Porsche 911 (991)
-
- .
- Berichten: 2458
- Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
- Contacteer:
Re: Porsche 911
De neus van de Cayenne is onmiskenbaar Porsche en geïnspireerd op (hoe kan het ook anders) de 911. Ik vind eigenlijk dat de laatste 911 gebaseerd op de oer 911 de 964 was. De 997 was wel weer een forse verbetering ten opzichte van de 996.
Re: Porsche 911
Die 911 begint onderhand wel heel erg uitgemolken te raken.
"The closest to reality car that money can buy"
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Porsche 911
Ja, en dan te bedenken dat de nieuwe iets van 80 uitvoeringen gaat krijgen...HondArd schreef:Die 911 begint onderhand wel heel erg uitgemolken te raken.
Vive la France, Vive la Différence
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Porsche 911
Autoweek schreef:Het publieke geheim Porsche 911 (991) ontrafeld!
We zagen 'm al zo vaak opduiken op spyshots, maar nu hebben we dan eindelijk fabrieksbeeld van de Porsche 911, generatie 991. Zoals vaker het geval is, is dat eerder dan de fabrikant zelf voor ogen had.
Uiteraard is het lijnenspel van de 991 een zorgvuldige evolutie van hetgeen wat we in de afgelopen jaren al op de 997-generatie voorbij zagen komen. Toch veranderen de dimensies behoorlijk: de 991 is 4,49 meter lang, 1,87 meter breed en 1,29 meter hoog. Daarmee is-ie 56 millimeter langer, 65 millimeter breder en 11 millimeter lager dan de 997. Deze veranderingen heeft Porsche naar eigen zeggen doorgevoerd om de stabiliteit en tegelijkertijd ook de interieurruimte te vergroten.
De 991 deelt componenten van z'n voorkant (inclusief de wielophanging) met de nieuwe generatie Boxster. De multilink achterwielophanging is er echter exclusief voor de 991. Het chassis is voor een belangrijk deel van aluminium, net als het koetswerk. Hierdoor ligt het gewicht 45 kilogram lager ten opzichte van de 997, ondanks de grotere wielen en remmen.
Aan de achterkant zien we de grootste veranderingen. De achterlichten zijn smaller en Porsche heeft de elektrisch opklapbare spoiler aangepast, waardoor deze meer downforce genereert. Bovendien zijn er nog maar drie ventilatieopeningen op de motorkap, dat waren er vijf.
De 991 heeft ook weer zescilinder boxermotoren onder de kap. In de Carrera heeft deze een cilinderinhoud van 3,4 liter en een vermogen van 350 pk, in de Carrera S ligt een 3,8-liter boxermotor met 400 pk. De Carrera heeft twee uitlaatpijpen, de S vier. Opvallend genoeg biedt Porsche ook een handgeschakelde zevenbak in de 991 aan. De zevende versnelling is een 'overdrive' om het verbruik te beperken.
De Porsche 991 debuteert op de IAA in Frankfurt in september. We verwachten 'm rond de jaarwisseling bij de dealers.
Vive la France, Vive la Différence
Re: Porsche 911
De 993, was wel een echt mooie 911.
De laatste 997 vond ik al erg gladjes en Audi trekjes vertonen (qua sleekheid(?))
deze is weer gladder, en glad hoeft niet bij een sport-auto
De laatste 997 vond ik al erg gladjes en Audi trekjes vertonen (qua sleekheid(?))
deze is weer gladder, en glad hoeft niet bij een sport-auto
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Porsche 911
Ik vind zo'n handgeschakelde 7-bak echt fantastisch, en de nieuwe 911 een schitterende auto.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Porsche 911
KloptJurjen schreef:Ik vind zo'n handgeschakelde 7-bak echt fantastisch
Klopt nietJurjen schreef:en de nieuwe 911 een schitterende auto.
De 911 is in sportwagenland gewoontjes. Eigenlijk wordt je als klant netzo voor de gek gehouden als VW doet met de Golf. Ah, nu snap ik de fusie...
Vive la France, Vive la Différence
Re: Porsche 911
Hoe grappig, nieuw, gek of maf het ook is dat Porsche zeven versnellingen in een H-patroon propt: wat mij betreft markeert dit het 'jump the shark'-moment van de handbak. Nog even en we krijgen 2x4 versnellingen, dus dat je een soort 'hoog en laag'-instelling krijgt zoals vrachtauto's van vroeger. To each his own, maar als ik de poen had ging ik lekker voor die PDK.
En hoezo houdt Porsche je voor de gek? Ja, de 911 mag dan misschien de Golf onder de sportauto's zijn, maar dat vind ik ook juist zijn kracht. Je weet wat je krijgt, het zit goed in elkaar, is ontzettend veelzijdig en heeft voor ieder wat wils. Ja, als je een Turbo of iets dergelijks wilt, dan is de keuze in autoland reuze, want dan kun je ook nog voor een Audi R8 of een Ferrari gaan. Maar voor een 911 Carrera zijn niet zoveel gelijkaardige alternatieven.
En hoezo houdt Porsche je voor de gek? Ja, de 911 mag dan misschien de Golf onder de sportauto's zijn, maar dat vind ik ook juist zijn kracht. Je weet wat je krijgt, het zit goed in elkaar, is ontzettend veelzijdig en heeft voor ieder wat wils. Ja, als je een Turbo of iets dergelijks wilt, dan is de keuze in autoland reuze, want dan kun je ook nog voor een Audi R8 of een Ferrari gaan. Maar voor een 911 Carrera zijn niet zoveel gelijkaardige alternatieven.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Re: Porsche 911
Ik weet het niet, maar het lijkt mij juist wel lekker als je een krachtige auto hebt dat 5 versnellingen voldoende is en mogelijk zelf sneller (indien handbak)
Zit ik fout?
Zit ik fout?