Autoweek schreef:Scion FR-S maakt coupétrio compleet
Toyota en Subaru wisten sportautominnende mensen de afgelopen dagen al warm te maken voor hun GT 86 en BRZ, nu is het tijd voor de laatste van het trio: de Scion FR-S.
De Scion FR-S is technisch uiteraard zeer verwant aan de Toyota GT 86 en Subaru BRZ. Dat betekent ook nu weer dat een 2,0-liter boxermotor z’n krachten loslaat op de achterwielen. Schakelen gaat met de hand via een zesbak of een automatische transmissie met flippers achter het stuur.
Mocht je deze Scion de leukste van de drie vinden, dan heb je pech: de FR-S komt alleen in de Verenigde Staten op de markt. De Amerikanen kunnen ook voor de Subaru BRZ kiezen, maar de Toyota GT 86 gaat aan hun neuzen voorbij. De verkoop van de Scion FR-S start in de lente van 2012. Wij moeten tot de zomer van 2012 wachten op de GT 86.
In de VS verwacht ik een hoop animo voor de Scion. Daar zal de auto waarschijnlijk als betaalbaar en sportief neergezet worden. Hier denkt men aan dik 40 mille
Best een leuke coupe, niets meer en niets minder. Net zoals het vroeger was, prima dus. Ik hoop op een nette prijs zodat er lekker wat van verkocht wordt. En dat er weer meer leven komt in de Japanse sportauto brouwerij
Het uitelijk is toch compleet niet relevant bij deze auto?
We krijgen (God en Allah zijn geprezen) een relatief (hoe relatief moet nog blijken) auto van 1200kg, met een 200pk sterke atmosferische motor met achterwielaandrijven. Dat is toch simpelweg fantastisch!
Ik kijk echt zeer uit naar de introductie hier in NL en hoop er ooit een rondje mee om de kerk te rijden.
Jurjen schreef:Het uitelijk is toch compleet niet relevant bij deze auto?
De tijd dat sportauto's lekker moeten smoelen lijkt voorbij
Uiterlijk vind ik zeker relevant, helemaal als je hetzelfde model aan 3 merken uitleent. Een Aygo wijkt meer af van een C1...