Toyota Verso S

De nieuwe modellen worden hier besproken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Toyota Verso S

Bericht door WizardOfOss »

AutoWeek.nl schreef:Toyota Verso S: Yaris de ruimte in

Langzamerhand druppelen de primeurs voor de Autosalon van Parijs binnen. Ziehier de Toyota Verso S, een mpv-variant in het segment van de Yaris.

Toyota neemt de Verso S mee als wereldprimeur op de Autosalon van Parijs. Het is een mpv in het B-segment, waarin Toyota ooit pionierde met de Yaris Verso. Met een lengte van minder dan vier meter is hij volgens Toyota korter dan al het andere onder de mpv’s in het B-segment.

Toyota belooft verder een doordacht en flexibel interieur dat bijzonder ruim is en ‘comfort met kwaliteit verenigt’. Details over bijvoorbeeld de motorisering zijn nog niet bekend. Als aan het einde van de maand de beurs in Parijs zijn poorten opent, melden we alles over deze nieuwe ster van Toyota.
Bron

Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Toyota Verso S

Bericht door ViveLaFrance »

"Nieuwe ster van Toyota" :lol: Dit ding is al 5 jaar oud man! :?
Lelijke voorkant en uiteraard ontbreekt de saaiheid niet. Volgens mij rijden er al genoeg bejaarden rond in een Verso, dus deze achterhaalde auto had niet gehoeven :no:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Toyota Verso S

Bericht door WizardOfOss »

Las het ook op AutoInternationaal, maar heb zo m'n twijfels. Hoewel hij zeker wat weg heeft van de Ractis is alles toch net even anders, ook 'vaste' zaken als deurstijlen e.d.. Ik heb dan toch eerder het idee dat dit een opvolger van die Ractis is, en dus wel een nieuw model.

Afbeelding

Dat maakt hem er echter nog niet mooier op...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Toyota Verso S

Bericht door Leeuw »

Wat een chaos van stylen, erg lelijk
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Toyota Verso S

Bericht door weer een forummer »

Nou, nou...
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Toyota Verso S

Bericht door ViveLaFrance »

Meer plaatjes en info...
Autoweek schreef:In detail: Toyota Verso-S

Toyota ziet niet graag dat de concurrentie er met de winst vandoor gaat in het segment dat het ooit zelf uitvond met de Yaris Verso. Vandaar dat de Toyota Verso-S vandaag schittert op de Autosalon van Parijs.
Ooit was het Toyota dat met de Yaris Verso voorop liep in het segement van kleine mpv’s. Vandaag de dag is dat concept omarmd door veel meer merken en hebben we onder meer de Kia Venga, Citroën C3 Picasso, Hyundai iX20, Nissan Note en Renault Modus. Vandaag keert ook Toyota weer terug met de Verso-S. In het buitenland rijdt deze auto overigens rond onder de naam Ractis.
De nieuwe kleine mpv van Toyota is te koop vanaf het begin van het volgende jaar. Verso is de kreet die inmiddels synoniem is voor de mpv’s van Toyota. De ‘S’ in de naam staat volgens zijn makers voor ‘size’, wat slaat op de lengte van minder dan vier meter, ‘smart’, om de slimme indeling van het interieur en ‘sophisticated’ wat volgens Toyota de innovatieve en dynamische uitstraling van de auto symboliseert.
Het motorenaanbod van de Verso-S is tamelijk overzichtelijk. De enige motor die leverbaar is, is een 1,3-liter benzinemotor met een vermogen van 99 pk. Die is altijd gekoppeld aan een start/stop-systeem en is goed voor een verbruik van 5,4 liter op 100 km. Daarbij komt 125 gram CO2 per kilometer vrij. De versie met zeventraps CVT verbruikt 5,0 liter op 100 km en hoest 117 gr/km naar buiten.
De Verso S is voorzien van het Easy Flat-systeem. Middels een druk op de knop kunnen daarmee de achterstoelen in de vloer worden verzonken. Met alle stoelen in zitpositie is de bagageruimte 336 liter. Met de stoelen omgeklapt is dat maximaal 1.388 liter. Tot de standaarduitrusting van de auto behoren een audiosysteem met mp3-mogelijkheid, verwarmbare buitenspiegels en zogeheten ‘follow me home’-verlichting, waarbij de lampen nog een tijdje blijven branden als de auto is afgesloten.
http://media.autoweek.nl/m/m1fyodab5foq_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1ayrk9bijor_800.jpg
http://media.autoweek.nl/m/m1ayrk9b2bpi_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1ayrk9bsjow_800.jpg

"Honey, I shrunk the Verso and made it more ugly"
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Toyota Verso S

Bericht door WizardOfOss »

Weer die vergelijking met de Ractis. Ik heb daar nog altijd zo m'n twijfels over, geen stukje plaatwerk is gelijk, en deze lijkt ook breder. Of is dat dan ook meteen de Ractis II of zo?

Enthousiast wordt ik er overigens nog altijd niet van...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Toyota Verso S

Bericht door HondArd »

Ik had eerder het idee naar een Jazz te kijken die bij DGB was langsgeweest.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie