Lexus GS

De nieuwe modellen worden hier besproken
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Lexus GS

Bericht door WizardOfOss »

AutoWeek schreef:Donderdag teaserdag: nu de Lexus GS

Als er één teaser over de dam is, volgen er meer. Zoveel is vandaag wel duidelijk. Eerst kwam Alfa Romeo met de 4C, daarna had Cadillac de ATS en nu is het de beurt aan Lexus om te plagen met de nieuwe GS.

Het gaat deze keer zowaar eens niet om een IAA-wereldprimeur. Deze Lexus debuteert namelijk al op 18 augustus tijdens het Pebble Beach Concours d'Elegance in de Verenigde Staten.

De Lexus GS beschikt als eerste model van het merk over de gewijzigde 'L-finesse' designstijl. In de toekomst worden alle productie-Lexussen op deze manier ontworpen. Op de Lexus LF-Ch Concept (foto's 2 en 3) konden we deze stijl al zien. Uiteraard zal de productie-GS behoorlijk op die concept-car lijken.

Belangrijker: door toepassing van een nieuw Dynamic Handling-systeem heeft Lexus de rijeigenschappen van de GS naar eigen zeggen flink verbeterd. Hierdoor wil de luxedivisie van Toyota het Jaguar, BMW, Audi en Mercedes-Benz extra lastig maken.

De Lexus GS komt in twee versies. De sterkste van de twee krijgt een hybride aandrijflijn. Zeer waarschijnlijk wordt dat ook de best verkopende versie, want traditioneel heeft 90 procent van alle verkochte modellen van het merk een hybride aandrijflijn.
Bron

Afbeelding

En voor de volledigheid (nee, echt niet om jullie netvlies weg te schroeien...) nog even de concept:
Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Lexus GS - Teaser alert!

Bericht door Leeuw »

de grille: :emo:

erg erg sneu
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Lexus GS - Teaser alert!

Bericht door HondArd »

Audi heeft niet het alleenrecht op de SFG, maar de rest is ook heel erg Audi. Kom op Lexus! Zo wurm je jezelf nooit tussen de gevestigde orde.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Lexus GS - Teaser alert!

Bericht door ViveLaFrance »

Oei, die wordt me toch lelijk :no:
Vive la France, Vive la Différence
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Lexus GS - Teaser alert!

Bericht door weer een forummer »

De neus is een beetje geïnspireerd op de LFA, zo lijkt het wel.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Lexus GS - Teaser alert!

Bericht door WizardOfOss »

egmCarTech schreef:BREAKING: First images of the 2012 Lexus GS leaked

This is probably the closest you’ll get to seeing the brand-new 2012 Lexus GS before its official debut at the 2011 Pebble Beach Concours d’Elegance in two days.

The images were leaked on China Car Times before the sedan’s official launch.

“The fourth-generation GS has been completely redesigned, inside and out, and will feature the brand’s new design philosophy, with styling cues such as a distinctive new front grille, that will soon be seen on all future Lexus vehicles,” Lexus previously said in a statement.
Bron

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Lexus GS - Teaser alert!

Bericht door ViveLaFrance »

Lexus komt designtechnisch niet van zijn plek. Of het is saai, of het is lelijk. De vierde generatie GS lijkt dit keer de laatste categorie te kiezen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Lexus GS - Teaser alert!

Bericht door WizardOfOss »

Ik moet zeggen, na die concept valt ie me mee. Hoog CT-gehalte. Maar hoe vreselijk ik die in eerste instantie ook vond, na enige gewenning vind ik die eigenlijk best wel fraai. Er is dus hoop..

Toch zouden ze eens goed naar Infiniti moeten kijken, die zijn er toch in geslaagd een consequente en herkenbare eigen stijl neer te zetten die overwegend mooi gevonden wordt. Lexus lijkt nu eindelijk een duidelijk familigezicht te krijgen, maar helemaal overtuigend is dat nog zeker niet.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Lexus GS - Teaser alert!

Bericht door Leeuw »

De grille is beter dan bij de concept. Maar echt strak, sexy of stoer ziet ie er niet uit. Met Wizard ben ik het eens dat hij irl wel mee zal vallen.
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Lexus GS - Teaser alert!

Bericht door weer een forummer »

Om één of andere reden vind ik die malle foto's wel passend.
Plaats reactie