Miluira

De nieuwe modellen worden hier besproken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leon
.
.
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 mar 2010, 10:53

Miluira

Bericht door Leon »

Afbeelding
We roepen graag dat de elektrische auto steeds serieuzer wordt. En dan komt het Japanse Takayanagi ineens met deze Miluira, die deze bewering weer geheel teniet doet.

De elektrische auto staat aan de vooravond van zijn doorbraak. Vele merken zijn vlug bezig met hun eigen EV’s en ook kleine fabrikanten laten graag van zich horen. Neem nou het volslagen onbekende Takayanagi, dat de Miluira toont. Wees niet bang dat de wegen binnenkort bevolkt zullen zijn met Miluira’s, want de specificaties van de auto doen sterk denken aan die van een golfkarretje.

Het autootje is 2,18 meter lang en er is slechts plek voor één persoon. De fabrikant geeft een actieradius op van 35 kilometer en de prijs is 6,3 miljoen yen ofwel 57.000 euro. Naar eigen zeggen heeft de fabrikant van het ehhh… nogal smaakgebonden wagentje zich laten inspireren door auto’s uit het begin van de vorige eeuw. En da’s wel historisch verantwoord, want ook toen reden er al EV’s rond. De echte doorbraak is toen echter uitgebleven.
Best wel een leuk idee, alleen jammer (en idioot) dat ie zo ontzettend duur is. Dit zouden ze rond de 5 a 6000 euro moeten kunnen aanbieden.

En ja diverse details van het model zouden best iets beter (lees mooier) mogen :twisted:
"I'm a simple man, Hobbes."
"You?? Yesterday you wanted a nuclear powered car that could turn into a jet with laser-guided heat-seeking missiles!"
"I'm a simple man with complex tastes."
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Miluira

Bericht door Leeuw »

Bizar, maar na in Japan geweest te zijn verbaast het me niet echt meer.
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Miluira

Bericht door #3 Micha »

Ja, de grille en wielen zien er echt niet uit. Verder leuk concept, alleen achterlijk duur.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Miluira

Bericht door WizardOfOss »

Ach, golf vormt een belangrijk onderdeel van het carrière maken in Japan, en met dit wagentje maak je vast meer indruk dan met een standaard golfkarretje. Ik kan me echter niet voorstellen dat er ook maar iemand op de openbare weg mee gezien wil worden...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Miluira

Bericht door ViveLaFrance »

Wat een prijs :o :bonk:
Ach, voor mensen die golfen...
Vive la France, Vive la Différence
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Miluira

Bericht door weer een forummer »

Erg geinig concept maar veel te duur.
Plaats reactie