Hyundai Veloster

De nieuwe modellen worden hier besproken
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Hyundai Veloster

Bericht door WizardOfOss »

HondArd schreef:Denk echter wel dat het verschil in deurconstructie tussen de links en rechtsgestuurde vesie wel eens een qua productiekosten duur grapje kan worden.
Iets zegt me dat ze daar geen onderscheid in gaan maken, dat zou haast alleen voor Engeland en Japan zijn, daar halen ze de aantallen echt niet mee.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Hyundai Veloster

Bericht door Joël D. »

Die deuken in de achterkant zijn echt hilarisch.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Hyundai Veloster

Bericht door HondArd »

WizardOfOss schreef:
HondArd schreef:Denk echter wel dat het verschil in deurconstructie tussen de links en rechtsgestuurde vesie wel eens een qua productiekosten duur grapje kan worden.
Iets zegt me dat ze daar geen onderscheid in gaan maken, dat zou haast alleen voor Engeland en Japan zijn, daar halen ze de aantallen echt niet mee.
Maar je moet in de fabriek wel rekening houden met twee verschillende constucties voor één model, daar doel ik op. Dit gaat volgens mij toch een stapje verder dan het verschil tussen stuur links of rechts.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Hyundai Veloster

Bericht door ViveLaFrance »

Autowereld.com schreef:Eerste details Hyundai Veloster Turbo

Dankzij een lek hebben we de allereerste details van de Hyundai Veloster Turbo voor je. Het model zal in Detroit officieel worden onthuld, maar voordat het zover is hebben we alvast een paar foto´s en specificaties weten te bemachtigen.
We zaten met smacht op deze extra krachtige Veloster te wachten. De motor geeft de Veloster namelijk het vermogen dat hij verdient. En wat ´ie ook gemakkelijk kan hebben, concludeerden we na onze eerste kennismaking met de auto afgelopen zomer. Met 140 pk weet de standaard Veloster in 9,8 seconden naar 100 km/h te sprinten. Niet echt de prestaties die je bij een sportief gelijnde auto als deze verwacht. Maar nu zet Hyundai dit recht. De Veloster Turbo, zoals die in Detroit schittert, weet uit zijn turbomotor iets meer dan 200 pk te persen. Dat moet toch minimaal goed zijn voor een 0-100 km/h-sprint in een seconde of zeven. De overbrenging geschiedt via een handgeschakelde zesbak of een automaat met dubbele koppeling. Om het potentieel van de Turbo niet onder stoelen of banken te steken voorzag Hyundai de Veloster niet alleen van een matgrijze lak, maar ook van een lekker spoilerpakket. De voorbumper is geheel nieuw en de grille lijkt te zijn afgeleid van de single-frame exemplaren zoals we op Audi´s treffen. Lekker aangedikte zijskirts, fraai lichtmetaal en een extra aangezette achterbumper maken de Veloster tot een sportieve verschijning.
http://www.autowereld.com/imagesDB/640/219846255_06-2013-hy.jpghttp://www.autowereld.com/imagesDB/640/2198462645_03-2013-hy.jpg
http://www.autowereld.com/imagesDB/640/219846274_my13velost.jpg

Had de kleurstelling niet spannender gekund? Alsof ze jaloers zijn op de Nissan Juke-R. Hoe dan ook, ondanks de toegenomen sportiviteit blijf ik hem lelijk vinden.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Hyundai Veloster

Bericht door Leeuw »

gut, ze zijn wel erg doorgeschoten met de spoilers. Of heeft ie nu zo'n 560pk, zo oogt ie wel. :bonk:
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Hyundai Veloster

Bericht door WizardOfOss »

De sideskirts hadden niet gehoeven, maar verder ziet ie er toch wel lekker uit. En met ruim 200pk zal ie ook best aardig van z'n plek komen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Hyundai Veloster

Bericht door Leeuw »

vind e achterkant toch ook behoorlijk over the top, een Focus RS oogt civieler
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Hyundai Veloster

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:Of heeft ie nu zo'n 560pk, zo oogt ie wel. :bonk:
Europa moet het zelfs met minder pk's stellen dan de VS. Zij krijgen 204 pk, wij moeten het doen met 186 pk. De trekkracht is met 260 Nm. wel 5 Nm. hoger dan de Amerikaanse versie. 0-100 km/h gaat in 8,3 seconden (met dubbele koppeling 0,3 sec. sneller) en de top ligt op 214 km/h.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Hyundai Veloster

Bericht door Jurjen »

Dat zijn er simpelweg niet genoeg. Of hij moet nu ineens 20% bijtelling krijgen.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Hyundai Veloster

Bericht door ViveLaFrance »

Precies! Het past wel bij de Flopster.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie