Porsche 911 (991)

De nieuwe modellen worden hier besproken
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Porsche 911 (991)

Bericht door ViveLaFrance »

De eerste officiële beelden van de nieuwe :lol: 911 zijn binnen:

http://www.autoblog.nl/gallery/Porsche/911_991/slides/Porsche_991_01.jpghttp://www.autoblog.nl/gallery/Porsche/911_991/slides/Porsche_991_02.jpghttp://www.autoblog.nl/gallery/Porsche/911_991/slides/Porsche_991_03.jpghttp://www.autoblog.nl/gallery/Porsche/911_991/slides/Porsche_991_04.jpghttp://www.autoblog.nl/gallery/Porsche/911_991/slides/Porsche_991_05.jpghttp://www.autoblog.nl/gallery/Porsche/911_991/slides/Porsche_991_07.jpg

Volgens mij zijn Porsche en Audi niet alleen in strijd wat betreft het sportieve modellenaanbod, maar ook voor de titel 'Evolutiemerk van de Eeuw' :bonk:
Hoe dan ook, zelfs de minuscule aanpassingen doen de 911 geen goed. Als het nu een tijdloos, sportief ontwerp was die met de jaren rijpt, had ik nog respect gehad voor Porsche, maar met een 911 op de oprit maak je bij mij al jaren geen indruk meer.
Laatst gewijzigd door ViveLaFrance op 29 nov 2018, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Porsche 911

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, een 911 is nu eenmaal een 911, die kan er onmogelijk heel anders uitzien, want dan krijgt ie wel een ander nummer of naam. Dat gezegd hebbende, dit is zeker geen vooruitgang. Vooral de achterkant is het ouderwetse 911-karakter totaal kwijt.

Als Audi ook maar één echt legendarisch model gehad zou hebben, dan zou hun evolutiedesign gerechtvaardigd zijn, en desnoods een op dat legendarische model gebaseerd familiegezicht. Maar bij Audi is het eerder devolutie van best aardige modellen naar de perfecte saaiheid.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Porsche 911

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Als Audi ook maar één echt legendarisch model gehad zou hebben, dan zou hun evolutiedesign gerechtvaardigd zijn
Dus jij vindt het prima wat Porsche doet? Nou, ik niet! Kleurloos merk is het aan het worden. Alleen de Cayman heeft nog iets van eigenheid in zich, maar kan ook een 911 op sterk water genoemd worden.
Vive la France, Vive la Différence
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Porsche 911

Bericht door weer een forummer »

De 911 begint voor Porsche inderdaad een beetje een probleem te worden. Schrappen ze het model uit het programma dan is het waarschijnlijk gedaan met het merk. Van het concept mag niet teveel worden afgeweken vandaar waarschijnlijk steeds kleine aanpassingen. Ik vind het wel knap dat de auto nog steeds meedoet in de top van het duurdere sportautosegment. De 911 is een icoon en nog steeds de maatstaf voor andere supersportwagenmerken.

Overigens wordt wel op gepaste wijze afscheid genomen van de 997. Deze kreeg ik gisteren na een gesprekje mee bij een Porschedealer tijdens een dealerrondje om de verzameling weer eens te spekken.

Afbeelding
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Porsche 911

Bericht door ViveLaFrance »

weer een forummer schreef:Schrappen ze het model uit het programma dan is het waarschijnlijk gedaan met het merk.
Nee hoor, de Cayenne trekt toch de kar.
weer een forummer schreef:Van het concept mag niet teveel worden afgeweken vandaar waarschijnlijk steeds kleine aanpassingen.
Mag het niet of willen ze niet? ;)
Als ze een niet-Porsche als de Cayenne kunnen slijten, hebben ze vast meer bewegingsvrijheid voor de 911 dan ze denken.
Vive la France, Vive la Différence
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Porsche 911

Bericht door weer een forummer »

Ik kan mij voorstellen dat ze niet willen afwijken van het concept. De 911 is nog steeds intens populair. Als jongetje droomde ik (ook) over een 911 en lekkere wijven natuurlijk maar dat is een ander onderwep dat hier niet thuishoort.
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Porsche 911

Bericht door Jurjen »

Schitterende achterzijde! Zijn er ook al foto''s van de gefacilifte voorkant?
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Porsche 911

Bericht door WizardOfOss »

ChrisRenault schreef:Dus jij vindt het prima wat Porsche doet? Nou, ik niet! Kleurloos merk is het aan het worden. Alleen de Cayman heeft nog iets van eigenheid in zich, maar kan ook een 911 op sterk water genoemd worden.
Sterker nog, wat mij betreft zouden ze nog wat verder terug mogen gaan naar de basis, de 993 blijft naar mijn mening toch de laatste echte 911.

Bij de overige modellen zou ik wel graag wat meer creativiteit willen zien, maar heel onbegrijpelijk vind ik die keuze ook niet. Een Cayenne zonder duidelijk herkenbaar Porsche-gezicht had nog niet half zo goed verkocht.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Porsche 911

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Sterker nog, wat mij betreft zouden ze nog wat verder terug mogen gaan naar de basis, de 993 blijft naar mijn mening toch de laatste echte 911.
Ben ik met je eens. Ik heb niks tegen de kwaliteiten van de 911, hij is optisch alleen zo soft geworden :sick:
WizardOfOss schreef:Een Cayenne zonder duidelijk herkenbaar Porsche-gezicht had nog niet half zo goed verkocht.
Porsche-gezicht? :lol: De eerste generatie had bijna een Nissan Micra-front en de huidige is ontzettend Koreaans.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Porsche 911

Bericht door WizardOfOss »

Aziaten jatten toch altijd alles? Blijkbaar hebben ze dan goed van Porsche gejat, vandaar de gelijkenis ;)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie