Kia Picanto

De nieuwe modellen worden hier besproken
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Kia Picanto

Bericht door WizardOfOss »

AutoWeek.nl schreef:Schetsen nieuwe Kia Picanto

Kia geeft schetsen vrij van de nieuwe Picanto die in maart 2011 op de Salon van Genève wordt onthuld.

De nieuwe Kia Picanto is in mei 2010 al aan select groepje journalisten uit Europa getoond, in het R&D-center in Zuid-Korea. AutoWeek was erbij, maar het was niet toegestaan foto’s te maken en er werd nog geen beeld vrijgegeven. Deze designschetsen zijn een eerste hint naar het grote publiek van hoe de nieuwe Picanto wordt. Als je tenminste de recente spionagefoto’s buiten beschouwing laat.

De auto is door Peter Schreyer ontworpen. De Duitser is verantwoordelijk voor het huidige familiegezicht van het merk.

De nieuwe Picanto maakt samen met de nieuwe Rio deelt uit van Kia-offensief voor 2011. De A- en de B-segmentauto’s moeten voor succes gaan zorgen in het compacte segment. De Picanto komt eerst en zal nog voor de zomer van 2011 in de showrooms staan. In tegenstelling tot het huidige model wordt de nieuwe Picanto ook als driedeurs leverbaar.
Bron

Afbeelding Afbeelding

Op de autosalon van Bologna staat daarnaast een life-size aluminium teaser:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leon
.
.
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 mar 2010, 10:53

Re: Kia Picanto (teaser-alert!)

Bericht door Leon »

Ik hoop echt dat ie op de tekening gaat lijken, kunnen we tenminste snel proberen het huidige gebakje te vergeten.
"I'm a simple man, Hobbes."
"You?? Yesterday you wanted a nuclear powered car that could turn into a jet with laser-guided heat-seeking missiles!"
"I'm a simple man with complex tastes."
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Kia Picanto (teaser-alert!)

Bericht door ViveLaFrance »

Leon schreef:Ik hoop echt dat ie op de tekening gaat lijken, kunnen we tenminste snel proberen het huidige gebakje te vergeten.
+1
De achterkant ziet er leuk uit. Van voren is het wel een hoog Aygo-gehalte, maar da's nog steeds een leuk kleintje.
Vive la France, Vive la Différence
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Kia Picanto (teaser-alert!)

Bericht door weer een forummer »

Ik word er botergeil van.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Kia Picanto (teaser-alert!)

Bericht door ViveLaFrance »

Nogmaals het bewijs dat tekeningen een vertekend beeld kunnen tonen....
Autoweek schreef:Eerste beelden nieuwe Kia Picanto

De nieuwe Kia Picanto is onthuld. Na de schetsen zijn dit de eerste officiële foto’s van de compacte Kia. In maart gaat op de Salon van Genève het doek eraf.
Kia warmt het publiek al een tijdje op voor de nieuwe Picanto. Vers bloed is hard nodig want de huidige Picanto gaat al sinds 2004 mee en in de afgelopen zes jaar is er veel gebeurd in het A-segment. Zo zijn Toyota, Peugeot en Citroën succesvol met de Aygo, 107 en C1. De vijver is erg vol, in 2009 kwam ook nog eens de tweeling van Suzuki en Nissan erbij en daarom kan de nieuwe Picanto niet snel genoeg komen.
Nog voor de zomer van 2011 begint moet hij bij de dealers staan.
De Picanto wordt ook als driedeurs leverbaar, de huidige is er alleen als vijfdeurs.
Er zijn nog geen afmetingen en specificaties van de nieuwe Picanto, alleen deze beelden zijn vrij gegeven. Het ontwerp komt van Peter Schreyer, de Duitser die onder meer ook al de nieuwe Sportage en Sorento tekende.

Eerst viercilinder, later driepitter
Aangezien Hyundai en Kia de aandrijftechniek delen, en Hyundai de vernieuwde i10 levert met een aangepaste 1.1 en 1.2 viercilinder verwachten we deze motoren ook in de nieuwe Picanto. De eerste levert 68 pk, de 1.2 komt tot 85 pk. In de i10 zitten beide versies onder een CO2-uitstoot van 110 gram per kilometer. Als dat in de Picanto ook lukt betekent dat tot 2013 vrijstelling van bpm en wegenbelasting.
Overigens werk Kia aan een nieuwe motorengeneratie voor de compacte modellen. Die komt in 2013 en het is een 1.0 driecilinder. Die levert 69 pk, 80 pk en met turbo zelfs 110 pk. Voor de lichtste versie belooft Kia een CO2-uitstoot van 99 gram per kilometer.
http://media.autoweek.nl/m/m1fyuinbiiwp_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1fyuinbgtwq_800.jpg

De voorkant valt nog mee ondanks de dikke onderzijde, maar verder vind ik het niet veel soeps. Kleurloos met misplaatste achterlichten. Een Aziatisch autootje waarvan je verwacht dat ie alleen in Azië te koop is. Jammer, want de tekeningen beloofden een leuk kleintje. Ik denk niet dat foto's uit een andere hoek mijn mening nog zullen veranderen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Kia Picanto (teaser-alert!)

Bericht door WizardOfOss »

Voor een supermini vind ik hem juist zeer geslaagd. Dikke neus, en een volwassen achterkant met juist bovengemiddeld fraaie lichtunits. Alleen dat rare platte vlak op de achterbumper had niet gehoeven.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Kia Picanto (teaser-alert!)

Bericht door Leeuw »

Voor een mini 4 deurs denk ik ook dat ie er goed uitziet. moet hem nog wel irl zien, maar op de achterlichten na volgens mij wel een mooi ukkie.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Kia Picanto (teaser-alert!)

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:...en een volwassen achterkant met juist bovengemiddeld fraaie lichtunits.
Ik vind de achterlichten zelf ook niet lelijk, maar de nietszeggende zijkant en droge achterkant zorgen ervoor dat ze op een eiland staan. Totaal geen binding met de rest van de auto en dat maakt ze misplaatst.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Kia Picanto (teaser-alert!)

Bericht door WizardOfOss »

Maar kan jij me dan ook maar één auto in dit segment noemen met een sprekende zijkant? Ik alleen de Panda, die is wel eigenzinnig, maar ook wel heel nadrukkelijk klein en goedkoop. Zo beroerd vind ik deze nog niet met z'n strakke, bijna driehoekige achterportier. En die lijn over de flank loopt ook mooi via de deurgrepen over in de punt van het achterlicht.

Uiteraard is het niet de mooiste of spectaculairste auto op de markt, maar binnen het A-segment gaat deze wat mij betreft met stip aan kop.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Kia Picanto (teaser-alert!)

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Maar kan jij me dan ook maar één auto in dit segment noemen met een sprekende zijkant?
Fiat 500 uiteraard en het trio 107/C1/Aygo vind ik nog steeds sterk. Niet mijn smaak, maar ook de Toyota iQ, smart, Ford Ka en zelfs de Renault Twingo hebben een meer typerende zijkant. Het merendeel is alleen als 3-deurs te krijgen, dus parkeer ik de Chevrolet Spark erbij.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie