Alpina D5 BiTurbo

De nieuwe modellen worden hier besproken
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Alpina D5 BiTurbo

Bericht door ViveLaFrance »

Autoweek schreef:Ook nog bij Alpina: D5 Bi-Turbo

Bij Alpina ging alle aandacht uit naar de B6 Convertible, maar ze hadden nog een andere nieuwigheid, de D5 Bi-Turbo. Niet zo uitbundig wellicht als de cabrio, maar wel geweldige prestaties en een aanzienlijk minder desastreus verbruik.
Met een standaard 535d hoef je je natuurlijk al niet echt te schamen bij het stoplicht, maar bij Alpina weten ze van aanpakken en dus ging de zes-in-lijn stevig op de schop. Het inlaattraject werd aangepakt om de motor beter te kunnen ademen en ook het koelsysteem werd grondig herzien. In combinatie met de gewijzigde turbodruk en motormanagement systeem resulteert dat in een vermogen van 350 pk, 37 pk meer dan de ‘donorauto’.
Gekoppeld aan een achttraps automaat met gewijzigde schakelsoftware schiet de D5 in 5,2 seconden naar de 100 en op de Autobahn laat je met een topsnelheid van 270 kilometer per uur de meesten wel achter je. Overigens is de D5 er ook als Touring, die heeft een tiende van een seconde meer nodig voor het bekende sprintje en gaat vier kilometer per uur minder hard. Als gemiddeld verbruik geeft Alpina 6,2 liter per 100 kilometer op, of 6,5 liter voor de Touring. Heel redelijk dus voor een auto met een dergelijk vermogen.
Zoals we van Alpina gewend zijn blijft het niet bij wat tovenarij met de motor, maar wordt de auto zowel van buiten als van binnen aangepast. Van buiten onderscheidt de Alpina zich van gewone BMW’s door een voorspoiler en achterop prijken vier uitlaatpijpen en een diffusor. Xenon-verlichting is standaard en ook speciale 20” wielen met 255/35ZR20 rubber vóór en 285/30ZR20 achter behoren tot de standaarduitrusting.
Binnenin is er een standaard lederen interieur met veelvoudig verstelbare sportstoelen, een met de hand gestikt lederen stuurwiel en een blauw Alpina instrumentenpaneel. Uiteraard kan elke D5 aan de specifieke wensen van de klant worden aangepast. Over de prijzen wordt uiteraard niet gesproken, maar gezien de mate van exclusiviteit zal het prijskaartje waarschijnlijk wel zes cijfers voor de komma hebben.
http://media.autoweek.nl/m/m1eyuonbgfup.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1eyuonbphus.jpg
http://media.autoweek.nl/m/m1eyuonbnkut.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1eyuonblkuu.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1eyuonbj1uv.jpg
Meer!

Lekker hoor! Een Touring graag 8-)
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie