"Lancia" Stratos

De nieuwe modellen worden hier besproken
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: "Lancia" Stratos

Bericht door WizardOfOss »

Het helpt natuurlijk ook wel een beetje mee dat Ferrari al jaren volkomen de weg kwijt is.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: "Lancia" Stratos

Bericht door Leeuw »

Vind je? Misschien is het design niet je smaak, maar Ferrari maakt denk wel seriematig de snelste en beste supersportauto's. Natuurlijk is de California een raar zijpad om cash te genereren, en design is soms wat geforceerd. Maar de 458 is wel een unieke auto die alles uit de kast haalt. Het leuke van Ferrari nu is dat het niet enkel om design gaat, maar gewoon pure topauto's zijn met de modernste techniek.

(maar een oude F40 of brakke 288GTO zijn toch favoriet hier)
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: "Lancia" Stratos

Bericht door WizardOfOss »

Kan zijn, maar een Ferrari hoort toch ook gewoon mooi en sexy te zijn? De 458 is alleen maar extreem high-tech, de California is een gedrocht, de Fiorano ook alles behalve mooi, wat de bij introductie alom verguisde Scaglietti eigenlijk tot de veruit mooiste Ferrari van dit moment maakt.

Vroeger lag de nadruk wellicht teveel op vormgeving en emotie, en waren het feitelijk gewoon bar slechte auto's. Maar nu slaan ze wat mij betreft door naar de andere kant. En hoe goed een 458 rationeel gezien ook is, ik heb al meerdere tests gelezen waarin journalisten toch de voorkeur geven aan een in kille cijfers misschien minder snelle, maar wel eerlijkere, spannendere Porsche. En dat is toch een beetje de omgekeerde wereld.

Overigens verwacht ik dat ik met een 458 of elke andere willekeurige Ferrari desondanks nog best wel lol zal kunnen hebben hoor, laat dat duidelijk zijn. Maar een Ferrari die hebberigheid oproept, die heb ik al heel lang niet meer gezien.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: "Lancia" Stratos

Bericht door Leeuw »

Ik ben het wel een beetje met je eens maar ik wil niet echt toegeven. :o

Ze slaan iets te ver door, maar de 458 is wel een hele bijzondere indrukwekkende auto irl.

Maar mooi en sexy...... nee zeker niet
Plaats reactie