Différence
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: "Lancia" Stratos

Bericht door weer een forummer »

WizardOfOss schreef:Afgezien van de koplampen (die op de raceversie wel beter overkomen, omdat ze daar nadrukkelijker de lijn van het voorscherm volgen) vind ik hem juist veel geslaagder dan welke recente Ferrari dan ook...
mallerd.
Plaats reactie