Hyundai Eon

De nieuwe modellen worden hier besproken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Hyundai Eon

Bericht door nvdw »

Niet bedoeld voor onze contreien, maar desalniettemin erg interessant, deze Hyundai Eon.

Afbeelding

Waarom? Omdat hij in India (waar hij gebouwd en verkocht wordt) best wel eens een heel populaire auto kan worden. De Maruti Alto (bij ons het model dat de voorloper was van het huidige) kost ongeveer evenveel, maar is aanmerkelijk ouder; een Eon kost omgerekend 4.000 euro. Maruti-Suzuki is al jaren marktleider in India, maar wordt aan alle kanten bestookt door 'de concurrentie' in het algemeen, waaronder dus Hyundai.

De Eon is een vrij minimalistisch aangekleed geval naar Europese begrippen; de bestuurdersairbag (!) is alleen standaard op de duurste uitvoering. Ergens tussendoor komen daar airco en stuurbekrachtiging bij, in die volgorde. Motortje is een driecilinder met iets meer dan 800 cc, waar dan wel weer 55 pk uit komt.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Hyundai Eon

Bericht door Leeuw »

Ik vind hem redelijk duur voor zo'n karig ding.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Hyundai Eon

Bericht door ViveLaFrance »

Inderdaad, een Fiat Panda heb je in ons land voor nog geen 7 mille en is aanmerkelijk beter uitgerust, krachtiger en ziet er beter uit. Ik vind het ook niet meer dan logisch dat Hyundai met deze auto Suzuki van de mat speelt gezien de leeftijd van de voorlaatste Alto.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Hyundai Eon

Bericht door nvdw »

Ja, voor ons is het niet zo interessant. Tegen de tijd dat je de hele handel naar Europees niveau hebt getild (airbags, ABS etc) zit je inderdaad zo op zeven mille. Maar in India maken die drieduizend euro wel degelijk verschil. Ik denk dat de tweedehandsmarkt ook heel anders in elkaar steekt, met een vrij geringe afschrijving vanwege een groeiende vraag naar auto's bij een relatief laag aanbod.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Hyundai Eon

Bericht door Leeuw »

Ik ben niet op de hoogte van wat iemand in India kan betalen, maar 4000,- lijkt mij heel veel geld voor iemand in India.
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Hyundai Eon

Bericht door nvdw »

Dat is het ook: maar vergeet niet dat zeker in de rijkere regio's het besteedbaar inkomen rap toeneemt. Waarom denk je anders dat zoveel fabrikanten in India als afzetmarkt investeren?
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Hyundai Eon

Bericht door HondArd »

India hoort qua inwonertal tot de top twee van de wereld, de nummer drie volgt op erg ruime afstand. Stel dat 5% van de Indiaase bevolking maar in staat is om een auto te kopen, dan heb je een afzetmarkt ter grootte van de complete bevolking van Frankrijk.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie