Citroën DS4

De nieuwe modellen worden hier besproken
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Citroën DS4

Bericht door ViveLaFrance »

Na de lauw ontvangen nieuwe C4 is het nu de beurt aan de aanverwante DS4.
Autoweek schreef:Citroën DS4 is tweede in DS-reeks

Met de nieuwe DS4 krijgt de DS3 eindelijk een grote broer erbij. Maar wat is de nieuwe Citroën eigenlijk precies voor auto? Om u een idee te geven: de DS4 is 4,27 meter lang, 1,81 meter breed en 1,51 meter hoog. Ter vergelijk: de volgende generatie C4 is 4,33 meter lang, 1,79 meter breed en 1,49 meter hoog. Cross-overs als de Qashqai en de 3008 zijn beduidend hoger dan de DS4. Een lastig verhaal dus, om de nieuweling in een bepaald hokje te schuiven. Op de achterklep vinden we prominent het DS-logo. Led-dagrijverlichting behoort tot de standaarduitrusting. De wielkasten bieden ruimte aan wielen met een diameter van maximaal 19 inch. De grotere spoorbreedte en een dakspoiler geven de DS4 een sportievere achterzijde dan de C4. Voor het sportieve gevoel binnenin richt het dashboard zich naar de bestuurder toe. Door de panoramische voorruit hebben bestuurder en voorpassagier zicht naar boven in een hoek van 45 graden. De DS4 kan achterin drie passagiers herbergen. De toegang tot de achterbank gaat via deuren met 'verborgen handgreep', zoals we dat kennen van onder meer de Alfa Romeo 156 en 147. De kofferruimte heeft een inhoud van 370 liter.

Feest van leder
DS-modellen onderscheiden zich van gewone Citroëns door de mate van personalisering en de DS4 is hierop geen uitzondering. Er is keuze uit vijf ledercombinaties, waaronder tweekleurige. In de duurste versies zijn dashboard, deurpanelen en stoelen bekleed met leder in 'Bracelet-stijl'. Dat doet denken aan chique horlogebandjes. Ook chroomafwerking op het instrumentarium en de middenconsole, sfeerverlichting, aluminium pedalen en met leder beklede deurgrepen dragen bij aan de feestvreugde.
Qua luxe richting we verder nog de spotlight op de audio-installatie met 3D Sound, masserende voorstoelen met elektrisch verstelbare lendensteun en diverse persoonlijke instellingen. Zo kan de bestuurder kiezen voor diverse soorten geluidssignalen (Classic, Chrystal Symphony, Jungle Fantasy en Urban Rythmik), zijn er drie voorkeursstanden voor de airco en is er een reeks kleuren voor het instrumentenpaneel beschikbaar. Tot slot zijn er een dodehoeksysteem en mistlampen met statische bochtverlichting beschikbaar.

Sportiviteit
Wie denkt dat Citroën de DS4 puur als een luxepaleis op wielen heeft ontworpen, heeft het mis. Volgens het Franse merk is het onderstel ontwikkeld met het oog op mensen die sportief willen rijden. De duurdere versies hebben standaard grotere remschijven en een remassistent.
Bij de introductie zijn er twee diesels: een 1.6 e-HDi met 110 pk en start-/stopsysteem en de 2.0 HDiF met 160 pk. Er zijn drie benzinemotoren: een 1.6 VTi met 120 pk, een 1.6 THP met 156 pk en als topversie een 1.6 THP met 200 pk. Die laatste versie heeft een CO2-uitstoot van 149 gram per kilometer. Net als in de DS3 monteert Citroën ook weer extra isolatie om resonanties en motorgeluid te dempen.
Citroën onthult de DS4 op de Autosalon van Parijs. In de eerste helft van 2011 komt de nieuweling bij ons op de markt.
http://media.autoweek.nl/m/m1ayts1bxsgc_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1ayts1bf8ga_800.jpg
http://media.autoweek.nl/m/m1fymd7bnbgh_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1aytkbbnlgk_800.jpg
http://www.autointernationaal.nl/img/Image/DS4defVA2.jpg

De foto's zijn niet super, maar hetgeen te zien is valt enorm mee. Zeker in verhouding tot de saaie C4 is de DS4 een prettige verschijning. De vertrekkende lijn bij de achterlichten en de lampen zelf zijn wel rommelig. Beetje jammer, maar al met al een chic, sportieve auto.
Laatst gewijzigd door ViveLaFrance op 31 aug 2010, 01:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Citroën DS4

Bericht door WizardOfOss »

Lichte vooruitgang, vooral de achterkant is nu flink op vooruit gegaan. Maar als geheel ben ik er nog steeds niet echt kapot van.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Citroën DS4

Bericht door WizardOfOss »

Meer foto's:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Citroën DS4

Bericht door Leeuw »

Nou wel een mooie bak, maar wat staat ie hoog op z'n wielen.
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Citroën DS4

Bericht door weer een forummer »

Erg mooi!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Citroën DS4

Bericht door WizardOfOss »

Over een paar weken als concept in Genève te zien, maar waarschijnlijk zal ie ook wel het productiestadium halen: de DS4 Racing. Onder de kap de bekende 1.6 THP, gekieteld tot 256pk.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Citroën DS4

Bericht door ViveLaFrance »

Nog sportiever, nog chiquer :)
Toch blijf ik vinden dat de DS4 gewoon de C4 had moeten zijn.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Citroën DS4

Bericht door Leeuw »

ChrisRenault schreef: Toch blijf ik vinden dat de DS4 gewoon de C4 had moeten zijn.
Ik niet, een vriend ziet de C4 wel zitten, de DS4 zou hij nooit kopen vanwege het praktisch gebrek.

Nu kunnen mensen kiezen, stijlvol en praktisch > C4
Sportief, nog stijlvoller en exclusiever (maar minder praktisch) > DS4


Maar kloek ding die DS4racing
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Citroën DS4

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:Nu kunnen mensen kiezen, stijlvol en praktisch > C4
Sportief, nog stijlvoller en exclusiever (maar minder praktisch) > DS4
Mja, ik vind de C4 gewoon zwaar tegenvallen qua design, Dat noem ik nu een niet-Koreaan die Koreaans oogt :sick:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Citroën DS4

Bericht door WizardOfOss »

Ik weet ook niet hoe ze het in de verkoopstatistieken doen, maar ik zie zowel de C4 als DS4 maar zelden in het wild rondrijden. Misschien was één model daar ergens tussenin als gewone C4 toch beter geweest. En dan wellicht een wat extremere DS4.

Deze concept is overigens wel helemaal goed.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie