Porsche 911 (991)

De nieuwe modellen worden hier besproken
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Porsche 911

Bericht door nvdw »

Een van de taken van een versnellingsbak is ervoor zorgen dat de motor zoveel mogelijk in het optimale werkgebied blijft. Dat werkgebied kan het toereninterval zijn waarin de motor het efficiëntst werkt, of het meeste vermogen afgeeft. Dieselmotoren in vrachtauto's werken meestal tussen 1000 en 1500 toeren. Wil je dat ze dat doen op elke gegeven snelheid tussen pakweg 0 en 90 km/u, dan heb je veel versnellingen nodig.

Ik weet zeker dat een 911 prima uitkomt met vijf versnellingen, en dat je dan die laatste versnelling zelfs nog een soort overdrive kunt maken op de manier zoals nu de zevende gebruikt wordt. Motoren van nu zijn zo soepel, dat het nuttige toerenbereik veel groter is geworden. Kijk maar naar die koppelkrommes van tegenwoordig, dat zijn tafelbergen. Maar ja, je hebt nu de NEDC-verbruikshomologatietest en dan krijg je dit soort fratsen. De reden dat Porsche je met zeven versnellingen opzadelt is omdat één testexemplaar in een laboratorium dan een heel mooi verbruik neerzet. Prima, al gaven ze het ding tien versnellingen, maar dan ga ik ze niet meer met de hand inleggen. Automaat FTW zeg ik dan...
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Porsche 911

Bericht door WizardOfOss »

Leeuw schreef:Ik weet het niet, maar het lijkt mij juist wel lekker als je een krachtige auto hebt dat 5 versnellingen voldoende is en mogelijk zelf sneller (indien handbak)

Zit ik fout?
Bij 6-bakken zie je anders vaak de keuze tussen een 6e rijversnelling (welke bijvoorbeeld in de laatste Impreza node werd gemist in zowat elk vergelijk met de Mits Evo) of een pure overdrive om het verbruik en geluid te drukken. Hier heb je gewoon beiden in één bak. Valt wat voor te zeggen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Porsche 911

Bericht door ViveLaFrance »

nvdw schreef:En hoezo houdt Porsche je voor de gek? Ja, de 911 mag dan misschien de Golf onder de sportauto's zijn, maar dat vind ik ook juist zijn kracht. Je weet wat je krijgt, het zit goed in elkaar, is ontzettend veelzijdig en heeft voor ieder wat wils. Ja, als je een Turbo of iets dergelijks wilt, dan is de keuze in autoland reuze, want dan kun je ook nog voor een Audi R8 of een Ferrari gaan. Maar voor een 911 Carrera zijn niet zoveel gelijkaardige alternatieven.
De 911 is qua design gewoon banaal. Het is een sportauto, dus ik reken het Porsche extra aan.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Porsche 911

Bericht door nvdw »

Wat had je dan verwacht?
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Porsche 911

Bericht door ViveLaFrance »

nvdw schreef:Wat had je dan verwacht?
Oh niets hoor, maar ik vind het elke keer weer een teleurstelling waardoor Porsche voor mij wegzakt op de ladder van opzienbarende sportwagenmerken. Zelfs een Golf evolueert meer....
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Porsche 911

Bericht door nvdw »

Tsja... ik kan Porsche moeilijk iets verwijten. Ik denk dat je dat oerconservatisme vooral bij de kopersgroep moet zoeken. Die willen gewoon de 911 zoals ze die al vijftig jaar kennen. Die willen die boxermotor achterin, dat profiel, die koplampen.

Dat Porsche niet vernieuwt of wat ook, dat gaat er bij mij niet in. Dat heeft een Carrera GT wel aangetoond, of de introductie van de Cayenne, los van wat je daar voor oordeel over velt.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Porsche 911

Bericht door Leeuw »

Ik ben het wel behoorlijk met Chris eens. Ik verwacht van een sportwagenmerk ook meer, meer durf, meer design en meer x-factor.

Dat wij daar ongeveer de enige in zijn bewijst de verkoop van de Porsche's want dat gaat lekker.
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Porsche 911

Bericht door nvdw »

Precies... als je durf, design en vernieuwing op een 911 wilt toepassen, dan krijg je geen 911. Maar X-factor heeft een 911 wel degelijk. Als er een langsrijdt weet zelfs de grootste kluizenaar wat het is.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Porsche 911

Bericht door weer een forummer »

nvdw schreef:Maar X-factor heeft een 911 wel degelijk. Als er een langsrijdt weet zelfs de grootste kluizenaar wat het is.
Nou! Ik wilde al zeggen, als 1 auto een X factor heeft, dan is het wel de 911!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Porsche 911

Bericht door ViveLaFrance »

nvdw schreef:Tsja... ik kan Porsche moeilijk iets verwijten. Ik denk dat je dat oerconservatisme vooral bij de kopersgroep moet zoeken........Dat Porsche niet vernieuwt of wat ook, dat gaat er bij mij niet in. Dat heeft een Carrera GT wel aangetoond, of de introductie van de Cayenne, los van wat je daar voor oordeel over velt.
De Carrera GT is een positieve uitzondering. Verder vind ik Porsche weinig tot niet vernieuwend qua concepts. Ieder gezond bedrijf wil andere doelgroepen aanspreken, maar de Duitsers lijken genoegen te nemen met oud geld. Zie de Panamera :bonk: Hoe goed ook, meer dan een verlengde 911 is het niet. De Cayenne heeft Porsche weer gezond gemaakt. Nota bene een auto die historisch gezien totaal geen Porsche kan zijn. En ook al is het neusje 911-achtig (hoezo makkelijk?) en rijdt ie prima, hij had nooit gebouwd mogen worden. Ze hadden zoals Tom in andere woorden zegt zichzelf meer moet uitdagen, maar nee, men koos voor conformisme, want ook Porsche-klanten willen vast wel een dikke SUV naast hun 911 Carrera.
Waar VW en Audi continu aangevallen worden op hun behoudendheid gaat dit ook op voor Porsche.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie