Honda Civic

De nieuwe modellen worden hier besproken
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Honda Civic

Bericht door ViveLaFrance »

http://www.autointernationaal.nl/img/Image/CivicSedan2012EuA2.gifhttp://www.autointernationaal.nl/img/Image/CivicSedan2012EuA4.gif
http://www.autointernationaal.nl/img/fotogroot/CivicSedan2012EuA.gifhttp://www.autointernationaal.nl/img/Image/CivicSedan2012EuA3.gif

Netzo duf als de Amerikaanse versie en het interieur lijkt zelfs goedkoper :no:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Honda Civic

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, alle hoop is nu toch wel gevestigd op de hatchback. Die sedan zal hooguit als hybride te slijten zijn, of wellicht aan een bejaarde voor wie een Jetta te extravagant gestileerd is.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Honda Civic

Bericht door Leeuw »

Ik kan me nog vaag herinneren dat ik vroeger (ja lang geleden) zei "van die Japanners is Honda het leukst, die hebben wel wat sportieve en leuke modellen"

maar nu: Honda, sportief :lol:

Pas zag ik weer 1 van de 7 verkochte CR-Z Moehahaha goed bezig jongens :emo: al die ontwikkelingskosten in zo'n superflop
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Honda Civic

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:Ik kan me nog vaag herinneren dat ik vroeger (ja lang geleden) zei "van die Japanners is Honda het leukst, die hebben wel wat sportieve en leuke modellen"
Wat mij betreft bezit Mazda die positie al jaren. Met Nissan in het kielzog.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Honda Civic

Bericht door WizardOfOss »

Ik krijg inderdaad steeds meer de indruk dat Honda de Europese markt laat lopen. Kijk naar het huidige aanbod:
- Jazz zal best een prima auto zijn, maar het is domweg niet waar de Europese consument (afgezien van een enkele bejaarde) op zit te wachten.
- Civic was de positieve uitzondering, hooguit wat te extreem voor de wat conservatieve autokoper/
- Insight is vooral een matige kopie van de Prius
- CR-Z is zeker leuk maar teveel een niche-model
- Accord is in het begin om zeep geholpen door een debiel, volslagen wereldvreemd prijsbeleid, een blunder van dusdanige proporties dat de huidige, zeer reële prijsstelling dat niet meer goed kan maken. En waar zijn de 20%-varianten?
- CR-V was prima toen de concurrentie nog voornamelijk kwam van Koreanen van de oude stempel en de SUV sowieso nog populair was, maar in de huidige markt zinloos.

Zoals ik eerder al zei, alle hoop is gevestigd op de Civic hatchback. Dat zal een voltreffer moeten zijn, anders gaat Honda heel hard Mitsubishi, Subaru en Daihatsu achterna. Dat zou toch eeuwig zonde zijn.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Honda Civic

Bericht door HondArd »

Ik kan me wel redelijk vinden in de kritieken die hierboven geschetst zijn, maar hoewel de Insight wel degelijk gelijkenissen vertoont met de Prius, wordt die door de consument die zo'n ding desondanks aanschaft wel degelijk erg gewaardeerd. De Jazz idem dito. Dus ergens doen ze bij Honda wel iets goeds, alleen is de groep die ze aanspreken wel erg klein. Maar gaat dat ook niet op voor Lancia? Ook zo'n merk wat niet een grote groep aanspreekt, maar waar je de meerwaarde ten opzichte van andere merken gewoon moet willen zien.

Dan de huidige Civic: niet verkeerd, maar de vorige vierdeurs was leuker (vooral die dubbel ronde achterlichten van het model van voor de falelift :loveit: Dashboard ziet eruit dat ik daar hele goede vriendjes mee kan gaan worden. Afgaande op die foto kan je helemaal niet zeggen of het interieur goedkoper is, hooguit lijkt het opgeruimder.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Honda Civic

Bericht door WizardOfOss »

Volgens mij waren we het er hier ook wel aardig over eens dat enig nog resterend bestaansrecht van Lancia berust op sentimentele waarde.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Honda Civic

Bericht door HondArd »

Gedeeltelijk wel, want in die aankomende gerecyclede Chryslers gaat natuurlijk niemand trappen. Maar dan blijven de Yp, de Musa en de Delta nog over. Of ze kunnen de vergelijking met klassegenoten ruimschoots aan, en/of ze bieden net iets anders dan anders waardoor ze voor een bepaalde, selectieve groep consumenten die verder durven kijken dan de oprijlaan van de buurman wel degelijk meerwaarde hebben.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Honda Civic

Bericht door Leeuw »

Ik denk niet dat Honda Lancia als voorbeeld ziet, en als ze dat wel hebben heb ik nog minder respect voor Honda gekregen.

Lancia is echt niets meer waard, jammer maar waar.

De Honda Insight is een extreem slechte auto, klein slecht afgewerkt en rijdt voor geen meter.
De Prius is nog een auto, de Insight is echt niks
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Honda Civic

Bericht door HondArd »

Leeuw schreef:De Honda Insight is een extreem slechte auto, klein slecht afgewerkt en rijdt voor geen meter.
Daar denken de mensen die er daadwerkelijk één hebben toch echt heel anders over.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie