GAC Trumpchi

De nieuwe modellen worden hier besproken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

GAC Trumpchi

Bericht door WizardOfOss »

AutoWeek schreef:GAC Trumpchi: reïncarnatie van de Alfa 166

Guangzhou heeft in China onder meer een samenwerking met Fiat. Dat levert deze GAC Trumpchi op, die direct is gebaseerd op de Alfa Romeo 166.

In China is de ondersteltechniek van de Alfa Romeo 166 gebruikt om deze GAC Trumpchi op te bouwen. Het is de eerste auto die onder de eigen merknaam van Guangzhou Automobile wordt gebouwd. De Chinezen werken in eigen land naast Fiat, samen met Honda, Mitsubishi en Toyota.

Uiterlijk doet niets meer denken aan ‘onze’ 166, die inmiddels vier jaar uit productie is. Onder de motorkap komen we echter een oude bekende tegen: de 2,0-liter Twin Spark, met als vanouds een vermogen van 148 pk, maakt opnieuw zijn opwachting. Daarnaast wordt er gesproken van een 1,8-liter die niet van het Twin Spark-type is.

In China gaat de Trumpchi de concurrentie aan met de Honda Accord en Toyota Camry; beide modellen uit stallen waarmee Guangzhou een samenwerkingsverband heeft. De samenwerking met Fiat begon toen de Chinezen aanvankelijk de complete productielijn van de 166 wilden kopen. Daarna zijn verdere projecten ontwikkeld. Daar is onder meer het gebruik van motoren uit voortgekomen.

De Alfa Romeo 166 is niet het eerste Fiat-product dat voor China wordt gerecycled. Eerder is er de Fiat Multipla opnieuw in productie gegaan bij het merk Zotye. Dat broedde een tijd geleden ook op nieuw leven voor de Lancia Lybra, maar daar is, na het opduiken van enkele spionagefoto’s, niets meer van vernomen.
Bron

Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: GAC Trumpchi

Bericht door Leeuw »

Tja..... doe mij maar de echte.
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: GAC Trumpchi

Bericht door weer een forummer »

Inderdaad, net een Alfa 8-)
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: GAC Trumpchi

Bericht door WizardOfOss »

Toch knap: de achterkant lijkt afkomstig van een Hyundai Sonata en de neus doet nog het meest denken aan de laatste facelift van de Passat, maar de 166 zie ik er niet echt meer in terug...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: GAC Trumpchi

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Toch knap: de achterkant lijkt afkomstig van een Hyundai Sonata en de neus doet nog het meest denken aan de laatste facelift van de Passat, maar de 166 zie ik er niet echt meer in terug...
Logisch toch, Chinezen jatten alleen saaie en/of lelijke ontwerpen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: GAC Trumpchi

Bericht door WizardOfOss »

Misschien logisch, maar het blijft toch knap dat ze van een in basis mooie auto zoiets sufs weten te maken.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie