Lexus CT 200h

De nieuwe modellen worden hier besproken
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Lexus CT 200h

Bericht door WizardOfOss »

Aandurven? Tot de CR-Z was CVT voor compacte hybrides gewoon de enige optie, bij Toyota dus nog steeds. Hooguit vertrouwen op bewezen techniek, dat heeft niks met durf te maken.

En dat ze hiermee de strijd met de 1 aan willen gaan heeft evenmin iets met durf te maken, eerder met een totaal wereldvreemde visie. Sterker nog: ik denk dat de Prius meer te lijden zal hebben van dit misbaksel dan de 1-serie.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Lexus CT 200h

Bericht door HondArd »

Een beetje kannibalisme met de Prius zal er wel op gaan treden, maar er zullen incidenteel ook mensen van andere merken over gaan stappen.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Lexus CT 200h

Bericht door WizardOfOss »

Vast wel. Uit een Civic Hybrid of zo, of een Insight. Mensen die meer waarde hechten aan een lage bijtelling dan aan sportieve eigenschappen of vormgeving dus.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Lexus CT 200h

Bericht door HondArd »

Of die incidentele Audi-rijder die wel premium wil blijven, maar er onderhand ook schoon genoeg van heeft dat zijn A3 toch wel heel erg op een A4 of A5 lijkt op een willekeurige parkeerplaats, en ook een lagere bijtelling wil.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Lexus CT 200h

Bericht door WizardOfOss »

Ik kan me niet voorstellen dat dat dan het criterium zal zijn, een goedkoop model wat lijkt op een veel duurder model, dat zal de gemiddelde eigenaar niet erg vinden. Ik gok toch dat in minimaal 90% van de gevallen de bijtelling de doorslaggevende factor zal zijn.

En kom op, het ding is toch gewoon lelijk? :sick:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Lexus CT 200h

Bericht door weer een forummer »

Een Audirijder gaat echt niet in een Lexus rijden. Er is nog altijd een onderscheid te maken in saai of gewoon lelijk.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Lexus CT 200h

Bericht door HondArd »

WizardOfOss schreef:En kom op, het ding is toch gewoon lelijk? :sick:
Dan denk ik dat ik de eerste ben die het daar niet helemaal mee eens is. Echt mooi is hij niet, hangt vooral af van de hoek waaronder je hem bekijkt, maar persoonlijk vind ik hem toch vrij stoer.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Lexus CT 200h

Bericht door WizardOfOss »

weer een forummer schreef:Een Audirijder gaat echt niet in een Lexus rijden. Er is nog altijd een onderscheid te maken in saai of gewoon lelijk.
Denk dan trouwens ook maar eens aan de IS, al twee generaties een goed én mooi alternatief voor de gevestigde orde. Hebben Audi-rijders die het zat waren dat hun dure auto nauwelijks van een goedkoper model te onderscheiden was (wat nu eenmaal toch gevoeliger ligt dan andersom) massaal hun Audi ingeruild voor een Lexus?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Lexus CT 200h

Bericht door weer een forummer »

Eigenlijk vind ik alleen de eerste IS een aardige auto. De IS werd alleen maar minder daarna.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Lexus CT 200h

Bericht door HondArd »

Lexus maakt best goede auto's, maar ze bieden alleen zo weinig keus. Van de IS zijn er maar 13 versies beschikbaar, en alle benzinegestookte versies zitten in de E t/m G categorie. Concurrent Audi (A(S)4) zet er daar 65 tegenover, die ook in benzine meer groen dan geel/oranje/rood zien. Lexus zit echter qua uitrusting/kwaliteit al jaren op het niveau van de Duitsers en het gat wat er voor de rest is wordt steeds kleiner, maar dat gat is nu het minder gunstige energielabel. Werk aan de winkel voor de Jappen!
weer een forummer schreef:Eigenlijk vind ik alleen de eerste IS een aardige auto. De IS werd alleen maar minder daarna.
De eerste IS is leuker, maar de tweede IS kwam qua algehele indruk een heel stuk dichter tegen ve gevestigde orde aan. Ik zei ooit op het AVF naar aanleiding van de (toen nieuwe) IS(misschien in andere woorden): Het wordt steeds moeilijker om Lexus als reëel aternatief terzijde te schuiven. Achter die uitspraak sta ik nog steeds.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie