Mercedes-Benz A-Klasse

De nieuwe modellen worden hier besproken
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Mercedes-Benz A-Klasse

Bericht door Jurjen »

Ik vind 'm super!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mercedes-Benz A-Klasse

Bericht door Leeuw »

Ik weet niet of ik hem super vind, maar wel de mooiste en leukste in dit segment. Een nieuwe BMW 1 is nu helemaal een schliemiel ding.
Wel graag met zo'n sportgrille, staat beter dan die 2 lijntjes
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Mercedes-Benz A-Klasse

Bericht door nvdw »

Dit, of de V40. Beide drukke lijntjesauto's maar ik vind het toch heel aantrekkelijke auto's.

Doe maar de A 180 met DCT svp. Ruimt ook nog eens mooi op met die automaatstengel aan de stuurkolom ;)
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mercedes-Benz A-Klasse

Bericht door WizardOfOss »

Nee, niet mijn auto. Neus is me te log, van opzij heeft ie wel iets maar die knik verpest het, de achterkant is nog het meest geslaagd. En bovenal mis ik iets wat er een typische Mercedes van maakt, er gaat totaal geen klasse van uit. Het is geen vreselijk lelijke auto en ten opzichte van dat oude gevaarte een enorme vooruitgang, maar ik wordt er echt niet hebberig van.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Mercedes-Benz A-Klasse

Bericht door ViveLaFrance »

Autowereld.com schreef:Mercedes-Benz A-klasse klaar voor nieuwe carrière

De A-klasse is dood, leve de A-klasse! Met de nieuwe A-klasse gooit Mercedes-Benz het over een compleet andere boeg; alleen de modelnaam is overeind gebleven. Al het overige start met een schone lei en dat maakt de topklasse in het C-segment interessanter dan ooit.
Wanneer één van de premiummerken een nieuw model presenteert is het ondoenlijk de concurrentie niet even aan te halen. Nu, bij de introductie van de nieuwe Mercedes A-klasse, gaat dat helemaal op. Waarschijnlijk niet eerder kende het C-segment zo’n keur aan modellen uit de hogere regionen. Des te interessanter wordt de strijd in de wetenschap dat de betreffende fabrikanten vrijwel tegelijk met een gloednieuwe compacte middenklasse in deze klassieke autoklasse vertegenwoordigd zijn: Volvo met de V40, Audi met de A3 en Mercedes-Benz dus met de A-klasse. De 1-serie van BMW is al enige maanden op de markt, maar nog kakelvers. Kiezen moet zonder meer nog nooit zo moeilijk zijn geweest.
‘De A van Aanvallen’ kopt het persbericht van de nieuwe Mercedes. Daarmee geeft het merk uit Stuttgart een duidelijk signaal af hoe zij de nieuwe A-klasse zien. Het model is vanaf een leeg vel papier ontsprongen en hoe ervaren Mercedes als autobouwer ook is, ze zullen zeker met een half oog naar de doorgewinterde concurrentie in München en Ingolstadt hebben gekeken.
Ten opzichte van de 1-serie en A3 springt het exterieurdesign van de A-klasse er behoorlijk uit. Dat komt ook omdat het nergens op voortborduurt; de oude A-klasse was immers een kleine MPV. Maar het nadrukkelijk sportieve, dynamische profiel gedrapeerd in het sculptuurachtige omhulsel dat met de CLS werd ingezet komt vooral voort uit het doel om meer jongere klanten te trekken.
Het interieur van de nieuwe A-klasse doet sterk denken aan de B-klasse. Het ontwerp, de lay-out en ook de materialen plus de afwerkingsgraad van beide modellen liggen naar eigen zeggen dicht bij elkaar. Door diverse details zoals de ronde op de SLS geïnspireerde luchtroosters in Silver Chroom uit te voeren heeft Mercedes net wat meer de nadruk willen leggen op de sportievere inborst van de A-klasse. Uiteraard zijn verschillende interieuraankledingen mogelijk en met de Urban, Style en AMG Sport vult Mercedes zelf al enkele thema’s in.
Vervolgens kunnen klanten uiteraard naar hartenlust losgaan op de ellenlange optielijst. Alle noviteiten uit de duurdere Mercedessen zijn ook verkrijgbaar op de nieuwe A-klasse zoals onder andere Pre-Safe, Distronic Plus, grootlichtassistent, rijstrook- en dodehoek-signalering, Active Parking Assist en Linguatronic, het spraakgestuurde systeem van Mercedes. Vermoeidheidsherkenning en Hill Start Assist zijn standaard. Nieuw voor een Mercedes zijn Digital DriveStyle App en Drive Kit Plus waarbij bezitters van een Apple iPhone alle functies van hun smartphone volledig kunnen integreren in het multimediale systeem van de auto. Dat kan al vanaf het Audio 20-systeem dat standaard op de nieuwe A-klasse wordt geleverd, maar komt het beste tot zijn recht via het optionele vrijstaande scherm dat steeds meer gemeengoed begint te worden in de auto-industrie.
Op motorisch vlak wordt een uitgebreide lijn aan benzine- en dieselmotoren aangeboden, allen voorzien van ECO start/stop en turbocharging. De A 180 met 1.6 liter viercilinder en 115 pk trapt het leveringsprogramma af. Hogerop in het benzinegamma vind je de A 200 met tweeliter motor, goed voor 156 pk en de voorlopige krachtigste A-klasse (A 250) met diezelfde viercilinder en 211 pk. Dieselfanaten kunnen hun keuze laten vallen op de A 180 CDI (109 pk/250 Nm), de A 200 CDI (136 pk/300 Nm) en de A 220 CDI (170 pk/350 Nm). Schakelen verloopt normaliter via een handmatige 6-bak, maar indien gewenst kan dit geheel automatisch via de 7G-DCT automaat met dubbele koppeling. Bovendien en voor het eerst is de A-klasse gereed voor 4Matic, het vierwielaandrijvingsysteem van Mercedes-Benz.
Over de komst van een heuse AMG-versie wijdt de fabrikant nog niet uit, maar om daarover toch alvast iets te laten doorschemeren laat men weten dat de prestatiedivisie van Mercedes meteen vanaf de eerste potloodstreep nauw betrokken is geweest bij de ontwikkeling van de A-klasse. In eerste instantie heeft dat ertoe geleid dat de 4,30 meter lange, 1,78 meter brede en 1,43 meter hoge A-klasse qua rijgedrag een overwegend dynamisch karakter kent. Visueel komt dat optimaal tot uiting bij de A-klasse Sport ‘engineered by AMG´ zoals het grijze exemplaar op de foto´s. Met zijn 18 inch wielen, rode remklauwen, AMG-stylingpakket, diverse hoogglans gelakte accenten en zilverkleurige grille in diamandmotief is dit model rechtstreeks afgeleid van de Concept A. Ook een speciaal door AMG ontwikkelde ophanging behoort toe aan deze voorlopig meest hitsige A-klasse die alleen als A 250 en A 220 CDI te koop zal zijn.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mercedes-Benz A-Klasse

Bericht door Leeuw »

Ik heb hem nu 3x gezien (allen Rood) en ik vind het een leuke vlotte bak!
Veel hipper dan de meeste concurrenten van dit segment!

Ook de nieuwe B gezien, maar die maakt wat minder indruk
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Mercedes-Benz A-Klasse

Bericht door Jurjen »

Vandaag even kunnen rijden met een A150cdi (dacht ik, met renault blok).

Erg fijne auto is de nieuwe A geworden. Heel stil en zeker weggedrag, al was deze door de grote wielen wat stuiterig. De besturing is typisch mercedes maar wel lekker direct en zeer precies. Bijzonder is wel dat de stuurbekrachtiging varieert in de bocht, heel bijzonder.

Schitterend interieur, en een erg zuinige motor. Op een traject met een groot stuk snelweg, stad en wat vlot genomen stukken scoorde ik 5,6l/100km. Heerlijke auto.
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Mercedes-Benz A-Klasse

Bericht door nvdw »

De boy racer edition:

Afbeelding
(AutoWeek-bericht)

De specs:
- tweeliter viercilinder turbo met 265 kW (goedemorgen), directe injectie, voldoet al aan Euro6 (inclusief fijnstofeisen)
- 0-100 in 4,6 s en topsnelheid van (uiteraard) 250 km/h
- standaard DCT met zeven versnellingen en 'double declutch'-functie (zal wel iets van automatisch rev-matching zijn)
- start-stop (lol)
- vierwielaandrijving
- heel veel spullen met 'AMG' ervoor
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Mercedes-Benz A-Klasse

Bericht door WizardOfOss »

Me like!

En nu nog een Black Series met alleen aandrijving op de juiste wielen 8-)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Mercedes-Benz A-Klasse

Bericht door Leeuw »

Kolere 265kW, hatseflats
Plaats reactie