Hyundai Veloster

De nieuwe modellen worden hier besproken
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Hyundai Veloster

Bericht door WizardOfOss »

egmCarTech schreef:Video: 2011 Hyundai Veloster teased before Detroit debut

Afbeelding

Next month at the 2011 Detroit Auto Show, Hyundai will debut the new Veloster sports coupe.

What do we know so far about the car? For one, it won’t be called the Tiburon. The video also shows that the car will average an estimated 40 mpg and will get a direct-injected engine mated to a dual-clutch transmission. The model will also feature’s Hyundai’s Blue-Link Connectivity.

We’ll bring you more details next month from the 2011 Detroit Auto Show. Stay tuned.
Bron

He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Hyundai Veloster (teaser-alert!)

Bericht door ViveLaFrance »

Hij wordt minder potent dan de Genesis Coupé, maar ik verwacht wel een design met samenhang.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Hyundai Veloster (teaser-alert!)

Bericht door WizardOfOss »

En we teasen nog even door:
egmCarTech schreef:New Hyundai Veloster teaser shows third-door

Afbeelding

About two weeks ago Hyundai released a teaser video teasing the new Hyundai Veloster Coupe that will make its debut at the 2011 Detroit Auto Show next week. We are now just days away from the show and Hyundai has decided to keep us on our feet. The new teaser reveals more of the Veloster’s shape and shows a third conventional door on the passenger side – yes, the Veloster is a coupe with three doors. It’s kind of doing that Mazda RX-8, Mini Clubman thing.
Bron
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Hyundai Veloster

Bericht door WizardOfOss »

AutoWeek schreef:Hyundai Veloster opent aanval op compacte coupés

Een beetje uitgekeken op de Volkswagen Scirocco en de Renault Mégane Coupé? Dan heeft Hyundai binnenkort in de vorm van de Veloster een interessant alternatief in het gamma. Hier hebben we de eerste informatie en de beelden van de bijzondere Koreaan.

Het plaagoffensief van Hyundai is voorbij: eindelijk zien we de Veloster in volle glorie. Het bijzondere verhaal achter de auto kwam al eerder op deze site aan de orde: de Veloster heeft op het Europese vasteland aan de bestuurderszijde één portier, aan de passagierszijde zijn dat er twee. Opvallend detail: bij de Engelse (lees: rechtsgestuurde) is dat juist andersom, dus aan de bestuurderszijde twee portieren en aan passagierskant eentje.

Kijken we verder dan de portierenkwestie, dan zien we een coupé met de keuze uit twee motoren. Bij de Nederlandse introductie in mei is een 1.6 GDI met een vermogen van 140 pk beschikbaar. Er is keuze uit een handgeschakelde zesbak of -voor het eerst in een Hyundai- een transmissie met dubbele koppeling, eveneens met zes verzetten. Hyundai belooft dat de Veloster de zuinigste uit z'n klasse wordt.

Een half jaar later komt een geblazen versie van die motor (en dus niet een 2,0-liter turbomotor, zoals we eerder schreven) met 208 pk naar ons land, om ook de Renault Mégane GT Coupé en de Volkswagen Scirocco 2.0 TSI weerwoord te bieden.

De Veloster staat standaard op 17-inch lichtmetaal. Wielen met een diameter van 18 inch met sportbanden staan op de optielijst. Verder heeft de Veloster een extra stijve carrosserie en een besturing die op sportief rijden is ingesteld, belooft Hyundai.

Denk niet dat Hyundai bezuinigt op het binnenste, want er zijn luxe materialen en -optioneel- een panoramadak. Verder biedt de coupé een 7-inch touchscreen met ondersteuning van Pandora internetradio, een Gracenote music display. Het scherm is in staat om video af te spelen en -ja, echt waar- je kunt zelfs je spelcomputer op het touchscreen van de Veloster aansluiten.

Momenteel staat de Veloster in vol ornaat op de Hyundai-stand op de NAIAS in Detroit. Behalve deze auto heeft Hyundai ook nog de Curb Concept, waar we spoedig meer over kunnen melden.
Bron

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Hyundai Veloster

Bericht door WizardOfOss »

Meer en betere plaatjes:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Meer hier...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Hyundai Veloster

Bericht door ViveLaFrance »

Wie helpt mij even door de Citroën concept te noemen waarop ik dit front gezien heb? Komt me zo bekend voor. De voorkant is zoals het een moderne Hyundai betaamt niet mooi. Achteraan wordt het beter, maar ik geef hem eerst het voordeel van de twijfel. Komt door de sterk omhoog lopende raamlijn die me in de weg zit.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Hyundai Veloster

Bericht door WizardOfOss »

Ik zie er in de verte wel wat DS3 in, maar dat komt voornamelijk door de vorm van de grille. Maar een kopie zou ik het geenszins willen noemen. Helemaal top is het nog niet, maar wel beter dan de andere recente Hyundai's. Het zij-aanzicht moet ik ook nog maar eens zien, lijkt een wat raar geval te zijn. Achterkant daarentegen is wel erg geslaagd en sowieso volkomen origineel, dit is zoals de Scirocco had moeten zijn. Al ben ik het wel bij voorbaat met Ard eens dat het zich achteruit niet anders dan dramatisch kan zijn.

Ook van binnen ziet ie er aardig uit, al hadden wat meer kleur geen kwaad gekund. Alleen de manier waarop de portieren aansluiten op het dashboard, dat lijkt in ieder geval op de foto's echt nergens op, nogal knullig.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Hyundai Veloster

Bericht door Leeuw »

Wat een goed ding zeg, saai dashboard wel. Maar Hyundai timmert aan de weg !
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Hyundai Veloster

Bericht door weer een forummer »

Ik zie inderdaad ook wat jatwerk t.o.v. Citroën.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Hyundai Veloster

Bericht door HondArd »

Ik zie aan de achterkant vooral overeenkomsten met de Mégane III driedeurs, maar als geheel kan het er qua uiterlijk heel goed mee door. Uitzicht schuin naar achteren was Wizard me al mee voor. Denk echter wel dat het verschil in deurconstructie tussen de links en rechtsgestuurde vesie wel eens een qua productiekosten duur grapje kan worden.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie