Iets zegt me dat ze daar geen onderscheid in gaan maken, dat zou haast alleen voor Engeland en Japan zijn, daar halen ze de aantallen echt niet mee.HondArd schreef:Denk echter wel dat het verschil in deurconstructie tussen de links en rechtsgestuurde vesie wel eens een qua productiekosten duur grapje kan worden.
Hyundai Veloster
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Hyundai Veloster
Re: Hyundai Veloster
Die deuken in de achterkant zijn echt hilarisch.
Re: Hyundai Veloster
Maar je moet in de fabriek wel rekening houden met twee verschillende constucties voor één model, daar doel ik op. Dit gaat volgens mij toch een stapje verder dan het verschil tussen stuur links of rechts.WizardOfOss schreef:Iets zegt me dat ze daar geen onderscheid in gaan maken, dat zou haast alleen voor Engeland en Japan zijn, daar halen ze de aantallen echt niet mee.HondArd schreef:Denk echter wel dat het verschil in deurconstructie tussen de links en rechtsgestuurde vesie wel eens een qua productiekosten duur grapje kan worden.
"The closest to reality car that money can buy"
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Hyundai Veloster
Autowereld.com schreef:Eerste details Hyundai Veloster Turbo
Dankzij een lek hebben we de allereerste details van de Hyundai Veloster Turbo voor je. Het model zal in Detroit officieel worden onthuld, maar voordat het zover is hebben we alvast een paar foto´s en specificaties weten te bemachtigen.
We zaten met smacht op deze extra krachtige Veloster te wachten. De motor geeft de Veloster namelijk het vermogen dat hij verdient. En wat ´ie ook gemakkelijk kan hebben, concludeerden we na onze eerste kennismaking met de auto afgelopen zomer. Met 140 pk weet de standaard Veloster in 9,8 seconden naar 100 km/h te sprinten. Niet echt de prestaties die je bij een sportief gelijnde auto als deze verwacht. Maar nu zet Hyundai dit recht. De Veloster Turbo, zoals die in Detroit schittert, weet uit zijn turbomotor iets meer dan 200 pk te persen. Dat moet toch minimaal goed zijn voor een 0-100 km/h-sprint in een seconde of zeven. De overbrenging geschiedt via een handgeschakelde zesbak of een automaat met dubbele koppeling. Om het potentieel van de Turbo niet onder stoelen of banken te steken voorzag Hyundai de Veloster niet alleen van een matgrijze lak, maar ook van een lekker spoilerpakket. De voorbumper is geheel nieuw en de grille lijkt te zijn afgeleid van de single-frame exemplaren zoals we op Audi´s treffen. Lekker aangedikte zijskirts, fraai lichtmetaal en een extra aangezette achterbumper maken de Veloster tot een sportieve verschijning.
Had de kleurstelling niet spannender gekund? Alsof ze jaloers zijn op de Nissan Juke-R. Hoe dan ook, ondanks de toegenomen sportiviteit blijf ik hem lelijk vinden.
Vive la France, Vive la Différence
Re: Hyundai Veloster
gut, ze zijn wel erg doorgeschoten met de spoilers. Of heeft ie nu zo'n 560pk, zo oogt ie wel.
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Hyundai Veloster
De sideskirts hadden niet gehoeven, maar verder ziet ie er toch wel lekker uit. En met ruim 200pk zal ie ook best aardig van z'n plek komen.
Re: Hyundai Veloster
vind e achterkant toch ook behoorlijk over the top, een Focus RS oogt civieler
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Hyundai Veloster
Europa moet het zelfs met minder pk's stellen dan de VS. Zij krijgen 204 pk, wij moeten het doen met 186 pk. De trekkracht is met 260 Nm. wel 5 Nm. hoger dan de Amerikaanse versie. 0-100 km/h gaat in 8,3 seconden (met dubbele koppeling 0,3 sec. sneller) en de top ligt op 214 km/h.Leeuw schreef:Of heeft ie nu zo'n 560pk, zo oogt ie wel.
Vive la France, Vive la Différence
Re: Hyundai Veloster
Dat zijn er simpelweg niet genoeg. Of hij moet nu ineens 20% bijtelling krijgen.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren