Kia Rio

De nieuwe modellen worden hier besproken
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Kia Rio

Bericht door ViveLaFrance »

Autoweek schreef:Kia Rio ook als driedeurs

Kia toont de Rio in zijn driedeurs trim. Voor wie het wat sportiever mag, staat –ie klaar vanaf het begin van het volgende jaar.
Kia heeft de driedeurs Rio in de eerste plaats ontwikkeld voor de Europese markt. Geen wonder dus, dat de IAA in Frankfurt, in de schaduw van het hoofdkantoor in Rüsselsheim, is gekozen voor het werelddebuut. Uiteindelijk hoopt Kia dat 20 tot 25 procent van de Rio-verkopen uit de driedeurs zullen bestaan.
Verder verschilt de driedeurs maar weinig van zijn broer met achterportieren. De maten zijn krek eender en ook de lage daklijn is het zelfde. De motoren en uitrustingsniveaus zijn eveneens gelijk – dat betekent dat er drie- en viercilinders zijn met vermogens die uiteenlopen van 75 tot 109 pk. Wie weet vormt de driedeurs Rio ooit de basis voor een snelle uitvoering – Kia doet inmiddels mee met de grote jongens en dan ben je aan je stand verplicht om ook eens met een GTI-achtige te komen.
Vanaf het begin van 2012 levert Kia de driedeurs Rio. Prijzen zijn al bekend. Kia vraagt 900 euro minder voor de driedeurs, waardoor de prijzen beginnen bij 11.695 euro.
http://media.autoweek.nl/m/m1eyunobdxc6.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1eyunobj2bt.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1eyukxbsv9g.jpg

Het profiel van de 5-deurs vond ik al niet bijzonder, maar zonder de achterportieren wordt ie ineens erg vlak.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Kia Rio

Bericht door nvdw »

Ik kan er niks aan doen, maar ik vind hem erg leuk. En niet onbelangrijk, ook een ontzettend sterke aanbieding.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Kia Rio

Bericht door WizardOfOss »

De welving in de flank lijkt met deze kleur wat minder op te vallen, dat maakt hem inderdaad een tikje vlak. En de 5-deurs lijkt wat meer in balans, het achterste ruitje is nu wel erg klein in verhouding tot het portier. Maar desondanks hoort ie nog steeds tot de beter ogende aanbiedingen in dit segment.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Kia Rio

Bericht door HondArd »

Niet echt spannend, maar kan er meer dan mee door.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Kia Rio

Bericht door Leeuw »

wel n etjes, mooie prijs zeg!
Zit wel wat A3 in
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Kia Rio

Bericht door weer een forummer »

:sick:
Plaats reactie