Honda N Series

De nieuwe modellen worden hier besproken
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Honda N Series

Bericht door #3 Micha »

ChrisRenault schreef:En dan zou ik slechte smaak hebben :twisted:
Ja, dit bewijst het.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Honda N Series

Bericht door WizardOfOss »

nvdw schreef:Honda heeft Europa waarschijnlijk zeer laag op de prioriteitenlijst geschaald. Of dat nu het gevolg is of de oorzaak van de lage verkoopcijfers laat ik dan maar in het midden...
Het lijkt inderdaad een vicieuze cirkel, waarbij ze niet het lef hebben een keer het roer om te gooien. Uiteraard is een specifiek Europees model voor het A en zeker ook het B-segment een gok, maar als ze zo door blijven modderen kunnen ze er net zo goed meteen de stekker eruit trekken.
#3 Micha schreef:
ChrisRenault schreef:En dan zou ik slechte smaak hebben :twisted:
Ja, dit bewijst het.
Toch wel mooi eigenlijk, op Chris na iedereen eensgezind positief over een Honda. Als Ard dit toch eens zag...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Honda N Series

Bericht door ViveLaFrance »

Zo wordt de wansmaak in stand gehouden hè ;)
Maar eh, niet te snel conclusies trekken, want ik heb Bert nog niet gezien in dit topic. Hij kreeg vast een hartverzakking bij de eerste post :twisted:
Vive la France, Vive la Différence
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Honda N Series

Bericht door weer een forummer »

eerlijk gezegd vind ik die tweede op de allereerste foto van dit topic wel geinig.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Honda N Series

Bericht door ViveLaFrance »

Overloper! :twisted:
Waar zijn de echte liefhebbers...
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Honda N Series

Bericht door nvdw »

Echte liefhebber van wat? :clown:
WizardOfOss schreef:Het lijkt inderdaad een vicieuze cirkel, waarbij ze niet het lef hebben een keer het roer om te gooien. Uiteraard is een specifiek Europees model voor het A en zeker ook het B-segment een gok, maar als ze zo door blijven modderen kunnen ze er net zo goed meteen de stekker eruit trekken.
Het gekke is: bij de motorfietsen, dat in Europa nog meer een nichemarkt is, heeft Honda wel enorme investeringslust. Er wordt simpelweg heel slim met flexibele 'platforms' gewerkt om met zo min mogelijk inspanning zo veel mogelijk varianten te kunnen aanbieden. Een Honda Crosstourer bijvoorbeeld is een regelrechte kloon van de BMW R 1200 GS en is heel specifiek voor Europeanen ontwikkeld en zie - het slaat gewoon aan. Er worden ook Honda-motorfietsen in Europa geassembleerd.

Voor de auto's heeft Honda veel in huis: R&D en productie kan gewoon binnen Europa plaatsvinden. Maar zonder de wil om er wat van te maken is dat allemaal lood om oud ijzer, want met de geringe productiehoeveelheden is zo'n fabriek geen lust maar een last. Een beetje het verhaal-Mitsubishi eigenlijk, idem voor de modelpolitiek...
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Honda N Series

Bericht door Leeuw »

nvdw schreef:
Het gekke is: bij de motorfietsen, dat in Europa nog meer een nichemarkt is, heeft Honda wel enorme investeringslust. Er wordt simpelweg heel slim met flexibele 'platforms' gewerkt om met zo min mogelijk inspanning zo veel mogelijk varianten te kunnen aanbieden. Een Honda Crosstourer bijvoorbeeld is een regelrechte kloon van de BMW R 1200 GS en is heel specifiek voor Europeanen ontwikkeld en zie - het slaat gewoon aan. Er worden ook Honda-motorfietsen in Europa geassembleerd.
Maar je hebt Honda en Honda, en waarschijnlijk nog 20 andere Honda's.
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Honda N Series

Bericht door #3 Micha »

nvdw schreef:Echte liefhebber van wat? :clown:
Ik denk dat Chris de liefhebbers van wansmaak probeert aan te halen, jammer genoeg voor hem is er maar eentje hier.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Honda N Series

Bericht door ViveLaFrance »

Zo is dat Micha ;)

Over Honda, tja die lopen de laatste jaren erg achter de feiten aan. Doen soms leuke dingen (vorige Civic), maar gaan dan in zijn achteruit (nieuwe Civic). De Accord is een muurbloempje en de tijd dat Honda heerste in het Midi-SUV segment is ten einde. Ja, dan had ik inmiddels ook wel een A-segmenter verwacht of een meer conventionele B-segmenter, want de Jazz blijft MPV-achtig. Laat ze trouwens eerst eens beginnen met reële beprijzing.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Honda N Series

Bericht door #3 Micha »

ChrisRenault schreef:Zo is dat Micha ;)

Over Honda, tja die lopen de laatste jaren erg achter de feiten aan. Doen soms leuke dingen (vorige Civic), maar gaan dan in zijn achteruit (nieuwe Civic). De Accord is een muurbloempje en de tijd dat Honda heerste in het Midi-SUV segment is ten einde. Ja, dan had ik inmiddels ook wel een A-segmenter verwacht of een meer conventionele B-segmenter, want de Jazz blijft MPV-achtig. Laat ze trouwens eerst eens beginnen met reële beprijzing.
True story, al is die Accord wel een heerlijke auto hoor :loveys:.
Plaats reactie