Hyundai iX20

De nieuwe modellen worden hier besproken
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Hyundai iX20

Bericht door WizardOfOss »

AutoWeek.nl schreef:We hebben de eerste schets van de Hyundai iX20

Afbeelding

Het belangrijkste Hyundai-nieuws van de Autosalon van Parijs is toch wel de mpv op basis van de i20. Inmiddels weten we dat de auto iX20 gaat heten én we hebben de eerste officiële schets voor u.

Hyundai meldt dat de iX20 breekt met de traditie dat compacte mpv’s in het B-segment hoekige auto’s zijn. De nieuwe mpv heeft een dynamischer en sportiever profiel dan andere auto’s in het segment. Het Koreaanse merk noemt de designtaal ‘fluidic sculpture’.

De iX20 is ontworpen in Hyundai’s Europese R&D hoofdkantoor in Russelsheim en na de iX35 (foto's 2 en 3) de tweede puur Europese creatie van Hyundai. De letters iX staan voor het cross-over karakter van de nieuweling. De auto combineert het praktisch nut van een mpv met de sportiviteit van een gewone auto, beloven de ambitieuze Koreanen.

Een andere primeur in Parijs is de vernieuwde i10. De belangrijkste noviteit is een nieuwe 1,0-liter benzinemotor. Die heeft een CO2-uitstoot van 99 gram per kilometer. Dat maakt die versie van de i10 tot een belastingvrije auto in ons land.

Leuk weetje: Hyundai heeft z’n beursoppervlak met maar liefst 66 procent vergroot ten opzichte van de Autosalon van Parijs in 2008. Halverwege deze maand kunnen we u de iX20 al in vol ornaat aan u laten zien, voor het einde van het jaar staat de auto bij de dealers.
Bron
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Hyundai iX20

Bericht door ViveLaFrance »

Ik mis de Matrix nu al :twisted:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Hyundai iX20

Bericht door WizardOfOss »

Kijk maar uit, deze wagen gaat de definitieve doodsteek voor de Modus worden :devil:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Hyundai iX20

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Kijk maar uit, deze wagen gaat de definitieve doodsteek voor de Modus worden :devil:
In zijn nadagen schijnt de Modus anders beter te verkopen dan ooit.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Hyundai iX20

Bericht door ViveLaFrance »

Autoweek schreef:Officieel: de Hyundai iX20

Hyundai heeft z’n langverwachte compacte mpv onthuld. Deze iX20 moet de degens kruisen met de Opel Meriva en - uit eigen huis - de Kia Venga.
Hyundai zet hoog in met de iX20. De prijs-/kwaliteitsverhouding en de CO2-uitstoot worden toonaangevend in de compacte mpv-klasse, belooft het Koreaanse merk. Ook qua botsveiligheid zit het wel goed: Hyundai zet in op vijf EuroNCAP-sterren.
Het motorenpalet zal bestaan uit benzine- en dieselmotoren. Welke naar Nederland komen, is nog niet zeker. Wij rekenen echter op de 1,4-liter benzinemotor met een vermogen van 90 pk. De 1,6-liter benzinemotor hoest 125 pk op. Bij de diesels is er -zoals het er nu uitziet - keuze uit een exemplaar met een cilinderinhoud van 1,4 liter (90 pk) en eentje met een grootte van 1,6 liter (128 pk).
De iX20 is Hyundai’s belangrijkste nieuws op de Autosalon van Parijs. Naast de compacte mpv komen we ook de gefacelifte i10 tegen. De marktintroductie van de iX20 volgt voor het einde van het jaar.
http://media.autoweek.nl/m/m1aysmibbhs9_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1fynb1b8hsa_800.jpg
http://media.autoweek.nl/m/m1aysmhbxxsb_800.jpg

Kwestie van wat Kia kan doen ze bij Hyundai nog een tandje lelijker :sick:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Hyundai iX20

Bericht door WizardOfOss »

Goh, er is zowaar heel erg in de verte nog enige gelijkenis met die tekening, Als je een beetje fantasie hebt tenminste...

Dat gezegd hebben vind ik hem er zo toch wel een fractie beter uitzien, als is het verre van een schoonheid (voor zover dat met een dergelijke auto überhaupt mogelijk is). En vergeleken met de Venga? Tsja, voor 90% zijn ze identiek, alleen de neus is iets anders. Maar dan oogt de Venga toch net wat strakker.

Toch wel typisch eigenlijk, tot nog toe hadden technisch identieke modellen in ieder geval nog een eigen uiterlijk, maar blijkbaar gaat Hyundai nu ook over op badge-engineering.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Hyundai iX20

Bericht door Leeuw »

Ik haat auto's met een X :x
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Hyundai iX20

Bericht door WizardOfOss »

Leeuw schreef:Ik haat auto's met een X :x
CX? XM? (Koenigsegg) CCX?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Hyundai iX20

Bericht door Leeuw »

ja ook de ccx en cx want die bezit ik niet
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Hyundai iX20

Bericht door weer een forummer »

Ik haat Hyundais :devil:
Plaats reactie