Renault Twizy

De nieuwe modellen worden hier besproken
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Renault Twizy

Bericht door ViveLaFrance »

Autoweek schreef:Renault Twizy vanaf 6.900 euro

Renault heeft op de Salon van Genève de vanafprijs bekend gemaakt van z’n kleine elektrische stadsrakker, de Twizy. Hij gaat minimaal 6.900 euro kosten. Tenminste, dat is voorlopig de Europese richtprijs…
De Twizy is een piepkleine tweezitter, met een lengte 2.32 meter even lang en iets breder dan een gemiddelde motorfiets. Met een draaicirkel van 3,4 meter is-ie volgens z’n makers ontzettend eenvoudig te parkeren en een ideale metgezel in stedelijke gebieden. Hij biedt riant de plaats aan een bestuurder, die eventueel een passagier mee kan nemen die schuin achter hem of haar kan plaatsnemen. Een kleine elektromotor met een piekvermogen van twintig pk is verantwoordelijk voor de aandrijving, als topsnelheid geven de Fransen 75 km/h op. Volgens Renault kan de Twizy op een volgeladen accupakket en onder ideale omstandigheden ongeveer 115 kilometer halen, maar in de meeste gevallen mag je blij zijn met een actieradius van honderd kilometer. De meeste kilometers zal een Twizy echter maken in de stad, dus dat lijkt ons ruim voldoende.
Tijdens de Salon van Genève maakte Renault een Europese vanafprijs bekend van 6.900 euro. Onder invloed van lokale belastingen en regels kan die prijs nog afwijken per land, en over de gevolgen voor Nederland kon Renault nog geen uitsluitsel geven. Naast de aanschafprijs zit je als eigenaar van een Renault Twizy vast aan een maandelijks leasebedrag, waarmee je het accupakket betaalt. Dat maandbedrag komt volgens Renault uit op 45 euro. Deze leaseconstructie gebruikt Renault ook bij klanten die rijden met een elektrische Fluence Z.E. of een Kangoo Z.E.
http://media.autoweek.nl/m/m1gy062bewx5_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1gy062bqhx7_800.jpg
http://media.autoweek.nl/m/m1gy062bcxx6_800.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1gy062b3fxb_800.jpg

Weg met alle brommers en scooters! Ik word hier best vrolijk van :D
Veilig lijkt ie me niet, maar een goed initiatief is het zeker :yes:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Renault Twizy

Bericht door WizardOfOss »

Geinig ding, en toch wel lef dat ze dit aandurven. Al gok ik dat we ook niet lang zullen hoeven wachten op een Nissan-variant, hier in Europa is het nog maar de vraag of mensen er op zitten te wachten, maar in Japan kan het haast niet mis gaan. Al is het maar omdat niet geheel onvergelijkbare wagentjes (maar dan met een voorwiel minder) daar al rondrijden.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Renault Twizy

Bericht door weer een forummer »

Leuk! Laat maar komen. :yes:
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Renault Twizy

Bericht door Leeuw »

Dat wordt of een top of een flop.
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Renault Twizy

Bericht door #3 Micha »

Autoweek schreef:Naast de aanschafprijs zit je als eigenaar van een Renault Twizy vast aan een maandelijks leasebedrag, waarmee je het accupakket betaalt. Dat maandbedrag komt volgens Renault uit op 45 euro. Deze leaseconstructie gebruikt Renault ook bij klanten die rijden met een elektrische Fluence Z.E. of een Kangoo Z.E.
Ik denk niet dat veel mensen daar niet op zitten te wachten, vooral als je 6,9 mille betaalt voor een gekrompen Smart. Maar het neemt niet weg dat het een gaaf ontwerp is. Ik hoop dat het een succes wordt ;).
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Renault Twizy

Bericht door Leeuw »

Niemand zal er op zitten te wachten, maar heel erg veel is het niet.

Het is alleen zo onbekend wat er met de energie prijzen gaat gebeuren.

Hij is leuk, ik zou er zo één nemen. Ik hoef elke dag maar 20km met de auto, en soms iets meer.
Jorg
.
.
Berichten: 136
Lid geworden op: 11 feb 2010, 21:39
Contacteer:

Re: Renault Twizy

Bericht door Jorg »

Het is zeker een gedurfd concept, zeker binnen de grensen van de EU.
Zoals in Azië met de tuk-tuk is dit een geinige variant ervan. Nadeel is dat je dik 6000 euro moet neerleggen voor zo'n voertuig met een heel plastic(!) binnenkant. Prima als je dat voor een brommer betaalt maar voor een auto..
Topsnelheid 70, dus op een 80 km/h weg ect is niet echt handig. Zijn formaat is natuurlijk verrekte handig, overal kan parkeren. Als ik bijna elke dag zie hoe men in de file staat naar de stad, terwijl ze gemakkelijk kunnen fietsen. Kun je niet op tegen een Vespa'tje of de fiets. Zoals bij mij is de fiets of brommer ideaal als je rond of in de stad moet zijn. Dan is een auto nog steeds een kriem.
Wel vind ik het een leuk autootje, door de originele vormen en formaat.
The Future Is One Legend Ahead
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Renault Twizy

Bericht door HondArd »

Je gaat er nooit of te nimmer mee in gaatjes passen waar je met een brommer/motor vaak nog net wel doorheen kan.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Renault Twizy

Bericht door Leeuw »

Als het goed is krijg ik zodra hij in nl is een proefrit in de preview, ik ben heel erg benieuwd.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Renault Twizy

Bericht door WizardOfOss »

HondArd schreef:Je gaat er nooit of te nimmer mee in gaatjes passen waar je met een brommer/motor vaak nog net wel doorheen kan.
Zeker waar, maar aan de andere kant, je krijgt hem wel weer in gaatjes waar je met een normale auto echt kansloos bent. En de lage prijs maakt hem toch ook interessant voor pure stads-rijders. En nog een voordeel t.o.v. een motor(scooter): je hebt er geen extra rijbewijs voor nodig.

Misschien voor Nederland niet het meest geschikte voertuig bij gebrek aan echt grote steden (en dus mensen die nooit daarbuiten komen), maar voor inwoners van een beetje metropool is ie ideaal. En zoals ik eerder al had gezegd: plak er een Nissan-logo op en verkoop hem in Japan, daar wordt het een geheide hit.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie