Porsche 911 (991)

De nieuwe modellen worden hier besproken
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Porsche 911

Bericht door ViveLaFrance »

Hier en hier van Porsche zelf.

Het is overigens niet per sé mijn mening, want je kunt 'succesvol' inderdaad breed interpreteren. Wellicht is er al een auto die de Carrera GT heeft ingehaald op welke manier dan ook.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Porsche 911

Bericht door WizardOfOss »

ChrisRenault schreef:Sneller een supercar op de markt brengen. Daar neemt Porsche soms wel erg veel tijd voor wat ik symbolisch vind voor de verspreide aandacht om makkelijk te scoren. De Carrera GT is alweer een tijdje geleden en de 918 Spyder komt pas in 2013.
Porsche is traditioneel geen merk wat draait op exoten, maar altijd al op bread-and-butter sportwagens. Wat was de laatste echt heftige straat-Porsche voor de Carrera GT? De straatversie van de 911 GT1 is alweer uit 1996. Daarvoor kom je op de 959 uit, uit 1986. Zo hebben ze er gewoon netjes eentje per decennium, de 918 komt eigenlijk zelfs een tikje vroeg.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Porsche 911

Bericht door ViveLaFrance »

Oké, kom maar snel met de Cajun dan en doe er nog een compacte Panamera bij. Chapeau Porsche! :clap:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Porsche 911

Bericht door HondArd »

Ik moet Chris wel gelijk geven dat ze de 911 tot in den treure uit blijven melken. Ze kunnen toch ook met iets compleet anders komen wat doorborduurt op hetzelfde concept? De (razend succesvolle) 356 is ooit (met succes) opgevolgd door die 911. En zet de 356 en de eerste 911 maar eens naast elkaar: meer verschillen onderling dan tussen de eerste en de laatste 911 (onderhuids is het een ander verhaal, maar daarvoor moet je verder kijken). Maar allebei hebben ze gemeen dat er een boxermotor achterin ligt. Voor de clieëntele hoeven ze het niet te doen, de meeste kopers van een 911 waren nog niet eens geboren toen de eerste en/of tweede reeks 911 op de markt waren.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Porsche 911

Bericht door Martin »

http://www.bpcgp.hu/old/letoltes/2006/kepek_izelito/23_1964_porsche356_.jpg
356 1964
http://62.197.133.156/picture_library/pmotion.jpg
911 1964
http://www.autoblog.nl/gallery/Porsche/911_991/slides/Porsche_991_02.jpg
911 2011

Ik zie toch 2 totaal verschillende auto's als ik beide 911's vergelijk en vind het verschil niet kleiner dan tussen bijvoorbeeld een Aston Martin DB5 en DB9. Daarbij vind ik dat Aston Martin de bekende lijn van hun auto's sowieso meer uitmelkt dan Porsche. Zij hebben ook een vierdeurs auto's, alleen kun je daar niet fatsoenlijk achterin zitten.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Porsche 911

Bericht door WizardOfOss »

De 356 was best een succes, maar in 18 jaar zijn er van de 356 minder verkocht dan dat er nu jaarlijks van de 911 over de toonbank gaan. Uiteraard was Porsche toen nog een merk met een andere status en was de markt anders, maar toch.

En met Martin eens, het enige wat nog echt over is gebleven is de type-aanduiding, in feite kan je vanaf de 996 spreken van een totaal nieuw model.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Porsche 911

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef:De (razend succesvolle) 356 is ooit (met succes) opgevolgd door die 911. En zet de 356 en de eerste 911 maar eens naast elkaar: meer verschillen onderling dan tussen de eerste en de laatste 911
Touché! Goede weergave van de banaal geworden 911 :thumbup:
WizardOfOss schreef:En met Martin eens, het enige wat nog echt over is gebleven is de type-aanduiding, in feite kan je vanaf de 996 spreken van een totaal nieuw model.
Dat zei VW ook toen ze van de Golf III naar de Golf IV gingen :lol:
Martin schreef:Zij hebben ook een vierdeurs auto's, alleen kun je daar niet fatsoenlijk achterin zitten.
Een Panamera is niet veel ruimer is mijn ervaring. Blijft lachen, (bijna) 5 meter lange auto's met beperkte ruimte achterin :clown:

Het gaat me trouwens niet om wie er meer aan uitmelken doet. Audi krijgt continu op z'n broek en ook BMW moet bij de laatste nieuwe modellen kritiek incasseren. Van Porsche en Aston Martin moet het eveneens gezegd kunnen worden.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Porsche 911

Bericht door Martin »

Welk merk doet het wel goed dan?
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Porsche 911

Bericht door WizardOfOss »

@Chris, dan moet jij Morgan wel helemaal een belachelijk merk vinden, toch?

Een 911 is een 911. Nou ja, bijna dan, ze zijn een keer met een schoon stuk papier begonnen en hebben daarop geprobeerd dezelfde auto te tekenen, de 996 dus. Voor de rest zijn het in feite steeds facelifts geweest. Dat is wat de Porsche-koper duidelijk heeft laten blijken te willen. De verkoopcijfers bewijzen het gelijk. Dat kan je jammer vinden, maar Porsche zou wel stapelmesjogge zijn om hun kip met gouden eieren te slachten.

En uiteraard mag op elk merk kritiek geleverd worden. Ik kan moeilijk anders zeggen, anders mag ik die wanstaltige Rapide drek niet meer afbranden ;)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Porsche 911

Bericht door weer een forummer »

Ik heb de Rapide gisteren bij Kroymans gezien. In het echt ziet hij er een stuk beter uit dan op de foto (dit geldt ook voor de Mulsanne).

Hoewel de auto helemaal door geëvolueerd is, kun je duidelijk zien dat de 911 afstamt van de eerste 911/901/902 modellen. Dat geeft niets. In tegenstelling tot anderen op dit forum kan ik nog geen genoeg krijgen van de 911. Wat een icoon!
Plaats reactie